AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijna niet inderdaad en deed ik met andere sporten ook vrijwel niet. Ga daar vrij slecht op en loop dan snel vol. Mijn 1e oefening, bij elke andere spiergroep, bouw ik wel uitgebreider op. Maar ik ken ook gasten die echt uitgebreid moeten opwarmen of ze lopen tegen pijntjes.
Misschien is je warming up dan te intens voor de conditie die je nu hebt.
Het voordeel van een fatsoenlijk warming-up is dat je meer zuurstof opneemt, je hartslag neemt toe en je bloed zorgt dat die zuurstof snel bij je spieren is en jij minder verzuurd en hard kunt gaan leren trainen. :thumb:

• Like
Waarderingen: GruX
Na een lat pulldown incl warmingup doe ik daarna helemaal geen warmingup meer voor de rug en pak ik gelijk zwaar🤗 maarja ieder zijn ding. Ik vond de verhouding in KG’s alleen vrij laag als ik hem met de seated row vergelijk.
Maar als je de hele stack van 130-140kg tillen kan, is een kleine aanloop ook wel handig bij een volgende oefening.

Misschien is je warming up dan te intens voor de conditie die je nu hebt.
Het voordeel van een fatsoenlijk warming-up is dat je meer zuurstof opneemt, je hartslag neemt toe en je bloed zorgt dat die zuurstof snel bij je spieren is en jij minder verzuurd en hard kunt gaan leren trainen. :thumb:
Vindt dit meer van toepassing bij duursporten en bij BB minder. Conditie is nooit het probleem geweest, maar bijvoorbeeld met voetbal ben ik een slow starter. Als ik daarmee te fanatiek begin blaas ik op. Maar bij BB geen last van en loop niet snel tegen blessures aan. Beetje geluk mee denk ik. Maar je punt zit zeker kern van waarheid in ;-)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.055
Even een samenvattende reactie op alle tips 😎

Ik blijf opwarmen. Kan merken dat mijn lichaam dit prettiger vind dan gelijk naar het volle gewicht te gaan. Met 5 herhalingen per x verlies ik geen energie maar lijkt mijn lichaam wel even te kunnen wennen aan wat er komen gaat. Ga even experimenteren of dit bij iedere rug oefening wenselijk is of ik hier wat kan skippen.

Ik ga ipv 2x12 1x max uitproberen hoe het is op 2x max zonder tellen.

Verder na goed nadenken besloten dat ik stop met huidige begeleiding om de reden dat ik merk dat we op sommige punten erg verschillend zijn. Details laat ik uit respect achterwege. Hierin is dan ook niemand fout in mijn ogen Just like daten, soms wil je verder en soms niet. Ga er dan ook goed over nadenken wat voor mij wenselijk is gezien ik hier ook veel respons en tips krijg.

Vanmorgen lekker een stuk wezen wandelen. Still rest spierpijntjes die geen naam mogen hebben maar wel ervoor zorgen dat ik een rustdagje neem. Gewicht blijft zakken op huidige schema dus hou dit aan tot ik stagneer en pas dan aan. Ben nu 3.3 kwijt tov de beruchte zondag 😁

Mood = positief, zin in het verdere avontuur en self love 👌

Screenshot_20240814-193912_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Hoelang heb je de huidige begeleiding gehad?

Sorry dat ik heel eerlijk ga zijn en niet bij je loop te slijmen. Maar aan je fotos kan ik echt niet zien dat je fanatiek traint. Hoelang ben je al bezig?

Even een samenvattende reactie op alle tips 😎

Ik blijf opwarmen. Kan merken dat mijn lichaam dit prettiger vind dan gelijk naar het volle gewicht te gaan. Met 5 herhalingen per x verlies ik geen energie maar lijkt mijn lichaam wel even te kunnen wennen aan wat er komen gaat. Ga even experimenteren of dit bij iedere rug oefening wenselijk is of ik hier wat kan skippen.

Ik ga ipv 2x12 1x max uitproberen hoe het is op 2x max zonder tellen.

Verder na goed nadenken besloten dat ik stop met huidige begeleiding om de reden dat ik merk dat we op sommige punten erg verschillend zijn. Details laat ik uit respect achterwege. Hierin is dan ook niemand fout in mijn ogen Just like daten, soms wil je verder en soms niet. Ga er dan ook goed over nadenken wat voor mij wenselijk is gezien ik hier ook veel respons en tips krijg.

Vanmorgen lekker een stuk wezen wandelen. Still rest spierpijntjes die geen naam mogen hebben maar wel ervoor zorgen dat ik een rustdagje neem. Gewicht blijft zakken op huidige schema dus hou dit aan tot ik stagneer en pas dan aan. Ben nu 3.3 kwijt tov de beruchte zondag 😁

Mood = positief, zin in het verdere avontuur en self love 👌

Screenshot_20240814-193912_Gallery.jpg
Animal !

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.058
Hoelang heb je de huidige begeleiding gehad?

Sorry dat ik heel eerlijk ga zijn en niet bij je loop te slijmen. Maar aan je fotos kan ik echt niet zien dat je fanatiek traint. Hoelang ben je al bezig?
Dat is dus ook waar ik tegenaan loop maar krijg gelijk te horen wat meer geduld op te brengen. Ben vorig jaar oktober begonnen en tot euhm 2 maand geleden blijkbaar vooral geknuffeld en geaaid onder de noemer aerobics. Plus veel gestruggled met het juiste voedingsschema. Dus ga ervan uit dat we nu vooruit gaan. Dit was de oktober foto vs maand geleden. Zie wel verschil al is het alleen in chubby. Geef gelukkig niet snel op dus hoop dat ik nu qua voeding en training goed zit.

Screenshot_20240815-084642_Gallery.jpg

En dit denk maandje terug

Screenshot_20240815-085634_Gallery.jpg

Dat is dus ook waar ik tegenaan loop maar krijg gelijk te horen wat meer geduld op te brengen. Ben vorig jaar oktober begonnen en tot euhm 2 maand geleden blijkbaar vooral geknuffeld en geaaid onder de noemer aerobics. Plus veel gestruggled met het juiste voedingsschema. Dus ga ervan uit dat we nu vooruit gaan. Dit was de oktober foto vs maand geleden. Zie wel verschil al is het alleen in chubby. Geef gelukkig niet snel op dus hoop dat ik nu qua voeding en training goed zit.

Is een aantal pt sessies niet wat voor jou om je op gang te helpen?

Ok maar als je veel traint zou je dat moeten zien

@AK begeleidde je toch ? Hoelang?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven