Fitness Seller

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Whaha, zo ben ik ook. Rusteloos als ik niet kan trainen. Maar goed dat je nu wat meer inzet toont in je training, haal je alleen maar voordeel uit 💪
Hahaha prachtig he. Daarom lekker alleen in die sportschool. Mijn spullen liggen op 3 locaties etc en ben heerlijk mijn ding aan het doen.

Thnx! Voelt ook wel heel fijn dit na paar maandjes opwarmen tijd om te knallen. Kijken wat de spiegel gaat laten zien over 6 weken ofzo 😇

R.i.r is reps overhouden, bewust.
Dus tegen de tijd dat je wel volle kracht geeft en het gewicht langzamer gaat bewegen, ga je niet door tot failure, maar stop je 2 hh eerder dan failure.
Met die rir kun je variëren in je trainingsschema, week één 3 reps in reserve, week twee 2 rir, week drie 1 rir en week vier tot de max.

Omdat je nu minder eet, kan je herstel ook een dagje meer zijn. Succes met relaxen.

Als je intensiever traint moet je ook rekening houden met volume. Niemand kan 30/40+ sets maximaal intensief draaien, er komt een punt dat je “klaar” bent en de rest zinloos is met als gevolg je alleen je herstel verslechterd en je dus contraproductief bezig bent. Meer is dus absoluut niet beter, het is slechter. Intensiviteit hoog, volume precies goed is de sweetspot voor spiergroei en zo kort mogelijke herstel zodat je frequentie hoog kan houden en wederom de prikkel kunt pakken.

Je merkt dit vanzelf tijdens je sessie dat je aanvoelt dat het klaar is en je kracht drastisch afneemt waardoor je reps sterk afnemen in een set. Nou heb ik niet het idee dat ts te veel volume draait, maar sommige hier wel en dat gaat gewoon tegen je werken, waar je gevoelsmatig juist het idee hebt meer is beter. 15 werksets is al behoorlijk wat in een sessie, wellicht 20 als je nog wat isolatie doet maar dan moet je toch al behoorlijk kapot zijn.

Hahaha prachtig he. Daarom lekker alleen in die sportschool. Mijn spullen liggen op 3 locaties etc en ben heerlijk mijn ding aan het doen.

Thnx! Voelt ook wel heel fijn dit na paar maandjes opwarmen tijd om te knallen. Kijken wat de spiegel gaat laten zien over 6 weken ofzo 😇
Motivatie voor volgende training.

Na een rustdagje vanmorgen de benen aangepakt. Door verschillende factoren geen optimale training. Ben chagrijnig en zit tegen periode aan en te warm in de sportschool waardoor ik echt benauwd werd tijdens de uitvoering. Hierdoor ook langzamer en hiptrust overgeslagen ivm tijd. Wel weer leuk heb gisteren een last minute geboekt en ga over 4 weken lekker weekje all incl Spanje. Dus 4 weken trainen en strak op de voeding en dan weekje rust, hooguit cardio en wandelen en lekker eten en genieten.

Squat 2x12 55 kg 1x 20
Bulgarian split squat 2x12 24kg 1x 15
Lying leg curl 3x12 45kg 1x 15
Cable kick back 2x15 17.5kg 1x21
Hip adduction machine 2x15 45kg 1x 17

Mood: boos en black&white

Screenshot_20240628-061354_Gallery.jpg

Niet fijn als het zo warm is in de gym, je bent toch geweest en dat is beter dan niet gaan. Leuk vooruitzicht, een vakantie. Nog even knallen overal en dan lekker even genieten.

Na een rustdagje vanmorgen de benen aangepakt. Door verschillende factoren geen optimale training. Ben chagrijnig en zit tegen periode aan en te warm in de sportschool waardoor ik echt benauwd werd tijdens de uitvoering. Hierdoor ook langzamer en hiptrust overgeslagen ivm tijd. Wel weer leuk heb gisteren een last minute geboekt en ga over 4 weken lekker weekje all incl Spanje. Dus 4 weken trainen en strak op de voeding en dan weekje rust, hooguit cardio en wandelen en lekker eten en genieten.

Squat 2x12 55 kg 1x 20

Screenshot_20240628-061354_Gallery.jpg
probeer je rust wat langer te houden en je ademhaling beheersen zoveel als kan. Mocht je daar echt moeite mee hebben, misschien cardio intensiteit iets verhogen. Ik merk met dit weer als mijn cardio/conditie beter is, dat mijn workouts ook beter gaan

Squat 2x12 55 kg 1x 20

Als je dan kijkt naar je laatste set waar je 5 reps meer doet zou je in theorie zeggen je traint rpe5, maar realiteit is nog minder want set 3 ben je al meer vermoeid dan set 1/2 dus met andere woorden set 1/2 is rpe2/3 wat echt vrij weinig doet voor spiermassa.

Doordat je beginner bent kom je ermee weg, maar deze aanpak gaat niet altijd door en is de reden waarom mensen “vastlopen” na 1 a 2 jaar trainen.

Als je dan kijkt naar je laatste set waar je 5 reps meer doet zou je in theorie zeggen je traint rpe5, maar realiteit is nog minder want set 3 ben je al meer vermoeid dan set 1/2 dus met andere woorden set 1/2 is rpe2/3 wat echt vrij weinig doet voor spiermassa.

Doordat je beginner bent kom je ermee weg, maar deze aanpak gaat niet altijd door en is de reden waarom mensen “vastlopen” na 1 a 2 jaar trainen.

Ik heb het idee dat set 2 het sterkst is. Spieren zijn warm en gaat het fijnste van de 3. Dus kan ik dan niet bij de 2e set zovaak mogelijk doen? Of ga ik dan aan alle theorieën voorbij?

Ik heb het idee dat set 2 het sterkst is. Spieren zijn warm en gaat het fijnste van de 3. Dus kan ik dan niet bij de 2e set zovaak mogelijk doen? Of ga ik dan aan alle theorieën voorbij?
Probeer het, maar de meeste warmen op naar hun werksets en met een warming up blijf je ver weg van falen aangezien het een “warming up” is en daarna de 2/3 werksets en daar geef je alles of iig dicht bij falen.

Als vb bij jou squat:
Lege stang 10x
30kg 5x
40kg 3x
50kg 1x
En dan je werkset 55kg alles geven.
Heb je het idee dat je nog niet warm bent na bovenstaand dan herhaal je een set, maar blijf weg van falen en spaar al je kracht voor de werksets.

Iedereen traint dicht bij falen uiteraard, maar dit is een goed voorbeeld dat de realiteit gewoon andere is en in dit geval je voorheen vooral bij set 1 en 2 wellicht 8/9/10 reps meer kan pakken en dan train je echt behoorlijk niet intensief. Uiteraard boek je vooruitgang, simpelweg doordat je beginner bent en je spieren al groeien als je naar een barbell kijkt.

Intensiviteit is extreem moeilijk om te hanteren en word vrijwel altijd onderschat.

Uiteraard zal nu de woman police komen “ja maar vrouwen moeten anders trainen blaaablaaablaa” klopt, maar van voetballen krijg je ook geen gigantische quads maar je gebruikt je benen wel. Dat doe je dus ook als je rpe-35 traint, je squat maar je stimuleert geen groei.

Squats geven je geen goede benen, intensiviteit ICM squats of een andere oefening doet dat. Wil je random wat bewegen dan moet je crossfit doen.

Oproep aan alle Simps hier !

Je kunt zo'n meid niet alleen een weekje naar Salou laten gaan, dat gaat verkeerd. Is er nu niemand van jullie die mee kan gaan ?
@RonnReeves lijkt me de veiligste optie trouwens

Mooie aanvullingen weer! Ga dan inderdaad voor opwarmsets zoals AK suggereert = lege stang, 30kg en zo door. Dus ga mijn volle gym angst overwinnen en 1 dag benen op maandagmiddag planten gezien ik dan 13 uur vrij ben. Wil graag de focus leggen op uitvoering, warming up en de zgn werksets zonder stress ivm de tijd. Ideaal gezien komt dan de vrijdag de tweede benendag.

Andere trainingen hebben minder oefeningen dus daarmee kom ik wel weg met de tijd. Thnx all voelt alsof ik vanuit hier echt lekker kan gaan met trainen 😎

Je deed helemaal geen opwarmsets en begon direct met 12x55kg?
Dat verklaart dan ook direct waarom je tweede werkset beter aanvoelde dan je eerste!
Ja alleen 1x12 met lege stang en dan bam. Dat doe ik met alles 😁 dus leer heel veel hier 😊

Je deed helemaal geen opwarmsets en begon direct met 12x55kg?
Dat verklaart dan ook direct waarom je tweede werkset beter aanvoelde dan je eerste!
Ik doe geen opwarm sets en is kwestie van wennen…

Begin 1e set op 70% en dan daarna door na 90% tot AKfailure.

• Like
Waarderingen: K82
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven