AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kennen allemaal wel de ene die de uitzondering is, maar ik ken niemand die gigantische quads kreeg van 70kg squats of idem dito een bench van 70kg en dat ie pecs had waar de vrouwen jaloers op zijn.

Uitzonderingen bestaan, maar reken er maar niet op dat wij dat zijn. Je moet spanning op de spier brengen en daarvoor heb je gewoon gewicht voor nodig. Alternatieven zoals langzamere reps etc zijn bewezen dat die niet zo effectief zijn als gewoon simpelweg up the weight.
Luister dan ook eens naar je eigen advies

We kennen allemaal wel de ene die de uitzondering is, maar ik ken niemand die gigantische quads kreeg van 70kg squats of idem dito een bench van 70kg en dat ie pecs had waar de vrouwen jaloers op zijn.

Uitzonderingen bestaan, maar reken er maar niet op dat wij dat zijn. Je moet spanning op de spier brengen en daarvoor heb je gewoon gewicht voor nodig. Alternatieven zoals langzamere reps etc zijn bewezen dat die niet zo effectief zijn als gewoon simpelweg up the weight.
En ondanks wat er gezegd wordt in allerlei YT videos, ben jij van mening dat je gewicht zo hoog moet zijn dat je de reprange hebt tussen 8-15 en niet hoger?

Dus stel je gaat pressen met 80kg bank, en je eerste set wil je alles eruit halen en je komt tot 18 reps.
Daarna doe je nog 3 sets met 80kg en je komt steeds wat lager uit in reps.

Zou jij dan al bij voorbaat zeggen dat je het gewicht moet verhogen? Of is hypertrofie nog aan de orde met 18reps?

En ondanks wat er gezegd wordt in allerlei YT videos, ben jij van mening dat je gewicht zo hoog moet zijn dat je de reprange hebt tussen 8-15 en niet hoger?

Dus stel je gaat pressen met 80kg bank, en je eerste set wil je alles eruit halen en je komt tot 18 reps.

Zou jij dan al bij voorbaat zeggen dat je het gewicht moet verhogen? Of is hypertrofie nog aan de orde met 18reps?
Tot 30 reps zelfs nog wel.

Tussen de 6 en 25 reps, tot bijna failure is ook allemaal raak. Maar je vorm en concentratie goed houden bij 25 reps is veel pijnlijker.

• Like
Waarderingen: K82
Wordt het dan uiteindelijk minder of gaat het op ten duur weg? Tis echt een heel naar gevoel. Het is niet eens echt hongerig van een zeurende maag maar alsof er echt niet iets oke is en ik echt moet gaan liggen/rusten.
antwoordt staat er misschien al tussen, maar ik zou zoveel mogelijk kiezen voor trage koolhydraten of vezelrijke bronnen. Mocht je toch "snelle"eten dan vetten erbij eten.
Ik zie ook dat KETO genoemd wordt, maar daar ben ik geen voorstander van... je hebt koolhydraten gewoon nodig voor verschillende processen in je lijf.
De keuze welke soort je neemt zal al een groot verschil maken. En er zit ook een stukje mindset bij. Heb je echt honger of gewoon cravings? als het echt honger is prop maar paar eieren weg of wat vlees. dan ben je er zo van af en over het algemeen nuttiger voor je lijf dan een snelle koolhydraat hap(vaak kies je dan toch voor makkelijk en rotzooi)

Uitvoering is belangrijk, maar zie veel mensen te licht trainen. Het is moeilijk de balans te vinden, zeker in het begin, om te gaan tot failure.
Waar veel ook geen rekening meehouden is dat de ene week niet de andere is.... Daarom is luisteren en gevoel krijgen bij wat je doet ontzettend belangrijk.

Maar bij hypertrofie wordt je ook sterker en zodoende kom je dan uiteindelijk bijna altijduit boven de 80kg.

• Like
Waarderingen: K82

Er zijn zeker redenen waarom je het gewicht vroegtijdig verhoogd. Ik denk dat piek bulk er maar weinig mensen zijn die 15+ reps squaten en liever tops/backoff systeem doen. Rep range 6/10 en 10/15 voor de backoff. Het is de bedoeling dat men stopt/faalt door krachtgebrek, maar het kan voorkomen dat men eerder moet stoppen doordat ze gewoon buiten adem zijn. Als je daardoor stopt zou ik altijd meer gewicht/minder reps doen.

Mentaal trek ik het niet om 3/4/5 topgewicht werksets te doen, prestatie zal ook nooit op alle sets binnen de reprange zitten vandaar ik voorkeur voor top/backoff heb.

Mijn voorkeur compounds top/backoff 6/10 en 8/15 reps
Isolatie 3 straight sets dus zelfde gewicht maar 12/20 reps dus eerste set tik je bijna 20 aan en derde 10/15 waarschijnlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.293
antwoordt staat er misschien al tussen, maar ik zou zoveel mogelijk kiezen voor trage koolhydraten of vezelrijke bronnen. Mocht je toch "snelle"eten dan vetten erbij eten.
Ik zie ook dat KETO genoemd wordt, maar daar ben ik geen voorstander van... je hebt koolhydraten gewoon nodig voor verschillende processen in je lijf.
De keuze welke soort je neemt zal al een groot verschil maken. En er zit ook een stukje mindset bij. Heb je echt honger of gewoon cravings? als het echt honger is prop maar paar eieren weg of wat vlees. dan ben je er zo van af en over het algemeen nuttiger voor je lijf dan een snelle koolhydraat hap(vaak kies je dan toch voor makkelijk en rotzooi)
Thnx voor je reactie! Ondanks de cornetto kan ik aan mijzelf merken de laatste weken toch andere dingen te kiezen als ik echt trek heb. Zo'n bakje kipdijspiesjes van de tapas afdeling of een andere x eet ik zo'n steak tartaar bakje leeg. The cravings herken ik wel en die beginnen vaak met de gedachten. De echte honger merk ik echt in een leeg gevoel in mijn lichaam en geest waarbij ik heel bewust na ga wat ik heb gegeten en wat het meest verantwoord is om te eten zoals die kipdijspiesjes. Die cravings komen voort uit de gedachten van het is weekend bv en gaan richting ongezonde dingen. Die honger komt meestal als ik zo'n 5 dagen te laag in calorieën ben gaan zitten. Ws icm veel te weinig vetten. Dan ben ik allang blij met wat kipfilet etc.

Dus daarom na de vakantie op 1500 calorieën met oog voor vetten en langzame koolhydraten. Plan is dus langer onderweg en mij relatief fit blijven voelen. Overweeg zondags maaltijden te maken en een magnetron aan te schaffen.

Mentaal trek ik het niet om 3/4/5 topgewicht werksets te doen, prestatie zal ook nooit op alle sets binnen de reprange zitten vandaar ik voorkeur voor top/backoff heb.
Dit spreekt elkaar toch ongeveer 100 procent tegen? Of jouw werk-set nou uit 3 herhalingen of uit 13 herhalingen bestaat maakt voor de intensiteit niets uit als jij tot het punt van falen gaat. Zeggen dat jij geen 3 tot 5 sets op top gewicht kunt doen klinkt alsof jouw back off set een setje voor je plezier is waar jij een simpele 15 herhalingen doet.

Of hoef jij je niet op te laden voor jouw back off set met 15 herhalingen tot falen?

Dit spreekt elkaar toch ongeveer 100 procent tegen? Of jouw werk-set nou uit 3 herhalingen of uit 13 herhalingen bestaat maakt voor de intensiteit niets uit als jij tot het punt van falen gaat. Zeggen dat jij geen 3 tot 5 sets op top gewicht kunt doen klinkt alsof jouw back off set een setje voor je plezier is waar jij een simpele 15 herhalingen doet.

Of hoef jij je niet op te laden voor jouw back off set met 15 herhalingen tot falen?
Als ik 4/5 topgewicht sets doe zitten die nooit alle 4 in de rep range 6/10, krachtverloop is gewoon elke set -1 of -2 reps. Gevoelsmatig is het ook heel moeilijk om op 5 topgewicht werksets elke set alles te geven en veelal “spaar” je jezelf doordat je weet dat er nog 2/3/4 sets aankomen. Om dt te voorkomen doe ik topgewicht 1 of 2 en dan backoff ook 1 of 2 sets op de compounds.

Backoff sets (10/15 reps) trek ik vaak een plaat per kant eraf en dit voelt mentaal “lichter”, maar alle sets zijn gewoon tot falen doordat ik vrijwel smith/machine apparaten only doe.

De rust tussen sets is zowel top/backoff nagenoeg net ze lang, 3/4/5min.

Als ik 4/5 topgewicht sets doe zitten die nooit alle 4 in de rep range 6/10, krachtverloop is gewoon elke set -1 of -2 reps. Gevoelsmatig is het ook heel moeilijk om op 5 topgewicht werksets elke set alles te geven en veelal “spaar” je jezelf doordat je weet dat er nog 2/3/4 sets aankomen. Om dt te voorkomen doe ik topgewicht 1 of 2 en dan backoff ook 1 of 2 sets op de compounds.

Backoff sets (10/15 reps) trek ik vaak een plaat per kant eraf en dit voelt mentaal “lichter”, maar alle sets zijn gewoon tot falen doordat ik vrijwel smith/machine apparaten only doe.

De rust tussen sets is zowel top/backoff nagenoeg net ze lang, 3/4/5min.
Ik begrijp het principe en ook dat jij het correct uitvoert omdat jouw coach zegt wat er moet gebeuren, echter snijdt jouw uitleg geen hout. Jij doet het overkomen alsof de back off een walk in the park is waarvoor men zich niet hoeft op te laden omdat dat niet twee keer kan. De reden waarom degene die het populair heeft gemaakt een tweede set toegevoegd heeft op een hoger aantal herhalingen is simpelweg het ontlasten van de pezen, gewrichten en dergelijke en heeft niks te maken met het mentaal niet op kunnen laden voor nog een set met een zwaar gewicht gezien ook de back off tot falen gaat en dus zwaar is.

Ik begrijp het principe en ook dat jij het correct uitvoert omdat jouw coach zegt wat er moet gebeuren, echter snijdt jouw uitleg geen hout. Jij doet het overkomen alsof de back off een walk in the park is waarvoor men zich niet hoeft op te laden omdat dat niet twee keer kan. De reden waarom degene die het populair heeft gemaakt een tweede set toegevoegd heeft op een hoger aantal herhalingen is simpelweg het ontlasten van de pezen, gewrichten en dergelijke en heeft niks te maken met het mentaal niet op kunnen laden voor nog een set met een zwaar gewicht gezien ook de back off tot falen gaat en dus zwaar is.
Dat is jou mening. Ik moet die persoon nog tegen komen die 5 topgewicht sets alle 5 maximaal kan uitvoeren. Lichter gewicht dat het beter is voor gewricht en pezen spreekt voor zich, maar voor mij werkt het mentaal beter. Als ik 5 sets moet squaten met de zwaarste load dan weet ik al dat ik niet alle 5 de sets 100% kan geven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.300
Geen idee waar ik het moet plaatsen dus dan maar even hier. Na de vakantie wil ik dus maaltijden gaan fixen op zondag en invriezen. Ik moet dus een magnetron kopen. Nog nooit een magnetron gehad dus welke voldoet aan bovenstaande doel? Hoeveel watt bv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven