XXL Nutrition

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een lat pulldown incl warmingup doe ik daarna helemaal geen warmingup meer voor de rug en pak ik gelijk zwaar🤗 maarja ieder zijn ding. Ik vond de verhouding in KG’s alleen vrij laag als ik hem met de seated row vergelijk.
Ik zou zelf altijd de eerste set van elke oefening (muv wellicht db curls oid) een “feeder” set doen op 50/60% vd werkset gewicht om te kijken of je de beweging pijnloos kunt doen en het gewicht even aanvoelen.

Bij squats pas ik bv wel 4/5 feeder sets toe waarvan de “lichtste” misschien 6/7 reps en de laatste voor de werkset gewichten 1/2 reps.

Warming up doe ik altijd de eerste oefening vd workout 5/6 setjes opbouwend naar het werkset gewicht idem dito als een feeder aanpak, maar dan nog langzamer aangezien het een warming up is. De reps zijn dan vaak ook iets hoger, maar ver weg van falen om kracht behoud maximaal te behouden voor de werksets.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.982
of dat zijn echt kilo's en die andere zijn LBS omdat ze met machine zijn :P

snap sowieso niets van dat schema.
eveneens als je tijdnood heb je nog 3 opwarm setjes nodig heb voor een 14kg dumbell row aan het einde van je rug training

waarbij je elke oefening eerst 2 setjes minder reps pakt dan daarna 1 set te doen met hetzelfde gewicht als ervoor en meer reps eruit gaat halen...
Check. Dacht dat opwarmen bij iedere oefening hoorde. Maar dan skip ik dat voortaan. Thnx đź’Ş

Ik zou zelf altijd de eerste set van elke oefening (muv wellicht db curls oid) een “feeder” set doen op 50/60% vd werkset gewicht om te kijken of je de beweging pijnloos kunt doen en het gewicht even aanvoelen.

Bij squats pas ik bv wel 4/5 feeder sets toe waarvan de “lichtste” misschien 6/7 reps en de laatste voor de werkset gewichten 1/2 reps.

Warming up doe ik altijd de eerste oefening vd workout 5/6 setjes opbouwend naar het werkset gewicht idem dito als een feeder aanpak, maar dan nog langzamer aangezien het een warming up is. De reps zijn dan vaak ook iets hoger, maar ver weg van falen om kracht behoud maximaal te behouden voor de werksets.
Dus als jij tbar rows doet en daarna BOR doe je bij elke oefening een warming up?

Dus als jij tbar rows doet en daarna BOR doe je bij elke oefening een warming up?
Warming op en feeder sets zijn niet hetzelfde he. Warming up is “opwarmen”, feeder zet is zorgen dat je niet direct maximaal gaat en het gewicht eerst ff aanvoelt.

Squat jij ook direct max gewicht of bouw je daar naartoe ook al squats jou 2/3/4de oefening?

Volgens mij noemen ze feeder ook wel feeler setje. Ff de power voelen en om met vertrouwen bij je werkset aan te komen.

Volgens mij noemen ze feeder ook wel feeler setje. Ff de power voelen en om met vertrouwen bij je werkset aan te komen.
Ben eerder verbaasd dat andere het juist niet doen en direct met max gewicht gaan gooien. Ik doe bij sommige oefeningen wel 3/4 feeder sets, oa leg press/squat, maar ook veel vd presses. Elke set net paar reps, hoe zwaarder hoe minder en gewoon elke set plaat per kant erop ipv direct 4/5 platen drukken.

Doe je het niet is het gewoon vragen voor blessures.

We zijn ermee bezig!

Ze deed voorheen “3x12” / aerobic trainen, maar nu doet ze de laatste set tot falen. Moet nog aan gewerkt worden dat ze 1 set wellicht minder doet en dan de overige 2 sets beide tot/in de buurt van falen.

Warming op en feeder sets zijn niet hetzelfde he. Warming up is “opwarmen”, feeder zet is zorgen dat je niet direct maximaal gaat en het gewicht eerst ff aanvoelt.

Squat jij ook direct max gewicht of bouw je daar naartoe ook al squats jou 2/3/4de oefening?
Roger!
Als ik benen ga doen pak ik eerst 2 sets squat warming up en ga dan door naar werksets en backoff set, daarna bijv legpress of hack squat gelijk werkset want van de squat ben je al warm.
Voor elke nieuwe spiergroep doe ik wel even een warming up, feedersets niet echt nodig omdat ik precies mijn gewichten weet. Zal in de meeste gevallen bij moeten prikken als het te licht is tov vorige workout.

Zou overigens niet beide oefeningen in dezelfde workout doen, maar dat is een ander verhaal.
Doe ik ook niet maar is even voor het voorbeeld.
Benchen en fly’s zelfde verhaal, biceps na rug, triceps na borst etc

Roger!
Als ik benen ga doen pak ik eerst 2 sets squat warming up en ga dan door naar werksets en backoff set, daarna bijv legpress of hack squat gelijk werkset want van de squat ben je al warm.
Voor elke nieuwe spiergroep doe ik wel even een warming up, feedersets niet echt nodig omdat ik precies mijn gewichten weet. Zal in de meeste gevallen bij moeten prikken als het te licht is tov vorige workout.
Ik squat 200kg en 400+ in de leg press. Als ik direct naar mijn werksets ga dan is het tevens mijn laatste sessie. Ook al zou ik beginnen met een vd oefeningen zou ik alsnog opwarmen dmv feeder. Je riskeert echt veel ellende als je niet opbouwt naar je werkset gewichten, ik zou het iig niet durven. Feeder sets zijn ook niet nodig om je gewichten te weten, dat weet ik ook door me logboek, maar door mentaal voor te bereiden. Als je vanuit niks ineens naar je werksets gaat dan gaat het gewoon ongetwijfeld echt keer goed mis. Sommige oefeningen hebben meer risico dan andere, maar bv bij een pulldown doe ik 1 feeder set en dan meteen werkset.

Vb:
Squats 40 5x /80 3x / 120 2x/ /160 1 of 2x / 200’werkset

Ik squat 200kg en 400+ in de leg press. Als ik direct naar mijn werksets ga dan is het tevens mijn laatste sessie. Ook al zou ik beginnen met een vd oefeningen zou ik alsnog opwarmen dmv feeder. Je riskeert echt veel ellende als je niet opbouwt naar je werkset gewichten, ik zou het iig niet durven.

Vb:
Squats 40 5x /80 3x / 120 2x/ /160 1 of 2x / 200’werkset
Ja met die gewichten is een feeler/feeder setje wellicht prettiger. Ik squat ook wel 150 op reps en knetter gewoon door naar de legpress met zwaar gewicht. Begin dan meestal iets lichter en verzwaar dan meestal wel 1x nog maar wel minimaal

Ja met die gewichten is een feeler/feeder setje wellicht prettiger. Ik squat ook wel 150 op reps en knetter gewoon door naar de legpress met zwaar gewicht. Begin dan meestal iets lichter en verzwaar dan meestal wel 1x nog maar wel minimaal
Dit zou ik dus nooit doen en vooral niet bij de leg press of squats (presses ook niet).
Je verhoogd hiermee je blessure kans echt gigantisch en ik denk oprecht dat men ook sterker is als men eerst dmv een feeder set(s) zichzelf klaar stoomt voor de werkset. Je bereid je mentaal al voor op het gewicht en je weet wat eraan komt op die manier.

Dit zou ik dus nooit doen en vooral niet bij de leg press of squats (presses ook niet).
Je verhoogd hiermee je blessure kans echt gigantisch en ik denk oprecht dat men ook sterker is als men eerst dmv een feeder set(s) zichzelf klaar stoomt voor de werkset. Je bereid je mentaal al voor op het gewicht en je weet wat eraan komt op die manier.
Diegene die erg sterk zijn en direct na hun squat een 500 kilogram legpress doen zonder setjes ertussen komen vanzelf in een 'gym fail' compilatie filmpje waar hun tenen na de eerste herhaling hun buik raken.

eens, doe het precies zoals jij doet ;)

Diegene die erg sterk zijn en direct na hun squat een 500 kilogram legpress doen zonder setjes ertussen komen vanzelf in een 'gym fail' compilatie filmpje waar hun tenen na de eerste herhaling hun buik raken.
Dit denk ik dus ook, alhoewel het in mijn ogen vrij logisch is men zware gewichten “aanvoelt”. Ik zie het bij recreant sporters wel vaak, die lopen de gym binnen en zonder enige vorm van opwarmen direct 80/100kg benchen voor 2 reps.

Wat doe ik verkeerd volgens jou dan?
Warming up, op opbouwend met 2-3 sets 60/100/120kg
Werksets
Squat 3x10/8/fail 150kg
Backoff set 100kg tot fail

Leg press: gelijk werkgewicht

Wat doe ik verkeerd volgens jou dan?
Warming up, op opbouwend met 2-3 sets 60/100/120kg
Werksets
Squat 3x10/8/fail 150kg
Backoff set 100kg tot fail

Leg press: gelijk werkgewicht
Hoeveel kilogram legpress jij als jij direct naar jouw zware set gaat?

Hoeveel kilogram legpress jij als jij direct naar jouw zware set gaat?
DCD93E89-4D1F-4C94-9F2D-C3DA7F5C9FA7.jpeg

• Like
Waarderingen: GruX
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven