- Waardering
- 4.291
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 61kg
Ook echt het eerste wat ik wou zeggen

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ook echt het eerste wat ik wou zeggen

Vergeet daarbij ook niet dat spiermassa in rust ook meer energie verbrand. Spiermassa is altijd gunstig.Nu doe je op basis van gewicht, het getal op je weegschaal, een aanname. Je schept, programmeert je brein door te denken dat een lichter gewicht beter is omdat je er op de foto misschien voor jouw gevoel "beter" uitziet??
Wees je er aub bewust van dat spieren zwaarder zijn dan vet, een blok menselijk vetweefsel van 10 kubieke dm weegt minder dan een blok menselijk spierweefsel met dezelfde afmetingen.
Dus als jij zwaarder bent dan een tijd geleden betekent dit, omdat je traint, dat je gewoon gespierder bent. Eigenlijk is de spiegel toch nog het beste om te beoordelen of het "de goede kant" op gaat.
Ik begrijp je heus hoor want ik trap ook nog steeds in de val van de weegschaal maar dat getal zorgt er bij ons vaak voor dat we een beetje uit ons doen gehaald worden.
Sowieso!Vergeet daarbij ook niet dat spiermassa in rust ook meer energie verbrand. Spiermassa is altijd gunstig.
Maar hoe komt t dan dat je dik geworden was, kan dat je dat verteld hebt maar heb ik even gemist?Memories aka nostalgie. Foto van 2021 met 58kg. Kon eten wat ik wou, zonder tracken en met alleen wat hardlopen kwam ik weg. Tegelijk had ik dusdanig veel stress dat ik niet aankwam. Nu dus gelukkig en gezond en ook een beetje rond 😜. En ook al kost het mij nu veel meer moeite om ieder grammetje eraf te krijgen voelt dit gezonder. Dus op naar toen qua gewicht 💪
![]()
Je kan niet eten wat je wilt en ermee wegkomen zonder aan te komen en claimen “stress” doet dat. Dit is pure onzin en nog ff en men roept weer alles na 20.00 eten word direct vet.
Als je langere tijd veel stress ervaart, dan is je lichaam continue adrenaline en cortisol aan het produceren. Deze beïnvloeden o.a. de spijsvertering, je slaappatroon en je afweersysteem.Je kan niet eten wat je wilt en ermee wegkomen zonder aan te komen en claimen “stress” doet dat. Dit is pure onzin en nog ff en men roept weer alles na 20.00 eten word direct vet.
Stress kan ervoor zorgen dat je wellicht minder of juist meer eet, maar de basic is en blijft voor iedereen hetzelfde. Eet op onderhoud en je bw blijft stabiel, wat je eet is niet relevant al is het mac donalds. Kcal = kcal op de weegschaal. Dat het nu ineens magisch meer moeite kost om wat gewicht te verliezen is heel simpel, je ogen zijn nu open en bent ermee bewust bezig. Iemand die niet met voeding / sporten bezig is boeit het allemaal niet en heeft dus geen besef wat het kost/ hoe het werkt.
Ook dat je nu spiermassa hebt en meer kunt eten is zo minimaal dat het verwaarloosbaar is. Denk maar niet dat je nu ineens 3 snickers pd meer kunt eten, nog geen appel. Je metabolisme is ook niet ineens vertraagd, men word gewoon luier naarmate ze ouder worden en dus minder bewegen en stiekem een borrelhapje extra nemen.
De volle 12 kcal per kilo spier.Vergeet daarbij ook niet dat spiermassa in rust ook meer energie verbrand. Spiermassa is altijd gunstig.

Krachttraining verbruikt toch wel totaal (tijdens en na) meer energie dan cardio?
Dat is toch alweer een scheplepel aan groene bonen voor jou ! In the pocket.
Het gaat over het verbruik in rust?Krachttraining verbruikt toch wel totaal (tijdens en na) meer energie dan cardio?
Veel mensen die denken dst ze alles kunnen eten wat ze willen, blijken niet zoveel te willen eten. Vriend van mij kon dat ook altijd, totdat hij meer moest eten want hij wilde meer spiermassa.
Ik denk nu ik er wat meer over nagedacht heb is dat ik dikker werd toen ik met sporten begon 3 jaar geleden ofzo. Kreeg hier veel honger door en dacht dat meer sporten ook meer eten betekende. Want als ik terug kijk was het er gewoon opeens over een x maanden. Daarna tijdje niet gesport en vooral gedaan waar ik zin in had mbt eten tot ik in oktober de sport weer op had gepakt.Maar hoe komt t dan dat je dik geworden was, kan dat je dat verteld hebt maar heb ik even gemist?
Maar hoe komt t dan dat je dik geworden was, kan dat je dat verteld hebt maar heb ik even gemist?

Dikke reet!!! Maar daar houden de meeste mannen wel van 🤣
Zit toch ook echt wel verschil in Mac D. en normaal eten voor een normaal mens.Je kan niet eten wat je wilt en ermee wegkomen zonder aan te komen en claimen “stress” doet dat. Dit is pure onzin en nog ff en men roept weer alles na 20.00 eten word direct vet.
Stress kan ervoor zorgen dat je wellicht minder of juist meer eet, maar de basic is en blijft voor iedereen hetzelfde. Eet op onderhoud en je bw blijft stabiel, wat je eet is niet relevant al is het mac donalds. Kcal = kcal op de weegschaal. Dat het nu ineens magisch meer moeite kost om wat gewicht te verliezen is heel simpel, je ogen zijn nu open en bent ermee bewust bezig. Iemand die niet met voeding / sporten bezig is boeit het allemaal niet en heeft dus geen besef wat het kost/ hoe het werkt.
Ook dat je nu spiermassa hebt en meer kunt eten is zo minimaal dat het verwaarloosbaar is. Denk maar niet dat je nu ineens 3 snickers pd meer kunt eten, nog geen appel. Je metabolisme is ook niet ineens vertraagd, men word gewoon luier naarmate ze ouder worden en dus minder bewegen en stiekem een borrelhapje extra nemen.
Dus 1000 kcal van de mac donalds of 1000 kcal uit kip/rijst doen iets anders met je gewicht op de weegschaal?Zit toch ook echt wel verschil in Mac D. en normaal eten voor een normaal mens.
En men wordt niet luier naarmate men ouder wordt maar meer vermoeiend van hetzelfde waar een jonger iemand minder vermoeiend van raakt.
Ja en nee, niet iedereen verteert alles even efficiënt dus de geclaimde calorieën wijken per persoon verschillend af van wat je lichaam daadwerkelijk binnenkrijgt als energie. Wel is dat zo goed als verwaarloosbaar in deze discussie.Dus 1000 kcal van de mac donalds of 1000 kcal uit kip/rijst doen iets anders met je gewicht op de weegschaal?
Puur afvallen gezien is een kcal een kcal, waaruit je die haalt is 0.0 relevant. Vanuit spiermassa opbouwen/gezondheid blablabka zijn macros etc belangrijk, maar cutten kan je volledig op mac donalds en shredded worden.
Van de mac krijg je vaak na 2 uur weer honger dus ga je meer calorieën consumeren. Dus beter skip je de Donald 😌Ja en nee, niet iedereen verteert alles even efficiënt dus de geclaimde calorieën wijken per persoon verschillend af van wat je lichaam daadwerkelijk binnenkrijgt als energie. Wel is dat zo goed als verwaarloosbaar in deze discussie.
Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar als ik 3600kcal van de Mac moet eten ga ik dood aan een vet hart. Misschien dat mijn darmen of maag het eerder opgeven.Dus 1000 kcal van de mac donalds of 1000 kcal uit kip/rijst doen iets anders met je gewicht op de weegschaal?
Puur afvallen gezien is een kcal een kcal, waaruit je die haalt is 0.0 relevant. Vanuit spiermassa opbouwen/gezondheid blablabka zijn macros etc belangrijk, maar cutten kan je volledig op mac donalds en shredded worden.
Dit is het gezondheidsfactor en mac macros zijn niet ideaal voor spierbehoud/aanmaak. Tevens is het juist “gezond” om ook een keer iets ongezonds te eten, hoe vreemd dit ook klinkt. Zowel mentaal als lichamelijk heb je dit gewoon nodig.Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar als ik 3600kcal van de Mac moet eten ga ik dood aan een vet hart. Misschien dat mijn darmen of maag het eerder opgeven.
En op 2000kcal haal ik er niet de voeding stoffen uit die mijn lichaam nodig heeft.
Je gooit toch ook geen diesel in een benzine motor. Ik ben geen doktor, dit is puur mijn ervaring.