AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Hey, kan ik me nog opgeven?
Zie het wel zitten en het lijkt me wel een goede uitdaging.

Een boek over het verbeteren van je geheugen? Klinkt interessant, hoe heet het?

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 11:06 ----------

Klinkt goed, heb je het idee dat je hier in je dagelijkse leven iets aan hebt?
als je het in het dagelijkse leven ook toepast. ;)
Veel dingen zal je niet onthouden en niet constant mee in je hoofd zitten, oefenen is de boodschap. daarom ook dat je het boek beter meer als 1 keer leest en eventueel ook een samenvatting maakt van de meest belangrijke punten.

Bij boeken over lichaamstaal heb ik dat ook; heb toch een gedegen basiskennis erover maar let er nooit op in het dagelijkse leven en dan heb je er ook niet veel aan. De kennis bezitten is één zaak maar het echte werk is het toepassen, vraagt veel training want je vergeet steeds op van alles en nog wat te letten en staart je blind op 1 gebaar of dergelijk. :rolleyes: maar ik wijk nogal af van het topic nu:D

• Topic Starter Topic Starter
Een boek over het verbeteren van je geheugen? Klinkt interessant, hoe heet het?

http://www.bol.com/nl/p/mindmappen/1001004004996989/

Dit is het boek, ik heb hem bij de bibliotheek besteld. Als het goed is komt hij deze week binnen met nog een paar boeken.

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 13:53 ----------

Hey, kan ik me nog opgeven?
Zie het wel zitten en het lijkt me wel een goede uitdaging.

Natuurlijk, ik zet je erbij. En laat even weten wat je leest en wat je er van vond zodat ik hem bij de literatuurlijst kan zetten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De kop is eraf en het eerste boek is ondertussen uitgelezen. Deze week lees ik een iets kleiner boekje omdat ik een zeer drukke week heb. Het boek heet code 959. Het boek beschrijft de 7 sleutelfactoren voor succes en geluk die zowel zakelijk (van 9 tot 5) als privé (van 5 tot 9) opgaan. Na er even snel doorheen te bladeren zie ik dat er veel kleine opdrachten instaan die me aan het denken zullen gaan zetten. Volgende week meer hierover.
Dit boek heb ik aangeraden gekregen van mijn coach en lijkt me zeker interessant.

Hier nog even een review van het laatst gelezen boek.

Getting things done - David Allen
Een echte aanrader voor iedereen met een druk leven en mensen die veel aan hun hoofd hebben. Het boek leert je een systeem aan om lopende zaken en projecten zeer efficiënt te plannen en organiseren door alles in een extern systeem te zetten met voldoende geheugensteuntjes. Het leert je kritisch te kijken en de juiste vragen te stellen om de creativiteit en productiviteit te bevorderen. Het zorgt er niet alleen voor dat je een stuk sneller werkt maar het creëert ook rust in je hoofd en vermindert de stress. Het eerste hoofdstuk sprak me al gelijk aan wanneer ik een stukje las over hoe dom het menselijk brein soms kan zijn door constant aan dingen te denken die je nog moet doen of die je had moeten doen terwijl je er op dat moment niks aan kan doen. Bijvoorbeeld wanneer je in bed ligt of wanneer je in de file staat van je werk. Dit boek maakt daar een einde aan en de eerste tips kan je al vrij snel toepassen. Voor mij was dit het lezen waard omdat ik al vrij snel de voordelen merkte door het implementeren van dit systeem.

Laatst bewerkt:
http://www.bol.com/nl/p/mindmappen/1001004004996989/

Dit is het boek, ik heb hem bij de bibliotheek besteld. Als het goed is komt hij deze week binnen met nog een paar boeken.

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 13:53 ----------

Natuurlijk, ik zet je erbij. En laat even weten wat je leest en wat je er van vond zodat ik hem bij de literatuurlijst kan zetten.

Momenteel het 'how to make friends' boek aan het lezen. bevalt heel goed tot nu en zit boordevol goeie informatie.

Er zijn zo veel verschillende boeken, zowel qua kwantiteit als kwaliteit. Als ik een finance boek van 1000 pagina's lees (zoals nu), dan kost me dat toch wel 3 weken (en dan moet ik er flink wat vrije tijd in stoppen).

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn zo veel verschillende boeken, zowel qua kwantiteit als kwaliteit. Als ik een finance boek van 1000 pagina's lees (zoals nu), dan kost me dat toch wel 3 weken (en dan moet ik er flink wat vrije tijd in stoppen).

Uiteindelijk wil ik hier een literatuurlijst maken met alleen meer goede boeken en reviews van de DBBers die meedoen. De uitdaging is nu een boek per 1 tot 4 weken lezen. Met een boek van 1000 blz. is het logisch dat je dat niet in 1 week uit leest. Doe je ook mee met de boekenchallenge? Zo ja laat het even weten wat je leest en achteraf wat je er van vond en of je het aan zou raden aan een ander.

Uiteindelijk wil ik hier een literatuurlijst maken met alleen meer goede boeken en reviews van de DBBers die meedoen. De uitdaging is nu een boek per 1 tot 4 weken lezen. Met een boek van 1000 blz. is het logisch dat je dat niet in 1 week uit leest. Doe je ook mee met de boekenchallenge? Zo ja laat het even weten wat je leest en achteraf wat je er van vond en of je het aan zou raden aan een ander.

Ja uiteraard, ik lees nu bijna elke dag wel boeken (buiten studie) eigenlijk.

Leuk initiatief! Echt origineel en goed bedacht.
Maar ik doe niet mee. :trollface:

Is er niet een boekenprogamma ofzo zodat ik boeken op de pc kan lezen, want betalen voor een boek vind ik idioot, en huren doe ik niet want dan moet ik die boeken weer terugbrengen....

Is er niet een boekenprogamma ofzo zodat ik boeken op de pc kan lezen, want betalen voor een boek vind ik idioot, en huren doe ik niet want dan moet ik die boeken weer terugbrengen....

Ik lees mijn pdf bestanden in adobe reader. Maar dat is wel op een tablet, geen idee of het ook werkt op de computer maar ik denk van wel.

Trouwens, als ik klaar ben met mijn huidig boek wil ik 'tells' gaan lezen. Gaat over een ex FBI agent die alles uit de doeken doet ivm lichaamstaal. Iemand dit boek al gelezen?

Ik lees mijn pdf bestanden in adobe reader. Maar dat is wel op een tablet, geen idee of het ook werkt op de computer maar ik denk van wel.

Trouwens, als ik klaar ben met mijn huidig boek wil ik 'tells' gaan lezen. Gaat over een ex FBI agent die alles uit de doeken doet ivm lichaamstaal. Iemand dit boek al gelezen?
Oke bedankt, zat er ook al aan te denken om een tablet aan te schaffen speciaal voor het lezen, super handig perfect verlicht etc.

Maar waar vind je die pdfjes dan?

Oke bedankt, zat er ook al aan te denken om een tablet aan te schaffen speciaal voor het lezen, super handig perfect verlicht etc.

Maar waar vind je die pdfjes dan?

Meestal download ik ze via torrents. Ik browse dan door de e-book sectie en als ik iets zie wat me goed lijkt download ik het. Meestal zijn ze in pdf.

Ga het ook maar eens proberen, 1 per maand dan wel.. Moet al genoeg studieboeken doorspitten wekelijks....

Bullshit management - Jos Verveen

Besteld, aanrader van een docent..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven