XXL Nutrition

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik mis wel eens wat in deze gezellige huiskamer 😁 op dit moment 2xpw 5km hardlopen. Tis nu 4.40 dus ga mij klaarmaken voor gym 👌
Goed bezig!!! Ik ga altijd wandelen straight out of bed. Met regen in de gym anders buiten een uurtje… zoals nu ook zit het er voor mij al weer bijna op💪🏽
Pak je geen cardio NA je kracht training?

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig!!! Ik ga altijd wandelen straight out of bed. Met regen in de gym anders buiten een uurtje… zoals nu ook zit het er voor mij al weer bijna op💪🏽
Pak je geen cardio NA je kracht training?
Nee tijd op. Wel tijdje gedaan en ingeleverd op kracht qua tijd maar resulteerde in meer vermoeidheid etc. Dus hou mijn schema nu even zo. Kort antwoord moet opschieten 😜

Vanmorgen weer legday aan de beurt. Ging wel lekker al hoor ik ak steeds als ik wil stoppen met de set = je kan er meer uit pushen 😁. Wel tevreden met de training

Squat
1x12 lege stang 20kg
1x12 30kg
1x12 40kg
1x12 55kg
1x15 55kg
1x20 55kg

Bulgarian split squat
1x12 16kg
1x12 20kg
2x12 24kg
1x15 24kg

Hip trust
1x12 40kg
2x12 60kg
1x16 60kg

Lying leg curl
1x12 20kg
1x12 30kg
2x12 45kg
1x16 45kg

Cable kick back
1x15 10kg
1x15 15kg
2x15 17.5kg
1x21 17.5kg

Hip adduction machine
1x15 20kg
1x15 30kg
1x15 40kg
2x15 45kg
1x17 45kg

Nu pap scheppen en arbeit 💪
20240705_080741.jpg

Ging wel lekker al hoor ik ak steeds als ik wil stoppen met de set = je kan er meer uit pushen 😁.

Squat
1x12 lege stang 20kg
1x12 30kg
1x12 40kg
1x12 55kg
1x15 55kg
1x20 55kg

's Ochtends vroeg om 6 uur squatten to the max lijkt me ook geen pretje, maar strikt genomen heeft hij wel gelijk. Als je op je laatste werkset 20 reps haalt, dan is die 12 reps in de eerste werkset gewoon 'easy peasy'. Ik zou met squats wel overwegen het gewicht te verhogen en reps te verlagen. Bij zoveel reps kan de uitvoering er wel onder lijden op het eind van de set en wordt het meer een cardio-uitdaging.

's Ochtends vroeg om 6 uur squatten to the max lijkt me ook geen pretje, maar strikt genomen heeft hij wel gelijk. Als je op je laatste werkset 20 reps haalt, dan is die 12 reps in de eerste werkset gewoon 'easy peasy'. Ik zou met squats wel overwegen het gewicht te verhogen en reps te verlagen. Bij zoveel reps kan de uitvoering er wel onder lijden op het eind van de set en wordt het meer een cardio-uitdaging.
Ja daar ben ik het mee eens. Tenzij die 20 een spelfout is maar lijkt me niet.

Als je 12 x 40, 12 x 55, 15 x 55, 20 x 55 doet.....kun je naar mijn idee net zo goed 4 x 10 x 60 doen. En ik denk zelfs dat je dat laatste setje ook wel met 65 uitkomt.

Imho squats en deadlifts niet meer dan 8 reps.
Maar dat ben ik :o

Vooral squats en deadlifts zijn compounds waarbij je vrijwel alle grote spiergroepen gebruikt en techniek is heel belangrijk. Hoe meer reps, hoe groter het risico op blessures is.

Tenzij je zodanig licht gewicht gebruikt dat dit niet meer aan de orde is, maar dan begeef je je meer in de conditie training dan hypertrofie of kracht :o

Om gewoon in normale taal te verwoorden:

Squat
1x12 lege stang 20kg warming up
1x12 30kg junk volume
1x12 40kg junk volume
1x12 55kg junk volume
1x15 55kg junk volume
1x20 55kg werkset 1

“Junk volume als je 30/40kg 5/6 reps deed had dit geen kracht gekost en viel het onder een degelijke warming up.

Maw vandaag aerobic les gedaan en 0 kracht training.

Junk volume is ook negatief voor je herstel, dus en je moet langer herstellen en je boekt er zero gains mee. Totale weggegooide tijd, mits je traint voor spiermassa. Train je voor fun, dan moet men alles zelf weten.

Vooral squats en deadlifts zijn compounds waarbij je vrijwel alle grote spiergroepen gebruikt en techniek is heel belangrijk. Hoe meer reps, hoe groter het risico op blessures is.

Tenzij je zodanig licht gewicht gebruikt dat dit niet meer aan de orde is, maar dan begeef je je meer in de conditie training dan hypertrofie of kracht :o
Hypertrofie vindt voornamelijk plaats bij 6-15 reps

Gelukkig is ze een vrouw en werkt het wel ietsjes anders ;)

Hypertrofie vindt voornamelijk plaats bij 6-15 reps

Klopt, daar zit ze veelal overheen, maar voor squat en deadlift zit je beter (mbt blessures, techniek etc) aan de lagere kant van hypertrofie dan de hogere kant.

Die mits suggereert dat het dus geen weggegooide tijd is als je traint voor spiermassa volgens mij. Terwijl jij juist bedoelt dat her dan wel weggegooide tijd is toch?
Ff checken om verwarring te voorkomen 😉
Als je 20 reps als laatste set doet en vorige sets 12/15 dan is dat allemaal weggegooide kracht die je beter had kunnen spenderen bij de echte werksets. Ts traint nog kort dus komt overal mee weg, maar bovenstaande aanpak zal snel zero gains brengen als je de beginner fase voorbij bent. Je put jezelf ook onnodig uit door nutteloze volume te draaien (junk volume)

En nogmaals de grens opzoeken is erg moeilijk en vooral als je minder trainingservaring hebt is intensiviteit iets waar men eerder van wegloopt dan het omarmen. Je moet die prikkel pakken en je spieren het signaal geven dat je alles hebt gegeven tijdens de training zodat ze sterker/groter terug komen.

Oke oke even snel tijdens rijden

Gewicht dacht ik ook al aan te verhogen
Net time 5/6 herhaling per Gewicht voor warming up
Hoeveel werksets zijn dan ideaal? Gezien mijn junk ochtend heb ik er nu maar 1? Maar 3x20 is weer teveel toch? 😮

Als je 20 reps als laatste set doet en vorige sets 12/15 dan is dat allemaal weggegooide kracht die je beter had kunnen spenderen bij de echte werksets. Ts traint nog kort dus komt overal mee weg, maar bovenstaande aanpak zal snel zero gains brengen als je de beginner fase voorbij bent. Je put jezelf ook onnodig uit door nutteloze volume te draaien (junk volume)
Helemaal mee eens! ikzelf merk dat ik gedurende de setjes juist minder kan op hetzelfde gewicht, bijv 12, 10, 9, 7 reps op een oefening

Het ging mij om het woordje mits, maar ik had het in eerste instantie verkeerd gelezen en m'n post al weer verwijderd.

4x8 werkset is prima.
Typen tijdens rijden niet :o :roflol:

• Like
Waarderingen: K82
Oke oke even snel tijdens rijden

Gewicht dacht ik ook al aan te verhogen
Net time 5/6 herhaling per Gewicht voor warming up
Hoeveel werksets zijn dan ideaal? Gezien mijn junk ochtend heb ik er nu maar 1? Maar 3x20 is weer teveel toch? 😮
Je moet elke set na je warming up tegen failure aanzitten. Het gevoel dat je bijna niet meer omhoog kan komen bij je laatste herhaling. Of dit op 8 of 14 ligt maakt niet uit. Als je maar alle 4 setjes tot je max of echt 1 rep en voor probeert.

• Like
Waarderingen: K82
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven