XXL Nutrition

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Mijn lichaam vraagt duidelijk om iets op dat moment. Voorheen ging ik dus altijd veel eten om dat gevoel weg te krijgen. Krijg echt het signaal dat ik ergens een tekort aan heb nl. Nu merkte ik dus dat het na 1 cornetto ook wegging dus echt waardevolle informatie waar ik weer verder mee kan.

Een beetje hongerig en draaierig of ongemak heb ik echt 100% over voor mijn shape. Maar een staat waarin ik zelfs moeite heb met bv auto rijden is niet oké. Ga iig dextrose kopen morgen en die bij mij houden en kijken of dat werkt.

@Bullshark en allebei 😊. Volgens mij gebeurt het tussen de rijstwafels en kwark in de middag. Zit niet een enorm gat in qua tijd. Kan het na de vakantie bv wel vervangen voor wat havermout met melk ofzo of een maaltijdvervanger met alles erin. Ideetje 👌

Suikermeter in mijn mandje 😊 vind het nl ook wel heel interessant om dat te gaan checken en inmiddels heel nieuwsgierig of dat het is
Warmte en hard sporten was bij mij een trigger. Even alles bijhouden en misschien was het een enkele keer. Voor de rest zijn de gouden tips gegeven. Succes!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Ondanks dat mijn sportieve reis soms wat hobbelig is verlopen nog steeds erg blij dat ik eind vorig jaar de sportschoenen weer heb aangetrokken en mij hier heb ingeschreven en zoveel goede tips heb gekregen. Op zowel gebied van voeding en van sport. Weet wel dat ik geen recordzetter ben maar vanaf de start nu 4.5kg kwijt en blij met de vooruitgang tot nu toe. Denk dat er nog veel meer uit te halen valt dus alvast aan het nadenken hoe ik verder kan optimaliseren. Wil na de vakantie starten met notities bijhouden van de voeding en met 1500 calorieën starten om te kijken wat dat na een paar weken met mijn gewicht doet en zodoende steeds mijn calorie plan aanpassen

Soms moet je ook even bedenken wat je al hebt bereikt en vanuit daar bedenken wat je nog wil bereiken. Van 65 naar 60.6

Screenshot_20240724-092928_Gallery.jpg

Screenshot_20240724-093005_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
  • #1.223
Vanmorgen lekker rug triceps getraind

Lat pulldown brede grip
1x5 25kg
1x5 30kg
1x5 40kg
3x10 45kg
1x8 45kg

Seat Csble row met stierenhoorntjes
1x5 20kg
1x5 25kg
1x5 35kg
2x12 40kg
1x14 40kg

Back extension
1x5 45kg
2x12 52kg
1x 15 52kg

Dumbell row
1x5 8kg
1x5 10kg
1x5 12kg
2x12 14kg
1x14 14kg

Triceps Overhead extension dumbel
1x5 8kg
1x5 10kg
2x12 12kg
1x11 12kg

Triceps pushdown touw
1x5 10kg
1x5 15kg
1x8 20kg te zwaar dus terug naar 15
1x12 15kg
1x10 15kg
1x8 15kg
1x6 15kg

Leg raises
4x20

Heel goed gedaan, mooi verschil 👏👏 en zeker moet je ook vooral kijken naar wat allemaal wel goed gaat en wat wat wel bereikt is💪👍.

Die koffer staat daar gewoon of ga je nog weg?

• #1.226
Heel goed gedaan, mooi verschil 👏👏 en zeker moet je ook vooral kijken naar wat allemaal wel goed gaat en wat wat wel bereikt is💪👍.
Lief dankjewel! Hoop dat je sportschool straks wat is en je meer plezier eruit gaat halen 😍

Soms moet je ook even bedenken wat je al hebt bereikt en vanuit daar bedenken wat je nog wil bereiken. Van 65 naar 60.6
We blijven ons maar zo lekker druk maken met 'wat als' of 'nog beter/optimaler', maar ondertussen heb je gewoon al nette resultaten geboekt! Had het sneller gekund, wellicht. Maar progress is progress! Zolang je maar de goede kant op gaat komt het goed. Meenemen wat je hebt geleerd en de volgende ronde weer lekker gaan met die banaan. :banana:

Om stress te voorkomen een tip:
als je in de ochtend vliegt, ga de nacht ervoor in vliegveld hotel slapen, en check digitaal in. Hoef je niet erg vroeg op, om gestrest ook nog naar vliegveld te rijden(of laten brengen) maar ben je al vlakbij.

Om stress te voorkomen een tip:
als je in de ochtend vliegt, ga de nacht ervoor in vliegveld hotel slapen, en check digitaal in. Hoef je niet erg vroeg op, om gestrest ook nog naar vliegveld te rijden(of laten brengen) maar ben je al vlakbij.
Jij betaald?

Mooi en lief en ik ben het er helemaal mee eens. Wees alleen niet te lief voor jezelf, "too much love will kill you" zei iemand ooit.

Even mijn visie.

Ik heb geleerd, persoonlijke ervaring, dat een doel bereiken in de vorm van een bepaald gewicht, vrij tegendraads kan werken.

Het is mooi hoor, als je zegt ik wil een "X" gewicht behalen en daar moet ik nog zoveel kilo voor afvallen.....maar dan? Wat ga je daarna doen?
Misschien is het beter om een bepaald fysiek als doel te hebben. Een bepaalde "droogte" of een bepaald vetpercentage en een bepaald spiegelbeeld, die weegschaal is in sommige gevallen alleen maar een onding.

Natuurlijk is het handig om te weten wat je weegt, en zodoende weet je of je "on track" bent (wat gewicht betreft dan) maar verder zegt het lang niet alles.
Want je traint, krachttraining, even aannemen dat alle voeding en macro's spot on zijn, dan kweek je spiermassa, 1kubieke dm spiermassa weegt veel meer dan 1kubieke dm vetmassa, Dus wat zie je dan op de weegschaal? Juist, je bent niet afgevallen, sterker nog, je bent zelf 200gr aangekomen!!!!

HEEEELLLPPPPP het gaat niet goed!!!!

Maar wat je ook ziet, is dat je spiegelbeeld laat zien dat je droger bent en gespierder, dus wel iets zwaarder op onze grote vriend de weegschaal, maar onze beste vriend de spiegel zegt "hey, you look good, better than yesterday!"

Met andere woorden, en nu zeg ik niet dat jij dit doet hoor maar ook meer in het algemeen, is het verstandig om de mate van belangrijkheid op te stellen in de volgende volgorde:

1-) Spiegelbeeld
2-) Hoe zit je kleding?
3-)Vetpercentage
4-)Buikomtrek
5-)Weegschaal

Ik denk dat het het makkelijkst is om dat ene stapje op de weegschaal te zetten, is ook het snelst om te zien of er verandering waargenomen kan worden, cijfers liegen immers niet, maar wat zeggen die cijfers dan?

Zelf merk ik dat nu heel erg, ik wordt in de spiegel zichtbaar droger, maar op de weegschaal val ik erg langzaam af, bijna niet, ik val wel iets af maar niet zo veel als ik gedacht had, terwijl mijn buikomtrek wel is afgenomen en ik ook nog eens droger oog in de spiegel en volgens mijn omgeving.

Mijn doel is heel duidelijk: 10 % vetpercentage behalen waardoor ik al mijn buikspieren kan zien en waardoor ik er, voor me zelf, droog uitzie.
Welk gewicht hier aan vastzit? Ik zou het echt niet weten, ik verwacht uit te komen tussen de 80 en 85 kilo en weeg momenteel 93.4. Maar voor het zelfde geld kom ik uit op 87 kg met 10%, ik weet het dus echt niet.

Ik kijk elke dag in de spiegel, pak dagelijks mijn vetjes vast, meet mijn buikomtrek en weeg mezelf. Daarnaast train ik zo hard ik kan, ik loop veel ( 8000-10000 stappen per dag en sinds kort ook in het weekend).

Ja ik kan me druk maken als mijn gewicht ineens een halve kilo meer is dan een dag er voor maar dan heeft dat meerdere oorzaken: darmvulling, niet genoeg gepoept na het opstaan (ach ja shit happens), misschien een beetje extra vocht vastgehouden vanwege het warme weer, of misschien lag het aan het eten van de dag er voor who knows?

Wat ik wel weet, is dat ik elke kcal opschrijf, ik weet hoeveel eiwit ik per dag binnenkrijg en hoeveel kcals ik binnenkrijg per dag, Ik train 4 keer per week ma-di UB-LB, do-vrij UB-LB en dan puur gericht op spiergroei. 4 liter water per dag minimaal en dan de nodige supplementen (Vitamine C 1000mg, Vit D3 40mcg, Omega3, Zink, Magnesium en Collageen).

Wat wil ik hier mee zeggen?

Doe je ding! Maar zet een duidelijk doel. Tot een bepaald gewicht afvallen is simpel als doel maar het lukt niet om dan vooraf te bepalen hoe je er uit komt te zien.
Andersom werkt dit beter. Als je namelijk droog op 10% bent en je wilt 20 kg aankomen en op 10% blijven staan dan kan dat. Mijn doel is om uiteindelijk naar 100+ te gaan op 10 a 12% maar dat duurt nog wel een paar jaar en is weer een ander hoofdstuk.

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag.

Succes met het behalen van jou doel strijder! Maar eerst ga je lekker op vakantie, resetten, ontspannen, genieten, en ai dr weer bint kuj weer knal'n !

Dit was mijn spreekbeurt over een doel hebben en mijn visie daar op.

Je kan eventueel ook een tijdslot reserveren bij de security op Schiphol. Heb ik de laatste keer gedaan en werkte super goed!

• #1.239
We blijven ons maar zo lekker druk maken met 'wat als' of 'nog beter/optimaler', maar ondertussen heb je gewoon al nette resultaten geboekt! Had het sneller gekund, wellicht. Maar progress is progress! Zolang je maar de goede kant op gaat komt het goed. Meenemen wat je hebt geleerd en de volgende ronde weer lekker gaan met die banaan. :banana:
Ja mooi gezegd en dankjewel 😇

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven