Fitness Seller

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Enigste wat je hiermee creeert is dat men geen pizza of friet meer durft te eten en je jezelf een eetstoornis aanpraat, waar vooral vrouwen erg gevoelig voor zijn. Talloze serieuze sporters die gewoon bang zijn voor een cheatmeal en als cheatmeal dus maar een extra portie kip met rijst pakken.
Ik lees het al, ik ben een echte waaghals 😎

Ik lees het al, ik ben een echte waaghals 😎
Nou zeg ik niet dat jij kanshebber bent, maar je past wel in het plaatje. Beginnende sporter dus vaak het idee zo min mogelijk eten hoe beter, vetten eten maakt je vet, geen partner die je soms een reality check geeft als je teveel van het padje af gaat etc.

Eetstoornissen en de bb lifestyle gaan vrijwel hand in hand, maar hier word niet altijd openlijk over gepraat.

Beginnende sporter dus vaak het idee zo min mogelijk eten hoe beter, vetten eten maakt je vet, geen partner die je soms een reality check geeft als je teveel van het padje af gaat etc.

Dat is niet echt 'het plaatje' van een eetstoornis.

@Buttie88
Ben je bang voor een cheatmeal?
Want AK doet alsof je 'minder eten is beter' in je hoofd hebt, maar ik lees dat het juist andersom ging bij je :o

Je kan niet eten wat je wilt en ermee wegkomen zonder aan te komen en claimen “stress” doet dat.
In dit geval kon het wel. Het is immers haar eigen ervaring. 'Eten wat je wilt' hoeft nog niet te betekenen dat je je hersenloos volvreet met junkfood. In dit geval was het de beleving dat ze zich in die tijd niet druk maakte over wat ze at en hoeveel ze at. Eigenlijk, en dit zul je vast niet leuk vinden, heeft Hell het perfect verwoord:
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze door veel stress niet veel kcal at, ondanks dat ze kon eten wat ze wilde (wat niet veel was door stress).

In dit geval kon het wel. Het is immers haar eigen ervaring. 'Eten wat je wilt' hoeft nog niet te betekenen dat je je hersenloos volvreet met junkfood. In dit geval was het de beleving dat ze zich in die tijd niet druk maakte over wat ze at en hoeveel ze at. Eigenlijk, en dit zul je vast niet leuk vinden, heeft Hell het perfect verwoord:
Ik reageer op wat iemand zegt en ga niet het denkwerk/invulwerk voor een ander doen. Als iemand roept kom geen gram aan door stress en kon eten wat ik wil dan haak ik daarop in en dat de realiteit is dat je geen eetlust wellicht had en minder at is wat anders. Andere lezen dit en denken straks dat als je stress hebt je schaamteloos een zak m&ms
kan eten en je lichaam dit dan toch uitpoept.

Spelregels zijn voor iedereen hetzelfde mbt aankomen/afvallen, maar uiteraard hoe complexer we het maken hoe spannender het klinkt, terwijl het gewoon zo simpel allemaal is.

Perfect verwoord. Dat is inderdaad hoe ik erop terugkijk. Daar waar ik nu over iedere maaltijd nadenk (niet zo zwart wit gezien mijn menu best veel hetzelfde is) at ik toen waar ik zin in had. Bedoel dan idd niet dat ik hele dagen op de bank lag mij vol te eten maar bedacht mij gewoon als ik trek had wat ik wou eten. Denk overigens dat je stress en dan bedoel ik echte stress niet mag onderschatten. Als je altijd aan staat vraagt dat veel energie van je lichaam.

Het was dus ook geen opmerking om een discussie te starten over calorieën maar mijn beleving van toen en nu.

Dat is niet echt 'het plaatje' van een eetstoornis.

@Buttie88
Ben je bang voor een cheatmeal?
Want AK doet alsof je 'minder eten is beter' in je hoofd hebt, maar ik lees dat het juist andersom ging bij je :o
Denk dat ak bedoeld dat zodanig met voeding en sport bezig zijn voor vrouwen een risico op het ontwikkelen van eet eetstoornis aanwezig is.

Mijn uitdaging is vooral balans. Van 1 cheatmeal komen er vaak meer en duurt dan soms wel even voordat ik weer op het juiste spoor beland. Maaaaar gisteren dus een lachmachun met kipdöner en knoflook gegeten en hoewel ik heel graag daarna langs de mc wou en daarna nog een pak koekjes op wou halen dacht ik bij mijzelf. Niet doen meisje hier gaat het altijd mis dus leer om het bij 1 ding te houden. Het eten verdwijnt niet van de wereld. Er komen nog genoeg andere momenten. Dusssss mij in kunnen houden 😇

Voel mij ook echt helemaal trots en zelfverzekerd vandaag dat ik ook hierin weer groei. Figuurlijk dan 😁

Waarom reageer jij altijd op alles wat AK zegt en dan nogal, zonder dat je het door hebt, kleineren of betweterig? Het begint gewoon erg op te vallen. Zo veel zegt die niet verkeerd?

Maar andersom valt het je niet op? ;) ik reageer op deze manier omdat hij het anders niet snapt.
Elders had ik het over trainen, begon hij mij persoonlijk aan te vallen. Tja, dan kan hij het terug verwachten. Alleen ben ik iets minder grof.

Denk dat ak bedoeld dat zodanig met voeding en sport bezig zijn voor vrouwen een risico op het ontwikkelen van eet eetstoornis aanwezig is.

Mijn uitdaging is vooral balans. Van 1 cheatmeal komen er vaak meer en duurt dan soms wel even voordat ik weer op het juiste spoor beland. Maaaaar gisteren dus een lachmachun met kipdöner en knoflook gegeten en hoewel ik heel graag daarna langs de mc wou en daarna nog een pak koekjes op wou halen dacht ik bij mijzelf. Niet doen meisje hier gaat het altijd mis dus leer om het bij 1 ding te houden. Het eten verdwijnt niet van de wereld. Er komen nog genoeg andere momenten. Dusssss mij in kunnen houden 😇

Voel mij ook echt helemaal trots en zelfverzekerd vandaag dat ik ook hierin weer groei. Figuurlijk dan 😁

Heel verstandig haha en zolang je er ook nog van geniet, helemaal top :thumb:

Vriend van mij kiest voor 1 cheatdag! Dan vreet die ook best belachelijk veel. Maar de rest van de week kan die daardoor super goed volhouden. Dat niks voor je? Uiteraard wel rekening houden met je doelen? Bijvoorbeeld alleen zondagavond lekker veel eten?

Maar andersom valt het je niet op? ;) ik reageer op deze manier omdat hij het anders niet snapt.
Elders had ik het over trainen, begon hij mij persoonlijk aan te vallen. Tja, dan kan hij het terug verwachten. Alleen ben ik iets minder grof.
Heb het al meerdere keren voor je opgenomen als het je is opgevallen. Jij zegt nu ik reageer op een manier omdat hij het anders niet snapt? Daarmee doe je echt zo’n misplaatste opmerking en zet jezelf boven een ander persoon. Dat is precies de reden dat sommige hier onwijs veel op je reageren.

Vriend van mij kiest voor 1 cheatdag! Dan vreet die ook best belachelijk veel. Maar de rest van de week kan die daardoor super goed volhouden. Dat niks voor je? Uiteraard wel rekening houden met je doelen? Bijvoorbeeld alleen zondagavond lekker veel eten?
Cheatdag is toch wel ~ zelfde kcals aanhouden, maar dan met junkfood.

Heb het al meerdere keren voor je opgenomen als het je is opgevallen. Jij zegt nu ik reageer op een manier omdat hij het anders niet snapt? Daarmee doe je echt zo’n misplaatste opmerking en zet jezelf boven een ander persoon. Dat is precies de reden dat sommige hier onwijs veel op je reageren.

Ik zei expres 'omdat hij het anders niet snapt'. Dat was geen 'ik ben beter' opmerking. Dat was simpelweg een 'hij doet kut tegen mij, doe ik kut terug'.
Ik denk dus niet serieus dat ik boven hem sta. Al zijn er dingen waar ik wel meer verstand van heb, hij heeft dingen waar hij meer verstand van heeft.
Dat is een feit dat hij absoluut niet wilt toegeven.

Cheatdag is toch wel ~ zelfde kcals aanhouden, maar dan met junkfood.
Dat is de beste optie idd. Maar als ze het niet red of dit nodig heeft. Zou ik kiezen om ochtend flink te sporten en dat je dan ‘extra’ ruimte heb in je schema. Bij mijn maat werkt dit perfect. Maar die leeft rest van de week ook als een zombie kwa eten🤣

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven