Fitness Seller

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
New Kids On The Block Dinsdag GIF

Jij begon zelf over luisteren, vriend.

Maar weet je, ik hoor je niet meer en ik luister dit keer ook niet meer.

BAM JONGUH!

Van 60 naar 62.5 is toch een verhoging van 4%.
Dat lijkt misschien weinig, maar als ze wekelijks met 4% verhoogt, zit ze na een jaar op een 500 kg squat.
Klopt maar alsnog mag je best 5 kg op je beencompound verhogen, vinden die benen niet vervelend.
Daarnaast is de progressie nooit oneindig (goh in welk topic kwam dit woord ook al weer naar voren?) dus uiteindelijk bereik je een plateau.

Maar je kan sowieso wel op een goede manier power opbouwen met 5, of met 2,5

Wat ze zelf wil natuurlijk.

Zou zelf ook de kleinst mogelijke verhoging pakken die beschikbaar is. Gewichten is een tool om je lichaam vorm te geven, maar verwacht niet als je 100kg bankdrukt je ineens een gigantische chest krijgt.

Praktijk laat zien als men te snel gewichten verhoogd de ROM kleiner word of uitvoering drastisch slechter, waardoor je eigenlijk jezelf saboteert.

Zelfde reps, zelfde uitvoering en maandelijks 2x 1.25kg aan de bar kunnen hangen zou ik direct voor tekenen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.269
Als jouw gym 1.25 kg schijfjes in huis heeft (wat een beetje serieuze gym zou moeten hebben), zou je zelfs in stappen van 2.5 kg kunnen verhogen.
Ja hebben ze en vind dit een hele goeie. Misschien dat ik door zulke kleine stapjes ook wat minder worstel met het durven 😇

• #1.270
Zou zelf ook de kleinst mogelijke verhoging pakken die beschikbaar is. Gewichten is een tool om je lichaam vorm te geven, maar verwacht niet als je 100kg bankdrukt je ineens een gigantische chest krijgt.

Praktijk laat zien als men te snel gewichten verhoogd de ROM kleiner word of uitvoering drastisch slechter, waardoor je eigenlijk jezelf saboteert.

Zelfde reps, zelfde uitvoering en maandelijks 2x 1.25kg aan de bar kunnen hangen zou ik direct voor tekenen.
2x per maand klinkt echt leuk en goed te doen dus volg dat plan 😎

Squat
1x5 lege stang 20kg
1x5 40kg
1x5 50kg
2x12 60kg
1x15 60kg
1x6 60kg
Je zou kunnen overwegen om na die 2 setjes van 12 x 60 te verhogen in plaats van daarna een setje te doen met EN meer reps EN hetzelfde gewicht.

Is maar een idee. Meer in de vorm van

2 x 12 x 60
1 x 10 x 62.5
1 x 8 x 62.5 (of zo vaak je kunt)

Die laatste 6 x 60 geeft in mijn ogen aan dat je nog genoeg power in die benen had zitten om hoger te gaan.

• #1.272
Nou zo trainde ik dus idd ooit maar toen zei die gespierde pt in de sportschool dat dat onzin was en ik beter de x erna gewoon volledig kon ophogen dus op alle sets.

Nou zo trainde ik dus idd ooit maar toen zei die gespierde pt in de sportschool dat dat onzin was en ik beter de x erna gewoon volledig kon ophogen dus op alle sets.
Ok.

Eigenlijk weet ik ook niet wat nou "de perfecte" manier is. Er zijn meerdere workouts.

Ik hanteer sinds kort top/backoff, zoals je vast gezien hebt. 8 x 100, 10 x 90, 12 x 80 bijvoorbeeld, daarna nog 1 of 2 sets met 80 zo vaak mogelijk.

Eens.
Sterker nog bij mijn OHP is opbouwen zo lastig dat ik met 0,25kg per keer omhoog ga (2 microplates van 0,125kg).

Dit doet TS;
Squat
1x5 lege stang 20kg
1x5 40kg
1x5 50kg
2x12 60kg
1x15 60kg
1x6 60kg
Dit zou het moeten zijn;
Squat
1x5 lege stang 20kg
1x5 40kg
1x5 50kg
Daarna 3 sets 60kg elke set maximaal dus praktijk;
15x60
13x60
10x60

De enigste sets die tellen zijn de werksets en dat is hier de 3x 60kg set squats. Doe die allemaal tot je echt niet meer kan. Is het mentaal te zwaar 3 topgewicht werksets dan top/backoff systeem doen, denk dat de meeste dat overigens doen zodat je ook in 2 rep ranges werkt.

Een pter in een gym is 99.9% vd tijd iemand die een sportopleiding heeft gedaan en direct alle tips en tricks weer, realiteit is dat dit soort mensen eerder een gevaar vormen voor de beginnende sporter aangezien die het idee hebben dat
en pter het wel weet.

Ja hebben ze en vind dit een hele goeie. Misschien dat ik door zulke kleine stapjes ook wat minder worstel met het durven 😇
Not all heroes wear capes, some just use the smallest plates
Immers, hoe meer spier, hoe meer gelijk iemand heeft.

• #1.277
Dit doet TS;

Dit zou het moeten zijn;
Squat
1x5 lege stang 20kg
1x5 40kg
1x5 50kg
Daarna 3 sets 60kg elke set maximaal dus praktijk;
15x60
13x60
10x60

De enigste sets die tellen zijn de werksets en dat is hier de 3x 60kg set squats. Doe die allemaal tot je echt niet meer kan. Is het mentaal te zwaar 3 topgewicht werksets dan top/backoff systeem doen, denk dat de meeste dat overigens doen zodat je ook in 2 rep ranges werkt.

Een pter in een gym is 99.9% vd tijd iemand die een sportopleiding heeft gedaan en direct alle tips en tricks weer, realiteit is dat dit soort mensen eerder een gevaar vormen voor de beginnende sporter aangezien die het idee hebben dat
en pter het wel weet.
Dan zijn we toch vooruit gegaan met werksets tov even geleden dankzij de tips 👌.

Naja eerlijk was het mijn tactiek. Laatste setje iets meer gewicht om de durf voor de volgende x te checken. Dus dacht toen idd gozert zou het wel weten en had zelf geen sport gerelateerde grond voor mijn tactiek.

Maar ga voortaan in kleinere stappen denken met gewicht en blijven herhalen dat ik er zin in heb. Zulke dingen werken voor mij 😊

Dan zijn we toch vooruit gegaan met werksets tov even geleden dankzij de tips 👌.

Naja eerlijk was het mijn tactiek. Laatste setje iets meer gewicht om de durf voor de volgende x te checken. Dus dacht toen idd gozert zou het wel weten en had zelf geen sport gerelateerde grond voor mijn tactiek.

Maar ga voortaan in kleinere stappen denken met gewicht en blijven herhalen dat ik er zin in heb. Zulke dingen werken voor mij 😊
Het eigenlijk al “goed genoeg” als je kracht behoud in een cut. Doordat je nog nieuw bent kan je sterker worden en bw verliezen, maar voor de meeste is een cut al geslaagd als ze net zo sterk eruit komen met 5/10/15kg bw verlies. Denk dat de meeste eerder paar reps inleveren dan hun kracht gedurende de hele cut behouden, althans zo ervaar ik het voornamelijk bij push sessies.

Het is leuk om te zeggen dat je 100kg kan squaten, maar vanuit bb oogpunt is dat zinloos. Uiteraard met een lege stang kweek je ook geen booty, maar staart je niet blind naar gewichten en ga zeker niet elke sessie denken dat je sterker moet worden. Duizend en een factoren die meespelen vandaar dat je het beetje maandelijks moet zien en 1 rep meer is al behoorlijke progressie op de compounds als je echt intensief traint.

mooi dat je dit zegt.

Ik ken een gozer die enorme benen kweekte met enkel squat sets van 70kg.
We kennen allemaal wel de ene die de uitzondering is, maar ik ken niemand die gigantische quads kreeg van 70kg squats of idem dito een bench van 70kg en dat ie pecs had waar de vrouwen jaloers op zijn.

Uitzonderingen bestaan, maar reken er maar niet op dat wij dat zijn. Je moet spanning op de spier brengen en daarvoor heb je gewoon gewicht voor nodig. Alternatieven zoals langzamere reps etc zijn bewezen dat die niet zo effectief zijn als gewoon simpelweg up the weight.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven