AndroidHealthClinic

Van KevvL naar KevvXL!

Nette training! Vooral je triceps...

• Topic Starter Topic Starter
Nette training! Vooral je triceps...
Bedankt!

Vandaag eens vroeg opgestaan (omdat ik van 8 tot 17 moest werken), dus EINDELIJK weer eens 6 maaltijden vandaag! :D Weer eens sporadisch besloten om vanavond rug en schouders te doen, ipv benen. Dat komt morgen!

5uptms.png

Weer goed hoor :)

Ik zit op 50 kilo bij die lat pulldown.

Doe je die achter of voor je hoofd?

Jullie vroegen jezelf vast al af of ik misschien op vakantie was, maar nee! Ik heb de laatste dagen niet echt tijd gehad om te trainen, dus vanavond eindelijk weer eens gegaan, en dat voelde ook wel goed.
Toch weer een aantal PR's neergezet, terwijl ik uit mijn ritme ben. Voedsel gaat nog steeds wat klote, door de vakantie.. Maar ik boek nog steeds progressie in mijn training, dus ik maak me er niet echt zorgen om. Gisteren vrijwel niets gegeten, en daar maakte ik mij wel zorgen over! Vandaag wel weer redelijk wat gegeten, en zit ook weer een goede stap in de juiste richting. Over twee weken op vakantie, en daar is het onbeperkt eten, en ook nog eens de mogelijkheid om te sporten (Ik heb de vorige keer niet echt op de apparatuur gelet, dus ik hoop op fatsoenlijke dumbbells en een squatrack :))

vobywo.png

Zie nu ook dat ik een aantal oefeningen ben vergeten bij de armen:

Close-Grip Bench Press: 10x35kg (De t*ring, wat zijn die zwaar!)
Dumbbell Curl: 10x12kg (Damn, en toen voelde ik mijn armen wel!!!)

Wow..ik vindt je flyes wel netjes is dat 18kg in 1 hand of is het opgeteld?:p

Vandaag ben ik erachter gekomen dat sporten je op een geheel andere manier vermoeid! De hele dag moeten werken in de supermarkt, maar om half 3 waren we klaar. Gevolg: Van half 3 tot 8 HELEMAAL niks gedaan. Daar word je dus moe van. Vandaar dat de motivatie ook compleet verdwenen was. Toch maar met m`n hoofd hangend op mijn voeten de gym binnen gelopen. De lat pulldowns gingen k*t, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had, was het even knallen geblazen. Voelde de vleugels enorm bij de BOR, en de deadlift, heerlijke oefening blijft dat zeg!!

Ik heb er vandaag voor gekozen om enkel rug te trainen, omdat ik maandag biceps ook al onder handen heb genomen. Volgende training zal benen en schouders worden!

2yzg07o.png

Ai, donderdag de hele dag op bed gelegen met (ik vermoed) een keelontsteking. Doordat ik de hele dag geslapen heb, dus vrijwel niets gegeten. Vrijdag en gisteren ook niet veel gegeten, omdat het verdomd zeer deed met slikken. Gisterenavond wel de stad in gegaan en redelijk wat biertjes gedronken. Misschien is het een obsessie, maar ik heb echt het idee dat ik wat aan het slinken ben. Als ik terug kom van vakantie (25 augustus) zet ik de teller weer op 0, en begin ik met een nieuw schema. Ik denk een keer fullbody (rippetoe). Tot die tijd ga ik uiteraard door met dit schema.

Baal er toch wel van dat het deze week zo gelopen is. Weinig tijd om te sporten, slecht eten = stom, k*t en slecht! :(

Grote kans dat ik morgen ga beginnen met Rippetoe in een andere gym. Ik heb eigenlijk wel genoeg van het feit dat we als sporters aan het lijntje gehouden worden met de mooie toekomst: De verbouwing. Dit roepen ze nu al meer dan een jaar, en elke keer vertellen ze dat ze volgende week beginnen, maar er gebeurt niks. Ik wil verdomme gewoon kunnen squatten. De dumbbells etc. zijn nog goed (tot 30kg), dat red ik nog niet. Maar ik wil Rippetoe gaan doen, en hoe kan dat anders dan met een squatrack, als het op squats gebaseerd is?!

Morgen dus een proefles in een gym. Misschien donderdag een proefles in een andere gym om te kijken waar het me beter bevalt. Hoorde laatst dat het mogelijk is om mijn huidige abonnement te blokkeren, dus dat ga ik mooi proberen. Nu alleen nog mijn sportmaatje zover zien te krijgen

ziet er tot nu toe goed uit, ik volg je;)

Knallen met Rippetoe makker! Hopelijk komt dat squatrack er!:D

Knallen met Rippetoe makker! Hopelijk komt dat squatrack er!:D
Ja ik ga vanmiddag naar een andere gym. Als het echt een groot verschil is, blijf ik dat gewoon doen, hoewel het zonde van mijn geld is. Ik zie het maar als een investering :)

Enige wat ik wel jammer vind, is dat het bij ons op de sportschool altijd wel gezellig is. Tijdens je rust is er altijd wel wat te ouwenhoeren, maargoed, als de sportschool mijn trainingen beperkt, zit er geen andere mogelijkheid op om te kiezen om over te stappen, of een ecto te blijven.

Als het een groot verschil is vanmiddag, dan ga ik waarschijnlijk vandaag nog naar mijn huidige sportschool om te vragen waarom er geen squatrack is enzo, en misschien is het handig om ook eens te vertellen dat ik vandaag bij een andere gym ben geweest, en dat een stuk relaxter traint. Eens kijken of ze dan bereid zijn om iets aan te passen :)

Ben net terug van een echte gym! :P Een gym waar ze WEL een squatrack hebben, en veeeeel meer apparaten. Ook de dumbbells gaan tot 40kg. Nja goed, kennelijk was een proefles dus gratis! Eerst een rondje gelopen om even wat bekend te worden met de indeling etc. Ziet er allemaal wel goed uit. Apparatuur zelf was redelijk nieuw, enige wat ouder leek waren de cables.

Het is best vreemd om met een squatrack te werken. Ik kende het niet. Ben daarom dus (ook vanwege warming-up) begonnen met een lege stang. Dat was trouwens ook nog iets: Compleet andere stangen, dus geen idee hoeveel KG ze waren. Best een goed gevoel, het echte squatten! Nja, goed. Mijn training:

Squat (Zo laag mogelijk, bijna ATG naar mijn gevoel):
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Bench Press (Hierbij had ik geen idee hoe zwaar de stang was, uit gegaan van 15kg!)
5x45kg (Bleek iets te zwaar voor 3x5)
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Incline Bench Press (Nog nooit met een barbell gedaan. Ik zag hem staan en kon hem niet laten. Viel trouwens best zwaar!
5x35kg
5x35kg
5x35kg

Deadlift (Damn, mijn benen brandden flink hierna!)
5x80kg

Ik werd vanochtend wakker, en ik voelde iets.. Ik stapte uit bed, het was SPIERPIJN! En nee, niet enkel in mijn benen, of borst, nee... Zelfs in mijn lats en armen!
Ik denk dat ik fan ben van fullbody trainingen! Slechts 4-5 dagen niet getrained, pak 1 keer fullbody en heb spierpijn in groepen die ik die training niet eens specifiek aangepakt heb.

Morgen ga ik een andere gym uitproberen. Dan training B van Rippetoe: Squat, Militairy Press en Bent-over Rows. Ben benieuwd hoe de militairy press gaat, die heb ik nog nooit gedaan! :O

Haha! Gaat lekker gozer!:D

Kort en bondig!

Haha! Gaat lekker gozer!:D

Kort en bondig!
Yep. Vind het ook wel lekker gaan eigenlijk. Enige wat ik slecht vind gaan zijn mijn bench press en natuurlijk de squat.
Squat vind ik dan ook niet zo gek, maar ik hoop dat ik jou nu mooi achterna ga :D
Bench Press weet ik niet zo goed waar dat aan ligt, ik ga nu gewoon progressief elke keer 2,5 of 5kg per week erbij doen, en dan hopelijk blijven stijgen :) Moet zeggen dat de afgelopen 40kg best redelijk ging, zonder spotter, waardoor ik altijd minder zelfverzekerd ben :P

Ik kijk in ieder geval uit naar de komende weken. Rippetoe heeft bij mij al een goede indruk achtergelaten, nu kijken hoe zich dat verder ontwikkeld :)
Bedankt voor je reactie in ieder geval, je bent denk ik een van de weinige volgers :P

trainingen gaan lekker man, ik neem wederom een abbo op je log;)

Ook in mijn gym geen squat-rek en DB's gaan tot 24, dus ik ga ook maar ff zoeken naar een andere gym.

Terug
Naar boven