- Waardering
- 32.575
- Massa
- 160kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Poeh fijn hoor🤗
En jij die van hem he Dirty little ButttieIk zie jou opmerkingen eigenlijk altijd als je ziet potentie in mijn spiertjes en fysiek dus ook als compliment 😁.

Prachtig!Vanmorgen 5 uur opgestaan en weer eens wezen rennen. Na een maand niet wezen hardlopen viel het wel weer tegen. Maar wel weer een fijn gevoel en weer het plezier terug in rennen dus vrede met onze breuk van 4 weken 👌. Spierpijn aardig aanwezig in borst schouders biceps dus volgens mij heb ik het goed gedaan 😁. Morgen of rust of benen 💪
![]()
Morgenstond heeft goud in de mond enzo
![]()
Je hebt rust verdiend en ga je terwijl je nu op de bank ligt maar even video kijken van dr Mike Israetel, over how many sets and reps.Serieus lijkt het nu alsof ik nog nooit echt heb gesport en nu beetje achteraf heel logisch dat je met 3x12 niet echt wat teweeg brengt.
Iig weer veel geleerd.
Je haar in een staart doen zijn je biceps. Ook je gordel omdoen valt onder deze spiergroep.
Een klemmende deur opendrukken is je borstspier.
Je bh van achteren losmaken zijn je schouders. Ook een map van een hoge plank pakken valt onder schouders
Voor nu kapot moe op de bank. Combi trainen hardlopen werken en de hitte denk ik. Morgen sla ik een dagje over en dan vrijdag kijken wat we uit de benen kunnen halen met de laatste setjes
![]()
Hoeveel mensen zouden zich aan het inhouden om zich niet heel hulpvaardig te willen aanbieden als thuishulp voor deze taak...En grappig dat je al die voorbeelden opsomt, alleen heb ik nog nooit een BH bij mezelf los hoeven te maken 🤣🤣

Thnx ben er ook echt even aan toe inderdaad. 3x12 misschien prima maar train nu een half jaar bijna dagelijks en het gevoel op deze manier echt zo'n beetje alles eruit te halen dus dit werkt echt het beste voor mij denk ik.Je hebt rust verdiend en ga je terwijl je nu op de bank ligt maar even video kijken van dr Mike Israetel, over how many sets and reps.
Hij heeft echt interessante video's.
Eigenlijk kun je met 3 x 12 prima uit de voeten, zolang je maar niet te licht traint.
Lekker pompen is fijn maar als de weerstand te laag is groeit je spier niet.
Zelf pak ik vaak 3 sets of anders 4.
Kga zo even dat filmpje kijken wat onze @Mentat plaatste.
En grappig dat je al die voorbeelden opsomt, alleen heb ik nog nooit een BH bij mezelf los hoeven te maken 🤣🤣
Filmpje van Dr. Mike over Training to Failure en RIR enzo.
(waarschuwing: aan het begin zitten wat infantiele poep- en plasgrapjes, of zoals South Park-liefhebbers ze zouden noemen: klassiekers)
Belangrijkste punt is dat je niet (altijd) tot failure hoeft te gaan, maar er wel dicht genoeg bij in de buurt moet komen (RiR) en het zo nu en dan moet testen om te weten of je idee goed zit. Trainen in de buurt van Failure (meestal eronder, soms erop, soms erover) is een zeer goede methode voor hypertrofie.Kga zo even dat filmpje kijken wat onze Mentat plaatste.
Ja vind dat nu nog wel lastig hoor. Met bovenlichaam gisteren had ik wel het gevoel dat ik niet zo hoog kon gaan de derde set. Trainde die ook maar eenmaal per week en meestal met 1 oefening. Benen en rug en triceps liggen de verwachtingen hoog. Heb nl met squatten ook het idee nog wel veel vaker te kunnen.Belangrijkste punt is dat je niet (altijd) tot failure hoeft te gaan, maar er wel dicht genoeg bij in de buurt moet komen (RiR) en het zo nu en dan moet testen om te weten of je idee goed zit. Er dichbij in de buurt komen is afhankelijk van je trainingservaring, wat @AK ook al zei: voor een beginner werkt alles, daarna wordt het lastiger.
She just took the red pill from @AK.Serieus lijkt het nu alsof ik nog nooit echt heb gesport en nu beetje achteraf heel logisch dat je met 3x12 niet echt wat teweeg brengt.
Iig weer veel geleerd.

3x12 kan prima, als je de 1e set net aan 12 reps haalt . Na rust setje 2 waar je met veel moeite 12 reps haalt etcSerieus lijkt het nu alsof ik nog nooit echt heb gesport en nu beetje achteraf heel logisch dat je met 3x12 niet echt wat teweeg brengt.
Iig weer veel geleerd.
RIR = reps in reserve (hoeveel herhalingen je nog kunt doen voordat je failure bereikt hebt)Ja vind dat nu nog wel lastig hoor. Met bovenlichaam gisteren had ik wel het gevoel dat ik niet zo hoog kon gaan de derde set. Trainde die ook maar eenmaal per week en meestal met 1 oefening. Benen en rug en triceps liggen de verwachtingen hoog. Heb nl met squatten ook het idee nog wel veel vaker te kunnen.
Met borst en schouders waren de laatste 3 herhalingen echt met trillende armpjes dus denk dat dat close is? Waar staat rir voor?
Ja denk dat ik gewoon op safe heb gespeeld en beetje automatisch/routine onder het mom iets is beter dan niets en met iedere x herhalen wordt je wel strakker. Heb deze spierpijn nl al tijden niet gevoeld in schouders etc. Ben dus nu ook op het punt dat ik morgen wil rusten en herstellen zodat ik vrijdag weer alles uit mijn training kan halen. Waar ik voorheen geen rustdag had omdat ik blijkbaar niet zo intensief trainde.3x12 kan prima, als je de 1e set net aan 12 reps haalt . Na rust setje 2 waar je met veel moeite 12 reps haalt etc
Wat ze niet deed gezien de vorige training waar de laatste set opeens 3 reps extra is en er zelfs een set met 26 in plaats van 15 reps tussen zit. Dan hebben die eerste en tweede set echt niets gedaan behalve je een beetje vermoeider gemaakt.3x12 kan prima, als je de 1e set net aan 12 reps haalt . Na rust setje 2 waar je met veel moeite 12 reps haalt etc
Whaha, zo ben ik ook. Rusteloos als ik niet kan trainen. Maar goed dat je nu wat meer inzet toont in je training, haal je alleen maar voordeel uit 💪Ja denk dat ik gewoon op safe heb gespeeld en beetje automatisch/routine onder het mom iets is beter dan niets en met iedere x herhalen wordt je wel strakker. Heb deze spierpijn nl al tijden niet gevoeld in schouders etc. Ben dus nu ook op het punt dat ik morgen wil rusten en herstellen zodat ik vrijdag weer alles uit mijn training kan halen. Waar ik voorheen geen rustdag had omdat ik blijkbaar niet zo intensief trainde.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kan dus niet zo goed rusten. Ben dan rondjes aan het lopen en meestal train ik 2 spiergroepen tegelijk zodat ik tijdens de rust van borst schouders train en zo door. Werkt voor mij beter dan stil zitten.
Eens, dat zegt dr. Mike in iets andere woorden.Wat ze niet deed gezien de vorige training waar de laatste set opeens 3 reps extra is en er zelfs een set met 26 in plaats van 15 reps tussen zit. Dan hebben die eerste en tweede set echt niets gedaan behalve je een beetje vermoeider gemaakt.
Vrijwel niemand kan accuraat 3 RIR inschatten dus een absolute beginner dat aanraden is je reinste onzin ondanks dat het theoretisch gezien misschien optimaal is, wat ook nog eens te betwijfelen valt. In dat opzicht moet ik AK groot gelijk geven in zijn tip simpelweg tot falen te trainen want zelfs dat kunnen de meeste niet. Dat falen is dan waarschijnlijk ongeveer 3 tot 5 RIR.