Fitness Seller

Uitdaging tot zelfontwikkeling

komt men android tablet toch nog van pas, cool reader erop en lezen maar vanavond

Deze past een beetje half in dit rijtje maar voor de gelovigen hier een aanrader om henzelf te verbeteren; The God Delusion door Richard Dawkins.

Heeft iemand al de sherlock Holmes boeken gelezen? Lijkt me wel leuk en goed voor je analytisch vermogen :P

• Topic Starter Topic Starter
Waar blijven de reviews van de andere DBBers? Nu het topic al bijna een maand open is verwacht ik natuurlijk resultaten. Of zijn jullie al out? Ik ben zelf nu bijna klaar in m'n boek over mindmappen en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik het nu al regelmatig bij m'n aantekeningen en moet zeggen dat het m'n geheugen ook zeker ten goede komt. Wat mij betreft echt een aanrader als je regelmatig nieuwe dingen leert/studeert.

Waar blijven de reviews van de andere DBBers? Nu het topic al bijna een maand open is verwacht ik natuurlijk resultaten. Of zijn jullie al out? Ik ben zelf nu bijna klaar in m'n boek over mindmappen en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik het nu al regelmatig bij m'n aantekeningen en moet zeggen dat het m'n geheugen ook zeker ten goede komt. Wat mij betreft echt een aanrader als je regelmatig nieuwe dingen leert/studeert.

Zelf weekje op vakantie geweest :D, mijn review komt over 5 dagen. Kan alvast zeggen dat ik erg enthousiast ben over me huidige boek: Self-Discipline in 10 days.

Zijn er wiskundigen hier? :)

De stelling van Fermat is de stelling in de Getaltheorie die stelt dat de vergelijking

x^n + y^n = z^n

voor n > 2 geen oplossingen heeft voor positieve gehele getallen. Voor n = 2, is het wel mogelijk oplossingen te vinden, de zogenaamde Pythagoreïsche drietallen, zoals in

3^2 + 4^2 = 5^2.

Het probleem is dat de compacte bewijsstelling al ruim 100 pagina's beslaat en ik er geen snars van begrijp, kan iemand mij een uitgebreider/duidelijker bewijsvoering geven?

De bewijzen staan overigens hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Andrew_Wiles

Goede tip SheSwa. Zal die eens lezen.

Heb eerder alleen gedeeltelijke bewijzen gezien, nooit het complete.

Ik begin dit weekend en post het daarna in dit topic!

Waar kan je gratis nederlandse boeken downloaden? Momenteel vind ik enkel engelse.

Waar kan je gratis nederlandse boeken downloaden? Momenteel vind ik enkel engelse.

Leer Engels ;)
In NL zul je weinig goede boeken vinden, vrijwel geen enkele goede...

Kent iemand The Secret Teachings of All Ages?
Het vertelt letterlijk ALLE -isme's op de wereld, van druides tot New Age, had het hier vroeger liggen maar meteen weggegooid want ik had tentamens en het leidde me af :o

Leer Engels ;)
In NL zul je weinig goede boeken vinden, vrijwel geen enkele goede...

Kent iemand The Secret Teachings of All Ages?
Het vertelt letterlijk ALLE -isme's op de wereld, van druides tot New Age, had het hier vroeger liggen maar meteen weggegooid want ik had tentamens en het leidde me af :o

Ik kan engels.. Maar ik verkies men moedertaal?
Je plaatst toch ook subs onder een engelstalige film..

Ik kan engels.. Maar ik verkies men moedertaal?
Je plaatst toch ook subs onder een engelstalige film..

Engelstalige subs :p
Maar ik ben dan ook van plan te emigreren, dus ik wen er alvast aan, deed vroeger wel alles in NL, maar het is een kleine wereld...

Vind het fijner lezen in de originele versie. Vertalingen merk je toch iets aan, je mist hoe het eigenlijk bedoelt is. Zeker romans, maar bij non-fictie ook wel.

Ik heb net een paar boeken gedownload, maar die zijn in 'mobi file' en die ik kan ik niet openen met acrobat reader.. Iemand een oplossing hiervoor? Het is de bedoeling dat ik ze in acrobat kan openen en dan kan afdrukken.

Weten jullie boeken/vids hoe men beter kan presenteren? Verhalen vertellen? Ik heb moeite om het eerste woord te nemen en daarna te vertellen wat ik op mijn hart heb en wat voor leuks ik heb meegemaakt. Mannen zijn dan ook echte verhalenvertellers :p

Zelf weekje op vakantie geweest :D, mijn review komt over 5 dagen. Kan alvast zeggen dat ik erg enthousiast ben over me huidige boek: Self-Discipline in 10 days.

Ik stel mijn review nog even uit, heb nu wel alle 10 de dagen gehad maar heb het idee dat ik pas over een tijdje echt wat zinnigs kan zeggen over het boek. Heb iig veel geleerd deze 10 dagen, de mate waarin ik dit in de praktijk nog meer kan ga toepassen gaat de komende tijd blijken.

Ik doe mee. Elke 3-4 weken een Artemis Fowl uitlezen. Niet educatief ofzo maar wel interessant!

Een beetje een late update maar hier is mijn review van het boek mindmappen van Tony en Barry Buzan.

Mindmappen is een methode om je geheugen en creativiteit te verbeteren. Je kan het op verschillende manieren toepassen maar de meest opmerkelijke eigenschap is dat het heel snel een heel duidelijk overzicht biedt. Mindmappen leert je radiaal denken d.m.v. associaties en die gedachten duidelijk te ordenen. Doordat mindmaps visueel aantrekkelijk zijn stimuleren ze de creativiteit en het geheugen.

Ik vond het persoonlijk een interessant, handig en redelijk praktisch boek. De opbouw in het begin was goed waarbij regelmatig kleine opdrachten gedaan moesten worden om zo de diverse technieken van het mindmappen toe te passen. Echter wanneer je over de helft van het boek bent en alle technieken besproken en behandeld zijn begint het boek veel in herhaling te vallen. Vanaf dit punt worden voornamelijk diverse toepassingen van mindmaps besproken. De manier van aanpak lijkt vaak op elkaar waardoor het lijkt alsof je vak hetzelfde leest.
Ik kan je aanraden hier alleen de toepassingen te lezen die voor jou van toepassing zijn.

Al met al raad ik dit boek wel aan omdat ik er van overtuigd ben dat iedereen profijt zal hebben door mindmappen toe te passen in zijn leven. Persoonlijk merk ik dat een een heel effectieve maar ook leuke manier van aantekeningen maken is waardoor de informatie veel beter blijft hangen. Ook bij het maken van overzichten, planningen en presentaties is het nuttig gebleken tot zover. Ik geef het boek zelf een 7/10

Wat zijn de andere DBB-ers aan het lezen ondertussen?
Ik had al wat reviews verwacht nu.

Ik heb net een paar boeken gedownload, maar die zijn in 'mobi file' en die ik kan ik niet openen met acrobat reader.. Iemand een oplossing hiervoor? Het is de bedoeling dat ik ze in acrobat kan openen en dan kan afdrukken.

Ik open zelf m'n ebooks in acrobat digital editions. Je moet de boeken wel eerst aan de bibliotheek toevoegen in het programma voordat je ze kan lezen.

NUMEROLOGIE

Zijn jullie geïnteresseerd in numerologie?
De film 23 en 21 hebben mij hiertoe gedreven :P

Geen boek, wel wat handiger:
http://www.youtube.com/user/numberphile?feature=watch

wiskundigen leggen nummers uit met diepere betekenissen, 666, googol, 11, 42... waar staan nummers voor, wat ligt erachter?
Super voor iedereen die geïnteresseerd is in numerologie, helaas duren de films soms te lang en draait men eromheen, waardoor het afschrikt.

Ik geef het een 8,5/10

Iemand leuke boeken hierover? Waar wordt numerologie onderwezen op welke universiteit, wellicht dat ik docenten kan mailen voor informatie :P

Terug
Naar boven