AndroidHealthClinic

Van KevvL naar KevvXL!

• Topic Starter Topic Starter
trainingen gaan lekker man, ik neem wederom een abbo op je log;)

Ook in mijn gym geen squat-rek en DB's gaan tot 24, dus ik ga ook maar ff zoeken naar een andere gym.
Leuk! Nog een volger erbij! :D Ben van plan om met Rippetoe nog veel harder te gaan knallen, dus goede keuze. haha!

Wat betreft je gym. Ik heb gisteren voor het eerst met een squatrack getraint, maar wat een verademing! Spierpijn in de schouders zelfs, kun je nagaan hoeveel je mist als je niet squat! Morgen mag ik gelukkig weer squatten :D

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------

Mag ik vragen wat die independent shoulder press inhoudt? Ken die oefening niet maar 80kg met schouders lijkt bruut..
Dat is een apparaat wat ongeveer hetzelfde doet als een overhead press. Dit apparaat om precies te zijn:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Je duwt dus het gewicht naar boven, boven je hoofd en laat het zakken tot ongeveer je schouders

Mijn trainingsmaatje vind het altijd maar niks om met een barbell die oefening uit te voeren, aangezien hij dan een stuk minder drukt, dus vaak doe ik maar met hem mee. ;)

Ja ok ik snap het , die machine staat er bij ons ook. Maar ik ben er niet echt fan van. Ik train schouders echt puur op lossde gewichten en barbell. Dat geeft veel repect. Maar probeer toch af en toe een losse DB press te doen, laat 2 mensen je helpen die gewichten omhoog te steken en druk dan ff goed door , ben benieuwd hoeveel je dan pakt :')

Maar iig goed bezig !

Ja ok ik snap het , die machine staat er bij ons ook. Maar ik ben er niet echt fan van. Ik train schouders echt puur op lossde gewichten en barbell. Dat geeft veel repect. Maar probeer toch af en toe een losse DB press te doen, laat 2 mensen je helpen die gewichten omhoog te steken en druk dan ff goed door , ben benieuwd hoeveel je dan pakt :')

Maar iig goed bezig !
Ik ga morgen ook gewoon de militairy press doen. Ik ben benieuwd hoeveel ik daarmee pak. Ik gok dat ik niet boven de 25kg uit ga komen :D

Maar iig goed bezig !

Als je hulp nodig hebt om te pressen, press je gewoon te zwaar. Beter zak je in gewicht en voer je de oefening gewoon uit hoe het hoort.

Leuk! Nog een volger erbij! :D Ben van plan om met Rippetoe nog veel harder te gaan knallen, dus goede keuze. haha!

Wat betreft je gym. Ik heb gisteren voor het eerst met een squatrack getraint, maar wat een verademing! Spierpijn in de schouders zelfs, kun je nagaan hoeveel je mist als je niet squat! Morgen mag ik gelukkig weer squatten :D

jonge het is gewoon k*t, ik ben al de enige die squat in de gym waar ik train en om nou 40g over je hoofd te tillen is nou niet echt fijn vind ik. max barbell gewicht = 60kg is ook niet bepaald fijn aangezien ik dat al bijna DL

Pfew, wat een hitte vandaag! Ongelooflijk! Het heeft me er toch niet van weerhouden om een andere gym te proberen. Ik kwam er binnen, en dacht "Shiiiiit! Deze gym is zoooooo klein!" toen ik de lange, maar smalle gang inkeek. Ik kleedde me om, en liep verder.. Daar kwam een gigantische ruimte tevoorschijn. Vrijwel alle apparaten en bankjes waren er in tweevoud. Wat dat betreft zit het wel goed dus :) Vandaag alleen bij mijn nieuwe liefde, het squatrack, gestaan.

Ik heb het gevoel dat de trainingen van Rippetoe me niet echt uitputten. Ik geef het maximale tijdens mijn sets, en haal de laatste rep telkens net.. Maar toch heb ik na 1 minuut rust geen vermoeid gevoel. Misschien dat het gewoon wat minder is, en ik over een aantal weken gegroeid ben als wat, we zullen zien!

Ik ben bij deze gym ervan uit gegaan dat de barbell 20kg was:

Squat
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Standing militairy press (Eerste keer, maar viel niet tegen. Voel wel dat ik hier veel mijn rug bij pak. Misschien is dit doortdat ik deze oefening nooit heb gedaan en mijn spieren er niet aan gewend zijn?)
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Barbell Bent-over Row (Normaal gesproken voel ik mijn vleugeltjes wel lekker branden, maar vandaag niet! :S)
5x45kg
5x45kg
5x45kg

Hierna nog wat dips gedaan met bodyweight. Kwam enkel niet verder dan 4x en 3x :D

nette training.

misschien omdat het maar weinig oefeningen zijn dat ze je niet uitputten?
3 compounds scheelt al veel met 2 complete spiergroepen bijvoorbeeld hé?

nette training.

misschien omdat het maar weinig oefeningen zijn dat ze je niet uitputten?
3 compounds scheelt al veel met 2 complete spiergroepen bijvoorbeeld hé?
Ik weet het niet. Like I said: Ik kijk hoe de gains gaan met dit schema. Als ik hiermee elke week omhoog ga in gewichten, mijn lichaamsgewicht toeneemt, en mijn lichaam een andere vorm begint aan te nemen, dan maakt het natuurlijk niks uit dat ik me niet voldaan voel na een training.

Het is een kwestie van experimenteren. Anders doe ik gewoon een aantal oefeningen erbij. Legpressje voor de benen, incline/flyes voor borst, lat pulldown voor rug etc.. Er is vast wel iets van te maken :)

****ing hell.. De vakantie is echt een mega killer! Ga net op de weegschaal staan, weg nog maar 73,9kg. Deze vakantie dus al 3kg afgevallen! :O

Yep, vakantie maakt ritmeloos. Als ik werk gain ik en op vrije dagen juist niet. Warmte...Je doet het wel goed met je 5-jes.

met militairy press had ik de eerste keer ook last van me rug
nu niet meer tegenwoordig, soms een heeeel klein beetje

Wederom een offer van mijn kant. Zaterdagavond lekker vroeg naar bed gegaan, zodat ik vanochtend fris en fruitig mijn derde Rippetoe training kon doen :) Het was vrij druk in de gym (waar ik mijn 1e Rippetoe training heb gedaan) en de benches waren bezet. Hiervoor dus maar Flat Dumbbell Presses gedaan, en Incline Dumbbell Flyes erbij. Ik blijf erbij dat ik Rippetoe magere trainingen zijn, maargoed, zolang ik groei is dat geen probleem!

Squat
5x40kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Deadlift (Eerst gedaan, in de hoop dat er een bench vrij kwam)
5x80kg
5x80kg

Flat Dumbbell Press (Benches kwamen dus niet vrij)
6x18kg
6x18kg
6x18kg

Incline Dumbbell Flyes
5x14kg
5x14kg
5x14kg

Dit was mijn laatste training in Nederland! :D Dinsdag vertrek ik voor twee weken naar Turkije, waar ik gewoon 3 keer per week mijn Rippetoe ga voortzetten, maar waarschijnlijk geen blog de komende twee weken!

Veel plezier op vakantie lijkt me, :thumb:
Wel k*t dat die benches bezet bleven dan, hier in frankrijk zijn ze daar ook zulke helden in *15 setjes banken etc.*

Terug van vakantie, maar damn! Ik kwam er aan, eerste wat ik deed nadat ik mijn koffers uitgepakt had, naar beneden om die gym te bekijken. Wat een baggerzooi! Enkel een apparaat voor lat pulldown, niet eens een bench press. Er was wel een normaal bankje, maar van de losse dumbbells die ze er hadden werd je ook niet vrolijk. Naar het eten heb ik ook al niet echt gekeken, hoewel het heel vaak hamburgers, friet, witte rijst en kip was..

Natuurlijk toen ik thuiskwam meteen op de weegschaal gesprongen: 74,9kg. 1kg aangekomen deze vakantie, terwijl ik voor mijn gevoel veel minder heb gegeten en veel meer heb bewogen.. Binnenkort maar eens snel de gym opzoeken!

Vanavond eindelijk het trainen hervatten. Helaas weer in mijn eigen gym, waar ik geen squatrack tot mijn beschikking heb. Hoewel ik verwacht dat 50kg vandaag volstaat voor een squat :P Heb ongeveer 4 weken niet getrained, en dat zal ik wel hard gaan merken denk ik!

Ik ga gewoon proberen het rippetoe schema weer aan te houden. Vanavond dus:
Squat, Bench press en Deadlift. Ik denk dat ik het 5x5 ga doen, aangezien ik 3x5 wat mager vond: 30 min - 45 min voor de gehele training.

Vandaag ook op de weegschaal gaan staan: 75,5kg. Ik vermoed meer vet en minder spieren dan voorheen, maar daar gaat vanaf nu verandering in komen! Ik ga beuken tot ongeveer maart 2010. Ik hoop dan wel een redelijk fysiek opgebouwd te hebben, en dan wordt het cutten tot de zomervakantie!

Terug
Naar boven