Fitness Seller

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat doe ik verkeerd volgens jou dan?
Warming up, op opbouwend met 2-3 sets 60/100/120kg
Werksets
Squat 3x10/8/fail 150kg
Backoff set 100kg tot fail

Leg press: gelijk werkgewicht
Als squat je eerste oefening op leg day is vind ik 2/3 opwarm sets al weinig, dit zou ik naar 5/6/7 doen.

Leg press daarna direct je werkset gewichten zou ik als 400kg je werkset is dit doen;
100kg 10
200kg 6
300kg 3
350kg 1
400kg werkset
Rust hiertussen hoeft ook maar 1min te zijn he net wat je zelf wilt.

Als squat je eerste oefening op leg day is vind ik 2/3 opwarm sets al weinig, dit zou ik naar 5/6/7 doen.

Leg press daarna direct je werkset gewichten zou ik als 400kg je werkset is dit doen;
100kg 10
200kg 6
300kg 3
350kg 1
400kg werkset
Ja maar dat is veel junkvolume zo toch…

Ja maar dat is veel junkvolume zo toch…
Junkvolume zijn sets die kracht kosten, een feeder set of warming up is dus geen junk, mits je het correct doet.

Als jij 100kg drukt voor 10 en je doet “warming up” 10x 90kg vooraf is die set junk volume , doordat die ongetwijfeld kracht heeft gekost. Dan kan je beter 3/4x 90kg doen.

Ja maar na de squats ga je toch niet weer zoveel opwarming doen toch, daar gaat het in dit geval om…! Dus tussen de squat en de legpress in gaat het om…
Jawel, ik denk dat je in de war bent met feeder sets/ warming up en junk volume.

Ja maar na de squats ga je toch niet weer zoveel opwarming doen toch, daar gaat het in dit geval om…! Dus tussen de squat en de legpress in gaat het om…
dan doe ik ook eerlijk gezegd niet zo veel sets nee dan doe ik er 2 of 3 idd

10 reps 30%
5 reps 60%
2/3 80% als ik nog ff meer feeling wil krijgen

Overigens gewicht is voor iedereen een relatief begrip, het is namelijk niet zo dat je feeder sets “moet” doen vanaf je 100kg squat. Deze aanpak is voor iedereen belangrijk als je een lange carrière wilt hebben met trainen. Dus ook al squat je maar 60kg

Jawel, ik denk dat je in de war bent met feeder sets/ warming up en junk volume.
Ja ik denk het ook, warming up doe ik echt wel, bouw rustig op net als benchen. Zodra ik op de eerste harde werkset van mijn eerste oefening zit pak ik bij de tweede oefening dus gelijk hoog gewicht wat ik vorige keer gelogt heb.. dat is hoe ik het nu doe en bevalt me echt goed

100kg 10
200kg 6
300kg 3
350kg 1
400kg werkset
Moet ik het zo zien dat die 100 en 200 de warming up zijn en die 300 en 350 de feeder of feeler sets?

Ja ik denk het ook, warming up doe ik echt wel, bouw rustig op net als benchen. Zodra ik op de eerste harde werkset van mijn eerste oefening zit pak ik bij de tweede oefening dus gelijk hoog gewicht wat ik vorige keer gelogt heb.. dat is hoe ik het nu doe en bevalt me echt goed
Dan de tweede oefening van dezelfde spiergroep uiteraard

Moet ik het zo zien dat die 100 en 200 de warming up zijn en die 300 en 350 de feeder of feeler sets?
Alles is feeder en 400kg is werkset. Als leg press je eerste oefening is op leg day en je dus “warming up” ermee doet had ik dit gedaan;
50kg 15
100kg 10
150kg 8
200kg 6
250kg 4
300kg 3
350kg 1/2
400kg werkset

Dus meer reps vandaar opwarmen en ver van falen afblijven.

Dit is dus riskant bij sommige oefeningen. Een curl overleef je wel, net zoals een pulldown vaak ook wel.
Maar bv alle presses zou ik toch voorzichtig zijn.

Dit is dus riskant bij sommige oefeningen. Een curl overleef je wel, net zoals een pulldown vaak ook wel.
Maar bv alle presses zou ik toch voorzichtig zijn.
Train elke set tot fail tot ik nog maar een halve rep er uit pers. Moet natuurlijk geen blessures oplopen dus als dit veiliger is ga ik het proberen. Dank voor de tips in ieder geval ik ga er wel wat mee doen

Train elke set tot fail tot ik nog maar een halve rep er uit pers. Moet natuurlijk geen blessures oplopen dus als dit veiliger is ga ik het proberen. Dank voor de tips in ieder geval ik ga er wel wat mee doen
Training duurt dan wellicht x min langer, maar je sport carrière zal x jaar langer duren 😜

De feeder sets rust houd ik ook wat korter, waar bij squa/presses tussen de werksets vaak 3/4/5min tussen zit is dit bij een feeder set 1/2/3min max bij de laatste/zwaarste.

De terminologie doet er niet toe. Al noemt men de eerste set de kolibrie-set, de tweede een wasberen-set en de zwaarste een olifanten-set. Het principe is erg simpel, jouzelf klaarstomen voor jouw zwaarste sets op een manier waarop jij zo min mogelijk kracht verliest maar wel op en top warm bent. Een ieder zal daar zijn of haar eigen voorkeur in hebben uiteraard maar ik denk dat met redelijke zekerheid te zeggen valt dat het niet zo veilig mogelijk is om, na squats, direct zonder tussenpozen 500 kilogram te drukken op de legpress.

Ik wil hier nog aan toevoegen, dat dit voor zo goed als elke fysieke sport telt. Ik boks en doe aan BJJ en bij beide horen warming ups die enkel bedoelt zijn om men voor te bereiden op het daadwerkelijke werk.

Laatst bewerkt:
De terminologie doet er niet toe. Al noemt men de eerste set de kolibrie-set, de tweede een wasberen-set en de zwaarste een olifanten-set. Het principe is erg simpel, jouzelf klaarstomen voor jouw zwaarste sets op een manier waarop jij zo min mogelijk kracht verliest maar wel op en top warm bent. Een ieder zal daar zijn of haar eigen voorkeur in hebben uiteraard maar ik denk dat met redelijke zekerheid te zeggen valt dat het niet zo veilig mogelijk is om, na squats, direct zonder tussenpozen 500 kilogram te drukken op de legpress.
En ik vond de gym al zo'n dierentuin

Nou zou je het in discussie kunnen trekken of elke set tot falen moet op het punt je nog maar een halve rep kunt. De een zweert erbij als je geen volledige rep meer kunt stoppen, waar de ander zegt halve reps pompen.

Nou doe ik bij specifieke oefeningen soms ook nog wel partials, alleen ik volg het advies op van diegene die jacked AF zijn en JP is zo iemand die dus zegt dat je moet stoppen wanneer je geen volle rep meer kunt, skip partials.
Nou haal ik voldoening uit mijn workout en bv machines/smith kan je veilig halve reps doen dus doe ik het wel en noteer ook in mijn logboek dan dus bv 11.5 reps, dan weet ik volgende sessie dat ik de vorige keer bij de 12rep net geen lockout kon.

Nou zou je het in discussie kunnen trekken of elke set tot falen moet op het punt je nog maar een halve rep kunt. De een zweert erbij als je geen volledige rep meer kunt stoppen, waar de ander zegt halve reps pompen.

Nou doe ik bij specifieke oefeningen soms ook nog wel partials, alleen ik volg het advies op van diegene die jacked AF zijn en JP is zo iemand die dus zegt dat je moet stoppen wanneer je geen volle rep meer kunt, skip partials.
Nou haal ik voldoening uit mijn workout en bv machines/smith kan je veilig halve reps doen dus doe ik het wel en noteer ook in mijn logboek dan dus bv 11.5 reps, dan weet ik volgende sessie dat ik de vorige keer bij de 12rep net geen lockout kon.
Ja zo doe ik het ook ongeveer. Mijn gym is rustig dat ik niet altijd een spotter heb dus bij benchen etc voel ik precies tot hoe diep ik kan gaan. Bij extensions en curls etc is het altijd fail

Tot falen probeer ik de laatste rep eruit te pushen totdat het niet meer gaat. Of dat nu een kwart is, de helft of 3,999/4e

Bij bijv. Squat of benchpress even een spotter fixen als je voor een nieuwe PR gaat.

Inmiddels voel ik wel feiloos aan tot hoeveel ik kan gaan met bijv. Bench press. Dan stop ik de rep voor falen als er niemand in de gym is. Maar ga dan geen nieuwe shit proberen. Sowieso zonder locks.

En anders: He who lives by the iron dies by the iron!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven