XXL Nutrition

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Screenshot_20240713_180111_Albert Heijn.jpg
Screenshot_20240713_180100_Albert Heijn.jpg

Dit is de zoete variant.
Je zou het eens kunnen wegen. Botten terugwegen. Dan heb je de hoeveelheid vlees. De voedingswaarde op t pak is ook alleen t vlees.
Gewoon als indicatie
Spareribs beetje uit de saus halen en wegen
Botten terug wegen.
Saus kan je dan ook wegen op de folie. Restant terugwegen.
Reken voor de saus een sweet chilisaus a 140 kcal per 100 gr.
Dan heb je een indicatie. Is misschien één keer effe klooien. Maar dan weet je t ongeveer voor de volgende keer. 😉

• Topic Starter Topic Starter
Screenshot_20240713_180111_Albert Heijn.jpg
Screenshot_20240713_180100_Albert Heijn.jpg

Dit is de zoete variant.
Je zou het eens kunnen wegen. Botten terugwegen. Dan heb je de hoeveelheid vlees. De voedingswaarde op t pak is ook alleen t vlees.
Gewoon als indicatie
Spareribs beetje uit de saus halen en wegen
Botten terug wegen.
Saus kan je dan ook wegen op de folie. Restant terugwegen.
Reken voor de saus een sweet chilisaus a 140 kcal per 100 gr.
Dan heb je een indicatie. Is misschien één keer effe klooien. Maar dan weet je t ongeveer voor de volgende keer. 😉
Marina jij bent zo altijd mijn held met deze dingen 😊😊 als ik zo snel kijk zit je zo aan de 1400 calorieën en dan nog de aardappelschijfjes 😲 denk dat ik hier maar een ultra cheatmeal van moet maken zo'n 1x per 8 weken ofzo 😁 en na moet denken over een granaat ipv deze atoombom 😌

• Bicep
Waarderingen: K82
Hahaha nee maar vind het wel een goed idee. Thnx voor de tip 💪

De voedingswaarde op t pak is ook alleen t vlees.
Gewoon als indicatie
Bij jouw voorbeeld is de voedingswaarde toch vlees en saus (maar niet de botten)?

De andere smaken hebben namelijk een iets andere kcal/100 g.

Dit zijn de voedingswaarden van rauw naturel van de Jumbo-site, het is niet alleen de saus waar veel kcal inzitten.
Voedingswaardenper 100 g:
Energie:kJ 833/kcal 200
Vetten13.0 g
Waarvan verzadigd4.9 g
Koolhydraten0.1 g
Waarvan suikers0.1 g
vezels:0.4 g
Eiwitten20.4 g
Zout0.22 g

Bij jouw voorbeeld is de voedingswaarde toch vlees en saus (maar niet de botten)?

Dit zijn de voedingswaarden van rauw naturel van de Jumbo-site, het is niet alleen de saus waar veel kcal inzitten.
Het kan verschillen inderdaad. Je hebt spareribs met verschillende hoeveelheid vet. Koop ze maar eens rauw bij verschillende slagers. Bij die van ah is het in marinade en weinig saus. De ribben zijn dik bedekt met vlees. Dat scheelt ook.
Dus erg merk afhankelijk. Maar de meeste kant en klare zitten rond 200 kcal per 100 gr vlees.

Ja botjes moet je er natuurlijk af halen. Op het oog denk ik dat er een gram of 200 sparerib vlees overblijft. Beetje saus en aardappeltjes en je zit zo op een kcal of 1000🤣. Maar je mag ook af en toe een keer lekker genieten toch😁

Het kan verschillen inderdaad. Je hebt spareribs met verschillende hoeveelheid vet. Koop ze maar eens rauw bij verschillende slagers. Bij die van ah is het in marinade en weinig saus. De ribben zijn dik bedekt met vlees. Dat scheelt ook.
Dus erg merk afhankelijk. Maar de meeste kant en klare zitten rond 200 kcal per 100 gr vlees.

Als je bedoelde zonder bot, zonder (extra) saus, maar met marinade dan begreep ik je wellicht niet goed.

Wat je ziet, zowel bij AH als Jumbo is dat het aantal kcal/100g ongeveer gelijk blijft, maar dat met marinade/saus/whatever zowel het vet- als eiwitgehalte per 100g daalt en het koolhydraten gehalte stijgt.

200 kcal per 100g lijkt idd. een goede richtlijn. :thumb:

Maar je mag ook af en toe een keer lekker genieten toch😁
Zeker, al moeten jij en @Buttie88 dat niet van mijn mening laten afhangen. :thumb:

Het kan wel van waarde zijn te weten hoeveel kcals je even wegdrukt bij je cheatmeal, zoals een portie spareribs, tov je dagelijkse tekort en of die maaltijd je dat en in deze frequentie waard is. Er is geen goed of fout antwoord, maar wel een beter geïnformeerde keuze.

Laatst bewerkt:
als je nog 2kg wilt afvallen voor de vakantie, zou ik sowieso geen cheatmeal eten. En helemaal niet als je niet weet hoeveel kcals je binnen krijgt. Het lijkt op elke vrije dag mis te gaan dikkie

• #1.000
als je nog 2kg wilt afvallen voor de vakantie, zou ik sowieso geen cheatmeal eten. En helemaal niet als je niet weet hoeveel kcals je binnen krijgt. Het lijkt op elke vrije dag mis te gaan dikkie
Ja je hebt gelijk. Vind het soms echt moeilijk vol te houden en het idee dat ik dan een x kan cheaten maakt het wat beter uit te zingen. Maar idd niet zo piepen en focus op vakantie 💪😇

• Like
Waarderingen: K82
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven