XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Oké, weet je al met welk boek je gaat beginnen?

Misschien niet helemaal correct maar zag net wat in de kast staan;
Kunnen muggen dronken worden 100 alledaagse mysteries

Daarna ga ik over op;
Bullshit management - Jos Verveen

Vervolgens de literatuurlijst in het begin van het topic eens doorspitten (behalve Covey die kan ik wel dromen) en kijken of ik het volhoud.

Denk echter niet dat 1 per maand wordt maar gewoon een uur per dag... dus het aantal zal variëren met een minimum van 1 per maand.

Weet ik ook wel.
Ik wou gewoon aangeven dat ik mee ging doen :)
Thnx nooit gedacht dat zelfs boeken op piratebay stonden:roflol:

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 21:43 ----------

Ga het ook maar eens proberen, 1 per maand dan wel.. Moet al genoeg studieboeken doorspitten wekelijks....

Bullshit management - Jos Verveen

Besteld, aanrader van een docent..
Als je alvast wilt lezen.

http://thepiratebay.se/torrent/7020332/Bullshit_management_-_Jos_Verveen_(E-Book)NLT-Release

Ben hem ook aan het downloaden aanrader van jou docent:p

Ben begonnen met de denkbeeldige geest van U.G. Krishnamurti

U.G. Krishnamurti, geboren in Zuid-India in 1918 en niet te verwarren met J.K.Krishnamurti, is bekend om het feit dat hij alle dogma´s, spirituele tradities, goeroes, religies en filosofieën direct van tafel veegt als zijnde allemaal onzin. Om die reden heeft hij als bijnaam 'de anti-goeroe´ gekregen. UG, zoals hij wordt genoemd, geeft geen lezingen en organiseert geen bijeenkomsten. Wel praat hij met mensen, in zijn woorden 'informeel´, wanneer hem dat gevraagd wordt. Enkele van zijn uitspraken zijn: Pas als je alle spirituele paden hebt verworpen kun je je eigen pad vinden.´Ik heb overal een mening over, van ziekten tot heiligheid, maar mijn mening is niet belangrijker dan die van de werkster.´Alle religies beloven je rozen, maar uiteindelijk krijg je alleen maar de doornen.´Stop met denken en begin te leven.´ In dit boek staan enkele van die informele gesprekken die in 1983 en 1984 plaatsvonden tussen UG en verschillende vragenstellers in India, Zwitserland en de Verenigde Staten.

Nou heb Getting Things Done, The Seven Habits Of Highly Effective People en How to win Friends and Influence People binnengehaald. Zelf ben ik bezig met How to Find Freedom in an Unfree World.

Toevallig dat ik dit net tegenkom want ben zelf ook net begonnen met wat extra zelfontwikkeling. Naast mijn vakken die ik tijdens mij studie bedrijfskunde volg ben ik rustig t boek van Inleiding Psychologie aan t lezen, het ebook aan het "lezen" van How to Find Freedom in an Unfree World en probeer ik zo nu en dan wat info te winnen via video's. Vandaag bijvoorbeeld deze bekeken (niet super leerzaam, wel erg vermakelijk): http://www.youtube.com/watch?v=AQENwD-QlRA

Zet mij ook maar op de lijst, probeer per 2 weken wel 1 boek (of audio-book) uit te krijgen.

Ik zoek nog wat over geschiedenis, heb hier niet zoveel verstand van en zal t graag bijspijkeren? Iemand docu's, ebooks, audiobooks?

Laatst bewerkt:
Schrijf me er maar bij
awaken the giant within vandaag in de bus gekregen :)

• Topic Starter Topic Starter
Schrijf me er maar bij
awaken the giant within vandaag in de bus gekregen :)

Nice, zoals je ziet best een dik boek maar er staan zeker wel bruikbare opdrachten in waar je wat aan hebt en die je aan het denken zetten. Ik zet je erbij, succes!

---------- Post toegevoegd Fri 11 May 2012 om 18:15 ----------

Ben begonnen met de denkbeeldige geest van U.G. Krishnamurti

Interessant, weer eens wat anders dus. Wat vind je er tot nu toe van?

Laatst bewerkt:
Interessant, weer eens wat anders dus. Wat vind je er tot nu toe van?

Weet eig niet of ik er wel goed aangedaan heb hem te kopen:roflol: Is enorm interessant, maar ook enorm confronterend en deprimerend. Op bepaalde momenten zou je soms gewoon even willen kotsen.:roflol: Hij komt in ieder geval enorm overtuigend over en hij zou ook wel eens gelijk kunnen hebben (is duidelijk dat U.G. een genie is), maar kan/wil veel dingen die hij zegt voorlopig niet echt geloven.

ik wil wel een boek lezen over lichaamstaal. iets waar ik in het dagelijks leven iets aan heb. iemand tips ?

• Topic Starter Topic Starter
Weet eig niet of ik er wel goed aangedaan heb hem te kopen:roflol: Is enorm interessant, maar ook enorm confronterend en deprimerend. Op bepaalde momenten zou je soms gewoon even willen kotsen.:roflol: Hij komt in ieder geval enorm overtuigend over en hij zou ook wel eens gelijk kunnen hebben (is duidelijk dat U.G. een genie is), maar kan/wil veel dingen die hij zegt voorlopig niet echt geloven.

Klinkt zeker interessant en confronterend is juist goed in mijn ogen. Ik denk dat ik deze in de toekomst ook ga lezen, ik wacht even op je eindoordeel wanneer je het boek uitgelezen hebt.

ik wil wel een boek lezen over lichaamstaal. iets waar ik in het dagelijks leven iets aan heb. iemand tips ?

Lijkt mij ook zeer interessant, helaas nog geen boeken over gelezen en kan je hier ook niet verder mee helpen. Je zou via boekensites kunnen zoeken naar boeken die over lichaamstaal gaan en vervolgens reviews over dat boek opzoeken op andere sites om een goed boek te vinden.

Klaar met mijn 1e boek, Thinking, fast and slow van Daniel Kahneman.

Dit schreef ik er eerder al over:

Dit boek gaat over de manier hoe we denken en beslissingen makenm en verdeelt dit in 2 systemen. Het ene systeem is snel, intuïtief en emotioneel en het andere systeem langzaam, meer over nagedacht en logischer. Het boek laat heel veel fouten en biases zien in ons denken en laat zien hoe intuïtieve impressies onze gedachten en gedrag beïnvloeden.

Ik vindt het een erg interessant boek, de schrijver heeft voor zijn psychologische werk over decision making en uncertainty ook de nobelprijs van de economie gewonnen in 2002. Het leest wel redelijk weg als je wat basis kennis hebt van economie/psychologie (het staat dus niet constant vol met moeilijke vaktaal). Er staat goede voorbeelden in waaraan je je eigen gedachteproces en die van andere kan testen en analyseren. Zo kwam ik waarom ik soms verkeerde beslissingen neem.

Nu ik klaar ben met lezen denk ik dat het wel handig is om een soort review op basis van scores te maken zodat het voor andere makkelijker is om boeken te vergelijken.

Ik judge het boek op 3 criteria, hoe interessant ik de inhoud van de boek vond, de mate waarin het boek goed geschreven is en goed te begrijpen valt en hoeveel ik van het boek ook praktisch kan implementeren.

Interesse: [Afbeelding niet meer beschikbaar]
De inhoud van het boek vond ik geweldig, het was voor mij zeker een toevoeging op de informatie die ik over decision making heb geleerd tijdens mijn colleges. Dit is alleen wel een heel persoonlijk criteria, mocht je het onderwerp überhaupt niet aanspreken is dit boek geen aanrader voor je.

Leesbaarheid: [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het boek is redelijk lekker geschreven en met een heel klein beetje basis kennis van economie en psychologie en wat gezond verstand kom je er prima doorheen. In het boek stonden ook veel korte testjes die je op jezelf kon toepassen om je eigen gedachtegang te analyseren, deze waren erg leuk en de uitkomsten vaak verrassend. Het grootste probleem van het boek is eigenlijk dat het te lang is, de schrijver viel wel heel veel in herhaling, dit punt kwam ook veel terug in eerdere reviews die ik las op amazon.

Praktisch: [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het boek kan je wellicht redelijk helpen te begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt en in enige mate voorkomen dat je overhaaste/ongefundeerde keuzes maakt. Maar het boek is in eerste instantie meer een boek wat probeert te vertellen over de wetenschap dan dat het een heel praktisch zelfhulp boek is.

Eindoordeel: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

PS: Wat vinden jullie van dit review format? Ik probeer ook maar wat (A)

Nog mensen die aan 'how to win friends and influence people' begonnen zijn en halverwege geirriteerd zijn geraakt vanwege de schrijfstijl?
Elk hoofdstuk heeft een overkoepelend thema en daarin worden enkele concepten aangebracht. Vervolgens heb je per concept de uitlijning vh concept, een shitload aan voorbeeldsituaties waar de aanpak gewerkt heeft en dan een conclusie hoe geweldig het concept is.
En dit blijft zo doorgaan tot aan het einde vh boek (fair enough, zit nog maar aan p164 vd 205, maar heb het volle vertrouwen dat er geen verandering in aanpak meer komt).
Begin zwaar zin te krijgen om vanaf nu gwn de voorbeeldsectie en conclusiesectie over te slaan want je hebt r geen hol aan, voor de entertainment value moet ik het al zeker niet doen...:o

Nog mensen die aan 'how to win friends and influence people' begonnen zijn en halverwege geirriteerd zijn geraakt vanwege de schrijfstijl?
Elk hoofdstuk heeft een overkoepelend thema en daarin worden enkele concepten aangebracht. Vervolgens heb je per concept de uitlijning vh concept, een shitload aan voorbeeldsituaties waar de aanpak gewerkt heeft en dan een conclusie hoe geweldig het concept is.
En dit blijft zo doorgaan tot aan het einde vh boek (fair enough, zit nog maar aan p164 vd 205, maar heb het volle vertrouwen dat er geen verandering in aanpak meer komt).
Begin zwaar zin te krijgen om vanaf nu gwn de voorbeeldsectie en conclusiesectie over te slaan want je hebt r geen hol aan, voor de entertainment value moet ik het al zeker niet doen...:o
Jup irriteer me er ook aan, is echt veel met die 'oudere' boeken.

Ik abonneer ook op deze topic :)
Wat een boel boeken trouwens, zal ze nooit allen kunnen uitlezen :(

Ben begonnen met "Zo maak je vrienden - Dale Carnegie" te lezen.
:fa:

Heb net hetzelfde. Ondanks het feit dat het een bruikbaar boek is begint het zwaar tegen te steken. Ik heb er al een paar keer aan gedacht om het boek te laten voor wat het is en een ander te beginnen lezen...

Heb in me hele leven misschien 2/3 boeken gelezen omdat dit nodig was voor een boekverslag waar ik weer een mondeling over kreeg... Heb die boeken uitgekozen op hoeveelheid pagina's . (zo min mogelijk dus:D) Nee lezen is niet aan mij besteed!

magnet:?xt=urn:btih:BA5A5A6C7A63D87EDD684D47D423A1AF8A79DF28&dn=Self%20Improvement%20Collection&tr=udp%3a//tracker.openbittorrent.com%3a80

Kopieer deze link en zet het in je browser, zou je torrent download programma vanzelf moeten opstarten. Moest het niet werken, zoek dan naar Self Improvement Collection torrent.

Zijn 168 ebooks, allemaal over zelfontwikkeling en andere heel interessante en nuttige dingen.

Zeker het downloaden waard!

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 14:19 ----------

Heb in me hele leven misschien 2/3 boeken gelezen omdat dit nodig was voor een boekverslag waar ik weer een mondeling over kreeg... Heb die boeken uitgekozen op hoeveelheid pagina's . (zo min mogelijk dus:D) Nee lezen is niet aan mij besteed!

Tijd om hier verandering in te brengen! Al de ebooks die je kan vinden op het internet zijn gemakkelijk te lezen en heel interessant en je kan er later nog veel mee doen.

Terug
Naar boven