XXL Nutrition

van ongeluk terug naar geluk

Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
79kg
Vetpercentage
6%
Beste mensen,

Ik ben Vincent 38 jaar en ben op zoek naar een persoon of personen die me tips zouden kunnen geven omtrend de weg terug naar geluk.

Een tijdje geleden ben ik met mijn scooter zwaar ten val gekomen. Hierdoor ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen om te horen dat mijn rechter onderbeen op 6 plaatsen is gebroken, mijn scheen- en kuitbeen doormidden zijn en onderin het kuitbot een spiraalbreuk zit, en mijn voet op 4 plaatsen, plus mijn linker pols en hand zijn ook gebroken. Nou is alles weer aan elkaar gezet middels platen en schroeven.

Waar ik graag wat hulp bij zou kunnen gebruiken of advies zou kunnen in winnen is het volgende, 1... ik schrok ervan dat als je alleen kunt liggen, je spieren dus blijbaar zo hard achteruit gaan dat ik dus nu mager ben geworden in een tijdsbestek van 3 weken terwijl ik nog steeds elje maaltijd heb gegeten en ook nog eens gezond en veel variatie en met een lengte van 1.95 is dat best teleurstellend. Hoe kan dit? 2.... mijn wens is om gewoon mijn lijf weer terug te trainen naar hoe het was voor het ongeluk maar zit met het probleem van belastbaarheid. Mag over 4 weken pas weer gaan belasten. bestaat er iets waardoor ik dat weer sneller zou kunnen belasten? (Dacht zelf aan voedingssupplement ofzoiets) maar ben een leek hierin dus mensen alle hulp is welkom:-) 3...... ik heb ook geen weet van schema's en spieropbouwende oefeningen of hoeveel rust je moet inlassen of juist geen rust tijdens je sessies of juist veel sets achter eljaar of moet je oefeningen met veel gewicht langzaam moet uitvoeren in korte sessies voor beste resultaat. Welke voedingstoffen eten wanneer of wat je juist niet mag eten en bovenal wat vraagt je lijf of waarvan hersteld je lijf goed etc etc. 4 ...... op internet is zoveel erover geschreven dat ik er niet meer uitkom vanwege tegensprekende berichtgevingen over uitgebalanceerde poeders of shakes of aanvullingen etc. Ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie waardoor de kans op blessures de weg naar geluk weer zouden kunnen gaan stagneren. Hopelijk zou iemand een richting kunnen geven van waar ik op zou moet letten. want door een ongeval bijna 10 jaar geleden ben ik tijdens snowboarden 75m een ravijn in gestuiterd en daar heb ik hersenletsel aan over gehouden. Daarom geeft de wirwar aan informatie me geen duidelijkheid omdat ieder product wordt aangeprezen als het beste met mooiste resultaat met de minste efford en zo perfect uitgebalanceerd is dat je zelfs uren na je training nog aan het opbouwen bent. Dus please een dringende oproep zodat ik mijn geluksgevoel kan herpakken Greetzz Vincent

Allereerst een spoedig herstel gewenst.

Gewoon 4 weken wachten. Is dat leuk neen. Maar is 4 weken extra wachten dan zo erg? Of wil je mss je herstel in de weg zitten door te snel terug te beginnen en verder weg van huis te zijn dan?

Het verlies van spieren zal op een gegeven moment wel stabiliseren en niet meer zo snel gaan dan die eerste 3 weken. Dus gewoon 4 weken wachten en dan rustig terug beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi johnyjordaan,

Allereerst bedankt voor je reactie. Het is een begin haha. Ik maak hier uit op dat wat ik dus het beste kan gaan is rust houden dan rustig gaan belasten en vandaar uit verder trainen. En als ik dat allemaal in acht neem kan ik daarna dan op een serieuze manier wel wat meer explosief gaan trainen want als ik uw foto zie en dat ook uw rug is dan wil ik ook weer beter in mijn vel komen te zitten. Wat zou u mij aanraden?

Hoi johnyjordaan,

Allereerst bedankt voor je reactie. Het is een begin haha. Ik maak hier uit op dat wat ik dus het beste kan gaan is rust houden dan rustig gaan belasten en vandaar uit verder trainen. En als ik dat allemaal in acht neem kan ik daarna dan op een serieuze manier wel wat meer explosief gaan trainen want als ik uw foto zie en dat ook uw rug is dan wil ik ook weer beter in mijn vel komen te zitten. Wat zou u mij aanraden?

Dat is mijn rug ja :)

Ik zou zelf wachten tot het genezen is.(zelf al veel geopereerd geweest,ik ken het dus) En dan rustig beginnen opbouwen. Niet teveel gewicht en iets langere reeksen in het begin en dan geleidelijk aan zwaarder gaan en reps verlagen.

Zou ook voor ik begin al een goed trainingsschema en voedingsschema in elkaar steken.

Terug
Naar boven