MuscleMeat

Van KevvL naar KevvXL!

Aha :) Leuk dat je terug aan het ijzer gaat hangen..kracht gaat inderdaad wat tegenvallen..had ik ook. van 3x7x80kg squat naar 3x5x75kg gegaan:o

Beuk ze!

• Topic Starter Topic Starter
For God's mother****ing sake! Wat heb ik een schijthekel aan deze gym. Denk je even lekker te gaan squatten, kun je niet hoger dan 40kg omdat je de barbell niet boven je hoofd getild krijgt (het kan wel, maar ik riskeer het liever niet om 50kg op mn kop te laten vallen). Wat betreft de bench en de deadlift valt het qua kracht gruwelijk mee! Ik ben zelfs op de bench wat vooruit gegaan! Naast mijn trainingen nu ook weer m`n voeding op de rails zien te krijgen, en dan gaat het hopelijk goedkomen!

Squat (Tja, geen squatrack.. Da's mooi k*t!)
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Bench Press (Viel reuze mee!)
15x20kg (Warm up)
8x40kg (Viel wat lichter dan verwacht)
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Deadlift (Ook die had ik wat lager ingeschat!)
5x80kg

Duur van de training: 30 minuten. Is dat normaal bij een rippetoe schema? Ik vind het eigenlijk maar erg kort. Je komt binnen, je ademt 2 keer in en uit, en je gaat weer..

Woohoo! Vandaag voel ik waar ik het voor doe! Wat een gruwelijke spierpijn in m`n quads, onderrug, borst, triceps en achterkant schouders! Voor mij is het duidelijk dat ik de komende weken, misschien wel maanden, fullbody ga trainen! Ik voel zo duidelijk dat met FB m`n spieren veel zwaarder worden aangesproken dan bij een split. Kijk nu eens: 30 minuten, 3 oefeningen en spierpijn in m`n hele lichaam! <3

Laatst bewerkt:
Kan je niet via je bench press squatten?

Dus je barbell racken, op je bench gaan zitten en dan opstaan?

Kan je niet via je bench press squatten?

Dus je barbell racken, op je bench gaan zitten en dan opstaan?
Dat zou eventueel ook wel kunnen. Ik heb er al eens aan zitten denken om van de achterkant (dus aan de andere kant dan van het bankje) de barbell op m`n nek te pakken, maar dat kan niet aangezien dat vrijwel tegen de muur staat. Aan de andere kant leek me wat riskant, aangezien je dan een stuk moet lopen met een barbell op je nek. Maar ik denk dat dat op dit moment de enige goede oplossing is :)

Zo begon ik ook, maar je kan nooit zwaar gaan, want je moet nog weer moeilijk terug racken, kortom, niet fijn dus..

Zo begon ik ook, maar je kan nooit zwaar gaan, want je moet nog weer moeilijk terug racken, kortom, niet fijn dus..
Daarom ga ik binnenkort mijn abonnement ook opzeggen, en bij een andere sportschool (waar ik voor de vakantie aantal keer ben geweest). Daar is een squatrack aanwezig. Heb het 2 keer gebruikt, en ik was verliefd!

Totdat mijn abonnement gestopt is bij deze sportschool, is dit wel een goede tijdelijke oplossing denk ik!

Een mijlpaal vandaag! En niet dat ik ergens gruwelijk in omhoog ben gegaan, nee.. Ten eerste heb ik mijn trainingsmaatje na 4 weken weer eens mee gekregen, maar vooral het bericht wat op het raam hing sprak mij aan: Er is begonnen aan de verbouwing!
Hoe lang het gaat duren is nog niet bekend, bekend is wel dat er een squatrack komt!!

Vandaag wederom een korte training. Ik blijf het toch een vreemd gevoel vinden. Je zit slechts 30 minuten aan het ijzer, maar je zou er wel van moeten groeien. We zullen zien!
Nog steeds heeft mijn kracht me niet teleurgesteld. Ik heb elke oefening, tot zover, op gelijk of zelfs zwaarder gewicht gepakt dan voor de vakantie. Wat dat betreft hoor je mij niet klagen. Vandaag wel de squat overgeslagen. Hier begin ik fanatiek mee als de verbouwing geweest is.

Lat Pulldown (Redelijk strikt, voelde hem ook lekker)
8x30kg
6x50kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Barbell Bent-Over Row (Had er wat moeite mee, maar toch strikt weten uit te voeren. Na deze oefening een heerlijke pomp in m`n biceps!)
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Standing Militairy Press (Misschien iets te zwaar gepakt, maar wat voelde ik hem goed, zeg!)
5x30kg
5x32,5kg (PR!)
5x32,5kg
3x32,5kg (fail)

Ik heb niks te klagen over deze training. Ik had verwacht dat ik in kracht achteruit zou zijn gegaan, maar het valt allemaal reuze mee!
Ik kijk uit naar donderdag, weer een squat/bench/deadlift dagje!

Goeie training Kev, eens een fail is altijd even k*t..maar meestal gaat het volgende keer gewoon veel beter;)

Goeie training Kev, eens een fail is altijd even k*t..maar meestal gaat het volgende keer gewoon veel beter;)
Yep! Vandaag geen fails! :D

Ik heb het advies van Robke opgevolgd, en de bench press gebruikt als squatrack, haha! Ik denk dat ik de stang van m`n gast-sportschool geteld heb als 20kg, terwijl het een 10kg was, want met het squatten ging het maar net goed toen ik de 60kg pakte :P Of zou het komen door de weken vakantie?

Squat (Goeie tip, Robke!)
8x20kg (WU)
5x50kg
5x60kg (Ging maar NET goed)
5x50kg
5x50kg

Bench Press (Makkelijker dan de vorige training!)
8x20kg (WU)
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Deadlift
5x80kg

De get back on track week is voorbij. Al met al is het me wel meegevallen, was bang dat ik heel veel kracht verloren zou zijn, maar op bepaalde punten (Bench, BOR en MP) ben ik zelfs vooruit gegaan!

Nu lekker van een paar boterhammetjes met kipfilet genieten, en vanavond lekker luieren! Jullie nog een fijne dag/avond!

lekker getraind!

klote dat je (nog) geen squatrack hebt.. lijkt me echt klote.

lekker getraind!

klote dat je (nog) geen squatrack hebt.. lijkt me echt klote.
Is het ook zeker! Ik ben blij als dat ding er is, maar tot die tijd is dit denk ik wel een goede oplossing. De houders van de bench kunnen vrij hoog, waardoor het best te doen is. Natuurlijk kan het niet op tegen een echt squatrack, maarja.. Ik ga geen 30 euro p/m betalen, en ook nog eens 10 euro p/les bij een andere sportschool

Gelukkig, dit is de eerste maandag sinds ik terug ben van vakantie waarop ik niet over hoef te werken, dus mooi tijd gevonden op de gym op te zoeken! :D Tijd voor training B! Ik heb hem aangevuld met de Lat Pulldown, omdat ik vond dat m`n trainingen wat te snel gingen, maar bovenal: De lat pulldown voelde vorige week te lekker, om vandaag te laten schieten!

Squat (Wederom via de bench, prima oplossing op dit moment!)
8x20kg (WU)
8x20kg (WU)
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Lat Pulldown (Vorige week ging 'ie iets stricter)
10x25kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Barbell Bent-Over Row
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Standing Militairy Press (Andere stang (10kg), dus andere gewichten, waardoor ik per se per 5kg moest)
5x35kg (PR)
5x35kg
5x35kg

Ik vind het lastig om tijdens school mijn voeding goed bij te houden. Ik heb geen vaste pauzetijden (niet volgens het rooster), waardoor ik snel snel tussen lessen door moet eten, en dit dus vaak "vergeet".. Vandaag was bijvoorbeeld een dramatische dagen voor het voedsel: Ik werd om 11:00 wakker, heb een schaaltje yoghurt op, om 14:00 op school gekomen, en pas weer om 16:15 snel gegeten (2 hot dogs, 2 saucijzenbroodjes en 1 frikadelbroodje), voordat ik moest werken! Nu is ook nog eens mijn whey op, waardoor ik vandaag dus vrijwel geen eiwitten binnen heb gekregen!

Ga naar de baas van je Gym en laat hem een squatrack kopen voor 200euro. serieus.

Ga naar de baas van je Gym en laat hem een squatrack kopen voor 200euro. serieus.
Geloof me, dat heb ik al een aantal keer gedaan. Zoals je kunt lezen gaat de gym verbouwen, of naja, daar zouden ze al begonnen mee moeten zijn (er komt een groot stuk bij), en dan is er plek voor een squatrack. Op dit moment is er ECHT geen plaats voor een squatrack.. Ik heb zelfs met de baas mee staan kijken en denken hoe het mogelijk was om zo`n ding op te stellen, maar ik kon er echt geen plek voor vinden, dusja, het is nu de verbouwing afwachten, dan komt er 100% eentje!

Oke gelukkig, dan maar even zo :thumb: succes bro

Oh, kijk eens aan! Ik heb hier nog een aantal foto's gevonden van net voor de vakantie. De foto's zijn vrijwel gelijk aan hoe ik er nu bij sta :) Heb helaas geen beginfoto's, maar ik kan je vertellen dat het NOG minder was dan dit :D

Zie de bijlage voor de foto's. Ik heb de tattoo weggeveegd voor a)Onnodige reacties, en B)Herkenbaarheid

Photo 1.jpg

Photo-2.jpg

Photo 3.jpg

Photo 4.jpg

Photo 6.jpg

Wat vind je er zelf van?

Borst en rug zijn nog veeeel te slecht ontwikkeld, dus ik denk dat deze foto's prima als "beginfoto's" kunnen dienen. Ik vind dat mijn schouders wel degelijk gegroeid zijn. En natuurlijk vind ik het vetpercentage te hoog.

Tijd voor mijn favoriete, maar zware training: The big three! Om 18:00 van school thuis gekomen, 2 grote borden (bijna een volledige pan :P) macaroni achterover gewerkt, en een uur later de gym opgezocht. Viel niet tegen :)

Squat {+5kg} (Baas zag me ploeteren met de bench, en schaamde zich er duidelijk voor)
8x20kg (WU)
8x20kg(WU)
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Bench Press {+2,5kg}
10x20kg
5x47,5kg
5x47,5kg
5x47,5kg

Deadlift {+5kg} (Damn, it burns!)
5x85kg (PR)