AndroidHealthClinic

van grotesjaak naar grootstesjaak

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
goed bezig grote
2011 is jou jaar

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.822
Mooi zo, back on route richting grootste Sjaak!

Succes
2011....komt goed!

Idd. En fantastisch natuurlijk dat je je gat terug met rechts kunt afvegen... :D
hehe - je hebt geen idee hoe blij ik daarmee ben kerel :p ik kan nu ook al bijna m'n linker oksel wassen met m'n rechterhand ;)

goed bezig grote
2011 is jou jaar
2011 - gaat een knaljaar worden...

spierpijn is echt gigantisch na die eerste training haha... :p morgen ga ik ff naar de sportschool voor wat lichte high rep squats en wat goodmornings ofzo + wat cadio. dan zaterdag weer 5x5 op squats met 5 kilo meer - het blijven niet de gewichten die ik wil, maar langzaamaan ga ik er komen, plus dat ik nu rustig op m'n techniek kan focussen...ik wil in 2011 echt wel een 180 SQ zetten (en een 150 BP, 220 DL en 100 MP), dus dat gaat flink aanpoten worden :p

wat ik nu tijdens m'n revalidatie eet:
dit doe ik sinds een paar dagen pas, want nu voel ik de focus steeds beter terug komen
1. 75 gr havermout - eetlepel honing - 3 eieren - 3 eiwitten
2. 75 gr pasta - 250 gr kipfilet - groente
3. 2 runderburgers - 150 gr spinazie
4. 500 gr magere kwark
5. avondeten
6. 50 gr whey

• #1.823
REVALIDATIETRAINING 2

SQUAT
10xbb
8x50
6x70
5x5x85

GOODMORNINGS
10x50
3x6x70

WIDE GRIP CABLE ROWS
15x45
12x55
12x55

ONE ARM MACHINE ROWS
3x10x25 (10xL en 10xR)

TRICEP PUSHDOWN
15x45
12x55
12x65

CABLE CURLS
10x41
10x41
12x36

TRISET: DB SIDE RAISE - DB FRONT RAISE - BENT OVER LATERALS
10x3s - 10x3s - 10x3s
10x4s - 10x4s - 10x4s
10x5s - 10x5s - 10x5s
super licht natuurlijk, maar kon dit doen zonder m'n sleutelbeen te belasten...erg fijn!

MACHINE SHRUGS
3x25xmachine gewicht
zonder gewicht...rehab oefening

CRUNCHES
3x20

Goed bezig, je zal vast weer snel op oud niveau zitten!

Geen last van je sleutelbeen bij je rows eigenlijk?

dat ik nu rustig op m'n techniek kan ...ik wil in 2011 echt wel een 180 SQ zetten (en een 150 BP, 220 DL en 100 MP), dus dat gaat flink aanpoten worden :p
Dat Zijn flinke krachtdoelen Sjaak!:thumbs: vooral die 150kg BP en 100kg MP vind ik ziek! Hoewel jij zelf waarschijnlijk de 180kg squat als de grootste uitdaging ziet!:D

Mooi gewichten alweer trouwens voor een rehab training!:rocknana:

• #1.827
Goed bezig, je zal vast weer snel op oud niveau zitten!
Ja, tnx man - komt helemaal goed

Geen last van je sleutelbeen bij je rows eigenlijk?
ik kan m'n arm in die positie niet strekken...dus de ROM is 85% ofzo. verder is het licht en super gecontroleerd uitgevoerd - dan voel ik niets

Dat Zijn flinke krachtdoelen Sjaak!:thumbs: vooral die 150kg BP en 100kg MP vind ik ziek! Hoewel jij zelf waarschijnlijk de 180kg squat als de grootste uitdaging ziet!:D

Mooi gewichten alweer trouwens voor een rehab training!:rocknana:
hoe raar het ook mag klinken heb ik juist veel vertrouwen in de Squat...vanwege m'n technische aanpassingen. 100 MP zou zeker fijn zijn hehe :p

• #1.828
Update - Time to start

sleutelbeenbreuk
ja mensen...het gaat ****ing lekker :) zit nu op bijna 4,5 week na de breuk en ik kan bijna alle kanten op met m'n rechterarm. het enige wat niet lukt is m'n rechter arm op de achterkant van m'n linkerschouder leggen, maar daarin speelt stijfheid ook een grote rol. verder nog 2 para's per dag - verdeeld over 4 halve...maar ik heb ook al een dagje op 2 halve para's doorstaan :D

er stond 6-8 weken voor en ik voel (en hoop) dat die 6 voor mij is weggelegd :D

training
vorige week rustig begonnen met squats op te bouwen - hiermee ga ik door, maar weer in een normaal schema. vanaf deze week ga ik UB/LB draaien, 4x p/w. De UB dagen zullen bestaan uit een verzameling lichte oefeningen die ik prima uit kan voeren - vandaag waarschijnlijk al benchen met slechts een barbell :p De LB dagen zullen bestaan uit squats, leg presses, extensions en curls. de enige dag squat ik 5x5 en dat verhoog ik wekelijks en de andere dag squat ik op reps.

voeding
langzaamaan zal ik ook een bulk gaan inzetten, maar ik kan nog niet te hard van stapel lopen aangezien de verbranding nog niet optimaal op gang is!

Vanavond zal ik dus m'n eerste UB training posten - ik ga vast duimen!

tot slot: Sushi festijn met de sterke mannen was gruwelijk lekker en gezellig gisteren!

Goed om te horen man! Hoe is je fysiek momenteel na 4,5 weken herstel..
succes met de wederopbouw soon

Goed verhaal Sjaak.

Ben benieuwd Sjaak!

• #1.832
Goed om te horen man! Hoe is je fysiek momenteel na 4,5 weken herstel..
succes met de wederopbouw soon
tnx koen! fysiek...tja, armen zijn toch wel het grootst gebleven :p scheelt weinig denk ik. Vooral chest is zwaar ingekakt en schouder ook minder. benen zijn nog wel oke - maar die zijn ook wel gestimuleerd

tnx
komt goed man - ik ben extreem gemotiveerd om keihard terug te knallen

Revalidatie-training 3

UB - dat doen wat mogelijk is en goed voelt

MP geprobeerd, maar voelde niet lekker

BOR
2x15xbb
15x40
15x50
12x60
12x70

Reverse Grip BOR
3x12x60

BP geprobeerd, maar voelde ook niet lekker

Triceps Pushdowns
15x40
15x49
12x59
10x68
10x78

Cable Curls
3x15x31
zwaarder gaan kan wel, maar is gevoelig - dus doe het zo

BOR - nog een keer ja
12x60
8x80

Chest press
in totaal denk ik een repje of 300 gemaakt hierop met geen stack - 9 kilo totaal dus (trouwens ook een paar sets op 23 kilo gedaan...ging ook wel). dit was puur om het gevoel te krijgen van een press zonder dat ik iets belast - reps slaan ook nergens op...maar ik ging gewoon een tijdje door met super geconcentreerde en langzame reps

rope pushdowns
2x20x41

rope hammer curls
2x15x31

CARDIO
16 min low intensity - crosstrainer

commentaar
was fijn om weer wat rug te kunnen doen met een losse barbell en de bicep en tricep oefeningen kunnen nu gewoon alleen met kabels...gewichten gaan logischerwijs nergens over, maar wacht maar af over een maand of twee ;)

morgen pak ik LB

hopla ... nog 1 maand en 29 dagen dus :)

elke training zie je sjaak meer en meer pakken.. over 2 weken ben jij weer back on your way beefing the **** up!

• #1.835
hopla ... nog 1 maand en 29 dagen dus :)
dan weeg ik waarschijnlijk 100 kilo ;)

elke training zie je sjaak meer en meer pakken.. over 2 weken ben jij weer back on your way beefing the **** up!
klopt frank! gaat helemaal goed komen!

Revalidatie-training 4
LB - aan het bouwen

even een toelichting op m'n LB dagen voor de aankomende tijd. de eerste LB dag doe ik squats met 5x5. ik ben begonnen met 80 kilo en gooi er elke week 5 kilo op - vandaag was 90 kilo. dit is onder m'n gewicht, maar ik hoef niet uit te leggen dat ik voorzichtig probeer te zijn. de 2e LB dag vd week squat ik op speed, omdat daar nog veel ruimte voor verbetering ligt. Deadlifts doe ik de aankomende weken nog niet.

Squats
10xbb
8x50
6x70
5x5x90

Horizontal Leg Press - plate loaded
12x200
10x240
6x280

Leg Extensions
3x12xfullstack

seated leg curls
3x12x60

calf press
3x15x280

crunches
3x25

commentaar
squats voelde goed - ik hoop die 5x5 wekelijks te kunnen blijven verhogen en misschien dat ik op een gegeven moment de stappen iets verklein, maar dat zien we wel. leg press was heavy die 280 - maar voelde wel gruwelijk.

donderdag: UB improvisatie ;)

Laatst bewerkt:
  • #1.836
Revalidatie-training 5
UB - improvisatie

bij de UB trainingen doe ik gewoon wat mogelijk is met m'n herstellende sleutelbeen

BOR
15x40
15x60
10x80
10x80
10x80
alweer 10 kilo meer dan afgelopen maandag (maandag ook geprobeerd, maar voelde toen nog niet goed)

Reverse grip BOR
10x70
10x70
10x70

straight arm lat pulldown
15x32
15x36
12x41

chest press machine
2x25x9 (1 blokje)
2x25x9 (1 blokje) hammer grip
15x36
om te wennen aan de press beweging - voelde ook beter dan afgelopen maandag

shoulder press machine
4x15x10
zelfde verhaal als hierboven, puur om de beweging te maken

db side laterals - 10s rust tussen sets
12x3s
12x4s
12x5s
12x6s
12x7s
12x8s
12x9s
12x10s
zelfs dit ging al...ook de 10 kilo per hand voelde niet vervelend

tricep pushdown
15x55
12x64
10x73
8x82

one arm cable extensions
3x10x18 (3 sets per arm)

cable curls
20x32
15x36
12x41
10x46

db hammer curls
3x10x10s (10= 10xL + 10xR)
geen cable hammer curls, maar met dbs...voelde lekker!

reverse grip bb curls
3x15x20

CARDIO
12 min - medium intensity

commentaar
tja...wat kan ik er nog aan toevoegen. ik ben blij dat de vooruitgang zo duidelijk is - doet me goed. ook m'n fysiek begint al wat meer op m'n fysiek van 5 weken geleden te lijken, maar er is nog wel een lange weg te gaan :p komt goed!

even een voeding post - omdat het kan
1. 3 bruine boterhammen - 150 gr kipfilet - 3 hele eieren
2. 75 gr rijst - 150 gr pangafilet - eetlepel walnoot olie
3. 5 rijstewafels - 150 gr kipfilet - 2 eetlepels pindakaas
4. post workout 40 gr whey
5. 75 gr rijst - 150 gr pangafilet - eetlepel chillisaus
6. 5 rijstewafels - 150 gr kipfilet - 2 eetlepels pindakaas
7. 150 gr spinazie - 130 gr tonijn

morgen: LB-2

Laatst bewerkt:
Behoorlijke workouts alweer Sjaak! Weer eens meeten als de breuk hersteld is..?

aardige training gezien de omstandigheden - goeie voeding ook, die kipfilet is dat beleg of gebakken/gebraden?

• #1.839
Behoorlijke workouts alweer Sjaak! Weer eens meeten als de breuk hersteld is..?
ja man - gaat de goede kant op :D
meeten klinkt altijd leuk, maar daarvoor wil ik toch ff een maandje of 2 op m'n normale niveau hebben kunnen trainen

aardige training gezien de omstandigheden - goeie voeding ook, die kipfilet is dat beleg of gebakken/gebraden?
gezien de omstandigheden zeker ;)

als ik kipfilet combineer met rijstewafels is het broodbeleg en als het met rijst of pasta is dan is het gewoon gebakken

• #1.840
LB-2
deadliften kan echt niet met m'n sleutelbeen, want dan komt er een veel te zware belasting op m'n gewrichten...durf ik dus nog niet aan voorlopig - als ik fit ben dan zit in deze training uiteraard de DL

Speed Squats
10xbb
10x50
10x2x80

Leg Press - wide stance
10x200
8x240
7x280

Goodmornings
10x60
7x70
5x80
voor de 2e keer gedaan, echt een killer deze oefening - heerlijk :D

leg extensions
12xfullstack
12xfullstack +10
12xfullstack +20

back extensions
3x12xbw

seated calf raise
5x15x70
30s rust

crunches
3x20

leg raise
3x12

CARDIO
20 min low intensity - stationary bike

commentaar
was een fijne training. voor het eerst speed squats geprobeerd...ging best aardig eigenlijk. over een paar weken zal ik deze ook zwaarder doen, maar goed nu is het gewoon oppassen. leg press heavy gegaan op de laatste set vooral en verder goodmornings ook diep gegaan. al met al tevreden. nu kijken hoe ik het weekend doorkom en wat ik maandag kan met m'n schouder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven