Fitness Seller

Van buikvet afkomen tijdens krachttraining

Ik heb hoeveelheid energie op geen enkele wijze gekwantificeerd ddus ik vind jou opmerking compleet fout. Ik zeg dat ze meer energie verbruiken, ik zeg niet hoeveel meer.
Hoe meer spieren je kweekt, hoe meer vet????? Dat is ook niet waar. Vreemd dat je zo'n enorm verkeerde stellingen poneert.

Hoe gain jij spier zonder in een calorieoverschot te zitten?
In een calorieoverschot gain je altijd vet...

goede bijdrage,:rolleyes:

als je zelf de gehele postgeschiedenis had gelezen, had je kunnen vernemen dat dit al driemaal geroepen is.

voor de rest wat wazzup zegt.
het verloop van jouw ontwikkeling binnen spierwinning en vetverlies gaat, buiten een goed aangemeten trainingschema, gepaard met een degelijk voedingsschemaen niet te vergeten RUST!
dit voedingsschemameet je jezelf aan. je zult er ook achter komen, dat het voedingsschemaniet helemaal optimaal zal werken, ieder lichaam en persoon reageert namelijk anders op voeding.
hier zullen dan de nodige aanpassingen op gemaakt moeten worden en uiteindelijk zul je jezelf daardoor ook beter leren kennen qua voedingsinname.

veel succes.

Dat is schromelijk overdreven. Spieren gebruiken veel minder energie dan je voorschoteld.

Hoe meer spieren je nu kweekt, hoe meer vet je krijgt en hoe langer het daarna duurt om het vet te verliezen.

maar meer spieren verbruiken ook meer calorieën dus dat is niet helemaal waar.

maar meer spieren verbruiken ook meer calorieën dus dat is niet helemaal waar.

marginaal.

Code:
Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

Stel je wint 10 kilo .. da's dan 130 Cal/dag. OK, da's niet niks, maar 10 kilo is dan ook best wel veel en als je er dan ook nog eens 10 kilo vet bij hebt gekregen ... Is dat het wel waard ? (aangezien TS begint met het kwijt willen van buikvet)

tumblr_miwx5zGAYJ1r3gb3zo1_400.gif

dit kan helpen

marginaal.

Code:

Stel je wint 10 kilo .. da's dan 130 Cal/dag. OK, da's niet niks, maar 10 kilo is dan ook best wel veel en als je er dan ook nog eens 10 kilo vet bij hebt gekregen ... Is dat het wel waard ? (aangezien TS begint met het kwijt willen van buikvet)

Nou ja, als je het zo bekijkt verbruikt een kg spieren toch 3x zoveel als een kg vet!

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 15:10 ----------

:stupid:

Jij weet duidelijk niet hoe een bulk werkt...

in een calorieoverschot zul je sowieso vet gainen
behalve beginnergains dan

Dat weet ik maar al te goed. Wat je zegt klopt niet. Laten we het eens heel extreem stellen. Stel dat je calorieoverschot 5 is. Zal daar dan 4 gram spier en 1 gram vet door gewonnen zijn? Neen, dat kan je niet weten.
Alles hangt dus af van hoe groot de calorieoverschot is.
De "behalve beginnersgains" is koud en warm blazen op hetzelfde moment.

Dat weet ik maar al te goed. Wat je zegt klopt niet. Laten we het eens heel extreem stellen. Stel dat je calorieoverschot 5 is. Zal daar dan 4 gram spier en 1 gram vet door gewonnen zijn? Neen, dat kan je niet weten.
Alles hangt dus af van hoe groot de calorieoverschot is.
De "behalve beginnersgains" is koud en warm blazen op hetzelfde moment.

Dat bewijst nog steeds niet dat je geen vet gaint in een calorieoverschot, en klopt er dus niks van je argument.
Het is heus niet zo dat je met 100kcal boven je onderhoud alléén maar spier gaint, was het maar zo'n feest.
Bovendien als je al op 50kcal boven je onderhoud eet, zul je ook vet gainen. Zo simpel werkt het lichaam...
Alleen zul je marginaal minder vet gainen

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 15:41 ----------

Iedere kcal die je meer eet, zul je marginaal meer vet per kcal gainen

Dat bewijst nog steeds niet dat je geen vet gaint in een calorieoverschot, en klopt er dus niks van je argument.
Het is heus niet zo dat je met 100kcal boven je onderhoud alléén maar spier gaint, was het maar zo'n feest.
Bovendien als je al op 50kcal boven je onderhoud eet, zul je ook vet gainen. Zo simpel werkt het lichaam...
Alleen zul je marginaal minder vet gainen

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 15:41 ----------

Iedere kcal die je meer eet, zul je marginaal meer vet per kcal gainen

Bron???

Tevens was mijn post een reactie op die van Wazzup. Ik stelde dat spieren meer energie nodig hebben en dat je dat dus sneller verbrand als je dus eerst wat meer spier hebt gekweekt. Ik zei niet dat "je 2 a 3 maal sneller vet verbrand". Ik zie geen bewijs dat calorieoverschot altijd ook vet aanzet.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 15:52 ----------

I stand corrected. Las net een Engestalig artikel dat "calorie surplus always leads to fat gains". En zo leer ik iedere dag wat bij.

Maar..... dat neemt niet weg dat een deel van wat ik zei correct was: spieren hebben veel energie nodig dus verbrand je sneller vet, zelf in rusttoestand.

• Topic Starter Topic Starter
Deze topic wordt een beetje uit zn verband getrokken.

Wat is voor mij nu het beste om te doen?
Doortrainen of eerst vet verbranden?

buikspieren trainen met gewichten, krijgen ze meer dikte door.

Daarnaast kun je wel met hoge intensiteit trainen met gewichten door weinig rust te nemen tussen sets in. Dit zal je ook helpen in het verbranden van vet. En natuurlijk gezond eten.

Bron???

Tevens was mijn post een reactie op die van Wazzup. Ik stelde dat spieren meer energie nodig hebben en dat je dat dus sneller verbrand als je dus eerst wat meer spier hebt gekweekt. Ik zei niet dat "je 2 a 3 maal sneller vet verbrand". Ik zie geen bewijs dat calorieoverschot altijd ook vet aanzet.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 15:52 ----------

I stand corrected. Las net een Engestalig artikel dat "calorie surplus always leads to fat gains". En zo leer ik iedere dag wat bij.

Maar..... dat neemt niet weg dat een deel van wat ik zei correct was: spieren hebben veel energie nodig dus verbrand je sneller vet, zelf in rusttoestand.

maar dat is maar 130kcal per 10kilo spier

Yasmine's statement is niet helemaal incorrect maar wel zwaar overdreven hoe hij dit hier voorstelt..

@Ts

Luister naar de raad van Wazzup,begin met cutten met krachttraining.Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je veel liever daarmee begint en dat je dan pas met voldoening spieren kan gaan kweken door te cleanbulken.
Als je nu gaat bulken zal je inderdaad ook meer in vet aankomen zoals jochem zei.
Uit wat je zegt maak ik op dat het de bedoeling is dat je je spieren weldegelijk gaat zien,dus echt BB focus.
Dat zal niet gebeuren als je niet cut.
Liever cutten op 19% dan op een nog hoger percentage.

Trouwens,het lijkt me dat je pas begint met KT dus je zal zeker nog beginnersgains maken(je zult even het beste van 2 werelden hebben dus,spieren erbij en vet eraf)..

Ik ben wel voor cardio erbij ookal achten sommige dit niet nodig.

Werk je voedingsschema beter uit door zeker in het begin je kcal af te wegen.
Zo krijg je een beter idee van wat je binnenspeelt en heb je meer zekerheid dat je weldegelijk een kcal-tekort hebt.

Myfitnesspal.com en lekker trainen

Yasmine's statement is niet helemaal incorrect maar wel zwaar overdreven hoe hij dit hier voorstelt..

@Ts

Luister naar de raad van Wazzup,begin met cutten met krachttraining.Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je veel liever daarmee begint en dat je dan pas met voldoening spieren kan gaan kweken door te cleanbulken.
Als je nu gaat bulken zal je inderdaad ook meer in vet aankomen zoals jochem zei.
Uit wat je zegt maak ik op dat het de bedoeling is dat je je spieren weldegelijk gaat zien,dus echt BB focus.
Dat zal niet gebeuren als je niet cut.
Liever cutten op 19% dan op een nog hoger percentage.

Trouwens,het lijkt me dat je pas begint met KT dus je zal zeker nog beginnersgains maken(je zult even het beste van 2 werelden hebben dus,spieren erbij en vet eraf)..

Ik ben wel voor cardio erbij ookal achten sommige dit niet nodig.

Werk je voedingsschema beter uit door zeker in het begin je kcal af te wegen.
Zo krijg je een beter idee van wat je binnenspeelt en heb je meer zekerheid dat je weldegelijk een kcal-tekort hebt.

Zwaar overdreven????? Ik begrijp echt niet wat er nu overdreven is aan mijn statement. Toon mij aub aan waar ik een overdreven statement maak.
"...Ik stelde dat spieren meer energie nodig hebben en dat je dat dus sneller verbrand als je dus eerst wat meer spier hebt gekweekt. Ik zei niet dat "je 2 a 3 maal sneller vet verbrand". Ik zie geen bewijs dat calorieoverschot altijd ook vet aanzet."

Nogmaals, mijn statement is correct, en nergens kwantificeer ik die hoeveelheid.

marginaal.

Code:
Deze waarden zijn in rust gemeten neem ik aan?

Terug
Naar boven