MuscleMeat

van grotesjaak naar grootstesjaak

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik blijf er zeker bij en heb onderhand vaak genoeg gezegd dat ik naturel die kilo's heb gewonnen. BF is omhoog gegaan, maar heb geen meeting gedaan. Daarnaast is deze discussie al gevoerd en als je het niet gelooft...ik kan er niets aan veranderen kerel, sorry.
Vraag het aan Bredekees...hij is m'n trainingsmaatje.

in de efteling...nee man. ik was in Centerparcs Belgie. In de efteling staat waarschijnlijk een reus die sjaak heet, ik ben slechts grotesjaak ;)
was jij wel gezellig in de efteling dan? hebben ze wel XtraLarge stoelen in die achtbanen en kinderattracties? :cool:

Bredekees en grotesjaak top TEAM:D

Ok bro zal erover ophouden ben misschien een beetje jaloers op je gains:cool:

t*ring wel een nette MP van je 5 x 70!
Ben je weer van plan om hem vaker te pakken?

• Topic Starter Topic Starter
Bredekees en grotesjaak top TEAM:D

Ok bro zal erover ophouden ben misschien een beetje jaloers op je gains:cool:

bredekees en grotesjaak zijn inderdaad een topteam :) ons motto is dan ook: niet lullen, maar brullen :cool: - we trainen vanaf het begin al samen...daarmee doel ik op de eerder genoemde aankloot-periode. Nu samen serieus en erg gemotiveerd!

En ik begrijp heus wel dat je erop terugkwam, maar wat ik gezegt heb staat. tnx voor je begrip! en jij met je pro-begeleiding en kookkunsten moet niet zeiken :P als er iemand hard is gegaan qua kracht ben jij t wel...ook zonder AAS

t*ring wel een nette MP van je 5 x 70!
Ben je weer van plan om hem vaker te pakken?

dank! in mijn nieuwe schema komt de MP zeker weer terug kerel...dus die PR zal ook over een maandje uit de boeken zijn ;)

oke...geen schema discussies meer, kogel is door de kerk en ik kom er ook niet meer op terug :P iedereen heeft z'n mening en dat respecteer ik zeer zeker, maar zodra ik gewoon trainingen post kijkt niemand meer naar welk schema ik gebruik en alleen naar de trainingsresultaten en progressie. (dit is niet om te b**chen, maar zo zie ik t :P)

daarom zal ik het schema posten wat ik samen met Bredekees ga volgen vanaf 11 mei. We zullen allebei misschien 1 a 2 oefeningen verschillen, vanwege onze toekomstige wensen, maar dit wordt de basis.
geen UB/LB - geen fullbody - maar Pull, Push, Benen (maar dan een variatie;))

vanwege mijn 100% overtuiging van 4x willen trainen, maar wat anders wil dan elke maandag borst, elke dinsdag rug, elke donderdag schouders en elke vrijdag benen ga ik een pull, push, benen doen....

elke week vier trainingen en dus elke week een andere training dubbel pakken. Wat resulteert in:
ma: pull
di: push
do: benen
vr: pull
ma: push
di: benen
do: pull
vr: push
ma: benen
di: pull
do: push
vr: benen
kan er gek uitzien, maar ik houd wel van gekke schema's :P zo pak ik in drie weken elke training vier keer, met voldoende rust.

Push
BP
Incline BP
MP
Dip
Side Raise
Db overhead Extensions of skullchrushers

Pull
DL
Pullups
BOR
hier zoek ik nog een oefening en T-Bars kunnen niet
BB Shrugs
BB Curl

Benen
SQ
FSQ
Leg Curls
Leg Press
Leg Extensions of Standing Calf Raise

Dit wordt het, punt.

we zullen zien wat het gaat brengen. qua krachtverhoudingen loopt mijn lichaam nog niet gelijk, zie Squats...maar qua massa toch wel, daarom geen UB/LB. Ik ben tenslotte geen powerlifter (al wil ik toch af en toe graag grote gewichten pakken)

deze week is beetje klaarstomen voor volgende week...wat lichte trainingen om de spieren en gewrichten ff te laten wennen na een week absolute rust. Daarna knallen we er keihard tegenaan!

edit: push, pull, benen veranderd in pull, push, benen

Laatst bewerkt:
Ik wil je niet te veel in verwarring brengen maar Imo zou ik Pull - Push - benen doen ivm de rust van de hamstrings. Daarnaast train je, je benen wat push dominant met 3/4 tegen 1 vergeet je hams/calves niet. Verder zal ik niet teveel muggeziften. Gewoon lekker trainen dat is misschien nog wel het aller belangrijkste :D

Ik wil je niet te veel in verwarring brengen maar Imo zou ik Pull - Push - benen doen ivm de rust van de hamstrings. Daarnaast train je, je benen wat push dominant met 3/4 tegen 1 vergeet je hams/calves niet. Verder zal ik niet teveel muggeziften. Gewoon lekker trainen dat is misschien nog wel het aller belangrijkste :D

jeetje wat een verwarring...ik word gek ;) nee man...heb je volkomen gelijk in. is een simpele omzetting idd. pull-push benen. Maarja in de week waar ik start met benen (week 3) zal daarna dus pull volgen..maja dat is geen dilemma ofzo. qua rust is t slimmer! even over m'n calves....hebben weinig aandacht nodig, neem dat van me aan. Die leg curls doe ik niet 3 setjes ofzo...maar wel 5 of 6 ...de reden van overhand aan squats (en dus quads) is dat ik daar gewoon op moet verbeteren...

Goed schema maar GEEN voldoende rust Sjaak.
Kijk uit voor overtraining!

leuk schema - voldoende rust - twee dagen trainen - 1 dag rust - twee dagen trainen , kan heel goed met dit schema , er zit altijd bijna 4 dagen rust tussen voordat je weer met pullen/pushen verder gaat of metbenen -

ik heb zo mijn gedachtes over het trainen van de quadriceps ( teveel denk ik ) maar jij zegt punt , dus respecteer ik dat - het is jou keuze -

schuine db-rows misschien iets voor jullie - liggend op een schuine bank met in iedere hand 1 db - ik verzeker je een wereld-oef

ik ga je volgen sjakie - alleen al omdat ik dit schema ook gedaan heb

lol groteman jij vindt alles voldoende rust.
Jij gaat zelfs biceps/triceps trainen als je de volgende dag borst/rug gaat trainen.

Als je zijn schema goed bekijkt zie je dat er geen voldoende rust is bij bepaalde spiergroepen.
Sjakie kennende gaat hij voluit trainen......

lol groteman jij vindt alles voldoende rust.
Jij gaat zelfs biceps/triceps trainen als je de volgende dag borst/rug gaat trainen.

Als je zijn schema goed bekijkt zie je dat er geen voldoende rust is bij bepaalde spiergroepen.
Sjakie kennende gaat hij voluit trainen......

correct , ik ken mijn lichaam ook heel erg goed - op gevoel trainen is ook niet voor iedereen weggelegd sgt:D

maar als je zijn schema goed bekijkt is er voldoende rust
ma: pull
di: push
RUST
do: benen
vr: pull
RUST
RUST
ma: push
di: benen
RUST
do: pull
vr: push
RUST

ik begrijp uit jou reactie dat je zoiets nog nooit gedaan hebt - is mogelijk - probeer het eens zou ik zeggen , en dan wel volhouden he:rolleyes:
RUST
ma: benen
di: pull
RUST
do: push

ben even vergeten te loggen....komt omdat ik weekje rustig train en dat motiveert me niet om het te noteren. toch maar even doen!

zaterdag Push gedaan
excl de warm up sets bij elke oefening heb ik het volgende gedaan:

BP 3x8x80
Incline BP 3x6x70
MP 3x5x60
Dip 3x10xbw
Side Raise 3x10x16
Dd Overhead Extensions 3x10x40

gisteren Pull gedaan
excl de warm up sets bij elke oefening het volgende:

DL 3x6x120
BOR 3x8x80
PullUps 3x8xbw
Db Rows 3x8x40
BB Shrugs 3x10x120
BB Curls 3x10x45

(ik haat rustig trainen, maar voel dat t wel nodig is)
vandaag benen aan de beurt.

ik zit nog wel een beetje in m'n hoofd met of push-pull-benen of pull-push-benen. Dit vanwege m'n dagen rustschema. Als ik namelijk benentrain kan ik volgende dag moeilijk deadliften, maar als ik deadlift kan ik volgende dag prima benen trainen...dus ik twijfel. ik denk er ff overna nog :P

verder niets boeiends

Rustig trainen is inderdaad k*t maar goed het is voor het goede doel. Even volhouden dus :D

vandaag een beentraining achter de rug...en ik zou in principe heel rustig aan hebben moeten doen, maar had ook voor t eerst is RPM geprobeerd (had zo'n proefpakketje)....t*ring ik ging er hard op, dus ging iets zwaarder dan gepland. Zeker niet all the way, maar toch een tikje meer...sorry :o

Samenvatting, ik post ff excl de warmup sets

SQ 5x80 - 5x90 - 3x100 (PR dus - en dat in een relaxedte training) :P
FSQ 5x60 - 4x70 - 3x80
barbell Lunges (lopend) 4x10(10=10xL+10xR)
Leg Curls 10x40 - 10x50 - 10x60
Standing Calf Raise (smith) 3x10x200
Leg Extensions 3x10x80

Lunges waren echt lekker :D sportschool zit op een tijdelijk locatie in een oud school gebouw en hebben dus een schoolplein. M'n maatje en ik de barbell mee naar buiten en op t schoolplein steeds 20 passen (10xL+10xR). Het heeft wel wat om dat buiten te doen :cool:

verder nog 2 of drie trainingen tot het weekend en dan vanaf maandag knallen!!!

edit: ik zie nu dat ik gewoon een (rep) PR gesquat heb en dat terwijl ik zeker 2 reps voor het einde al stopte....hehe. naja ging gewoon goed...zit dus meer in als we straks gaan knallen!!!

ik denk kom ook ff bij jou buurten... Sjee kerel. je knalt idd!!
Doet ook lekker experimenteren lees ik...

Suc7 iig! Ik kijk lekker terug over de schutting, :D

Lekker van die PR en hardcore bezig geweest met die lunges lekker buiten!
Heb je ook wel een dumbbell lunges geprobeerd?
Vind ik persoonlijk een stuk lekkerder/ zwaarder, maar dat kan aan mij liggen! :p

ik denk kom ook ff bij jou buurten... Sjee kerel. je knalt idd!!
Doet ook lekker experimenteren lees ik...

Suc7 iig! Ik kijk lekker terug over de schutting, :D

haha mooi dat je komt buurten mixer! valt wel mee hoor qua experimenteren...als ik eenmaal m'n schema rond heb is het gewoon keihard beuken, punt. :cool:

Lekker van die PR en hardcore bezig geweest met die lunges lekker buiten!
Heb je ook wel een dumbbell lunges geprobeerd?
Vind ik persoonlijk een stuk lekkerder/ zwaarder, maar dat kan aan mij liggen! :p

ik heb zeker wel is db lunges gedaan, maar daarmee ga ik vaak wiebelen als ik richting falen ga...met stang in m'n nek kan ik langer doorstappen zonder dat andere delen het begeven, ten koste van de oefening.

buiten is de shit!

Hahah gaaf, als ik denk aan die walking lunges moet ik meteen aan ronnie coleman denken :D

http://www.youtube.com/watch?v=JrgJUIKcbeE

ik moest er ook aan denken hehe, motiveert wel zulke dingen

training van gisteren (woensdag 6 mei), 1730 - 1845

PUSH (nog niet op z'n zwaarst, maar kom wel in de buurt, na het weekend geen genade meer!)

BP
8x80
6x90
6x90
5x100
4x100
lekker!!! als ik volgende week echt begin dan sowieso 3 sets op 100 hehe

Incline BP
10x50
8x70
6x80
4x90
4x90
Verbaaste me nog dan ik 90 kon pakken na de flat BP. lekker dus :D

MP
10x40
6x60
5x65
5x70
4x70
hier verbaasteme ook dat ik m'n PR kon evenaren na BP en incline BP...volgende keer minder verbazing dus (en 3 sets op 70kg)

Weighted (chest) Dips
8xbw+20
8xbw+24
6xbw+30
6xbw+30
Deze blijven toch echt heeeeerlijk :cool:

db Side Raise
10x16s
10x20s
8x22s
8x24s
8x24s
Niet dat het boeit bij deze oefening, maar 8 x 24s is een PR (en loooodzwaar)

db Overhead Extensions
10x34
8x40
8x48
8x48
Ik ben oooh zooo blij dat we 48 kg dumbbells hebben :D

extra training was gewoon keihard...ondanks dat ik nog niet all the way ging. Vette pomp, zeer tevreden. belooft wat.
supps heb wat proefzakjes met RPM....jezus wat knal ik daarop :P
voeding heb m'n voedingsschema licht aangepast en heb nu meer koolhydraten erbij, echt proppen, krijg het soms amper weg, maar het gaat zeker helpen :D

extra nieuwtje is dat de tijdelijke locatie van mijn sportschool binnenkort wordt ingeruild voor een nieuw complex. We krijgen een enorme zaal, met veeel faciliteiten. En dat terwijl we nu in een klaslokaal trainen.
nu zijn we de sportschoolhouder aan het aansporen om de juiste dingen aan te schaffen. Hij wil ook ruimte laten voor hardcore shit...dus heerlijk!
I keep you updated...en als we daar gaan verbouwen post ik wel een fotootje!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven