AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

• Topic Starter Topic Starter
14-6-11

3x5 Squat 45kg :)
3x5 Standing Military press 20kg (op het randje van falen)
3x5 Lat mach 45kg (Ik zat al de heletijd in tijdnood dus liet ik de BOR maar achterwegen, ff snel lat mach gedaan :()
1x8 – 1x7 Chin-ups (Halve Chin-ups met 1 a 2 sec rust ertussen)
2x10 Hanging leg raises

Laatst bewerkt:
waarom doe je suiker in je kwark? gewoon niet doen
rippetoe is een goede keuze imo
wou dat ik er ook mee was begonnen, had ik nu een stuk meer gesquat :)

waarom doe je suiker in je kwark? gewoon niet doen
rippetoe is een goede keuze imo
wou dat ik er ook mee was begonnen, had ik nu een stuk meer gesquat :)
Ik neem langzaam minder kwark, heb het op dit moment nog wel echt nodig om het naar binnen te werken. :/

Hoeveel squat je nu dan, en hoelang train?

120kg squat
squat los sinds dit jaar maart, daarvoor wel af en toe is in smith, maar niet erg regelmatig
deed in smith 5jes op 100kg maar dat is niet te vergelijken met los.

Ahhh, verdomme.

Sinds eergisteravond koorts en krijg sinds dien niets meer door m'n keel. :(
Net zo hard gewerkt om wat aan te komen gaat het er straks weer allemaal vanaf of valt dat wel mee.
Is het anders een idee om nu alvast die weightgainer te kopen?

Die weightgainer gaat echt geen wonderen doen..

Gevaarlijke shit, ik ben er lelijk van geworden en pinda moet het nu doen met een been minder!

Succes jong

Tip: voeg wat meer eiwitten toe in je voeding, 2 eitjes tussen de middag ofzo dat is weinig moeite. Lukt het je wel om .5L kwark en 200gr cruesli naar binnen te krijgen voor slapen gaan? Ik heb echt zwaar moeite ermee hahaha lukt me gewoon niet.

Squatten gewoon even iemand vragen om naar je voor te kijken, niet je knie voorbij je tenen laten komen ed.

Nogmaals succes met traine, you have a long road to go =P

lol ja weightgainer is ook dodelijk. Kreeg er zelf een gemuteerde hand van.

Succes jong

Tip: voeg wat meer eiwitten toe in je voeding, 2 eitjes tussen de middag ofzo dat is weinig moeite. Lukt het je wel om .5L kwark en 200gr cruesli naar binnen te krijgen voor slapen gaan? Ik heb echt zwaar moeite ermee hahaha lukt me gewoon niet.

Squatten gewoon even iemand vragen om naar je voor te kijken, niet je knie voorbij je tenen laten komen ed.

Nogmaals succes met traine, you have a long road to go =P

lol ja weightgainer is ook dodelijk. Kreeg er zelf een gemuteerde hand van.
Cruesli heb ik al uit m'n voedingsschema gehaald.

Ik zit nu op zo'n 2,6 gr eiwit per kg lichaamsgewicht dus dat zou voldoende moeten zijn.

Rippetoe beweert dat dat helemaal geen kwaad kan als je ATG squat.

Maar thanks voor je adviezen!

hey,
Pak wat havermout en drink dat weg. en anders wat half zachte eieren die je zo weg smakt. probeer van die weightgainer weg te blijven. troep brah.

ja ATG kan ook prima maar hou je knie achter je tenen anders leun je teveel voorover = te bolle rug = klachten aan knie en onderrug. Cruesli zou ik er juist in houden hahaa lekker veel kcal :D Qua totaal inname zit je indd wat laag, zou persoonlijk op 3800~4500 gaan zitten =].

en not a problem

Blijkbaar had ik de mazelen maar ben weer voor 90% hersteld en zo'n 2 kilo afgevallen. Ik hoop dat dat voornamelijk vocht. Toch redelijke training gehad.

21-6-11
3x5 Squat 45kg
3x5 Bench Press 35kg (Ik wou wel hoger proberen maar had geen spotter)
1x5 Deadlift 60kg :)
2x8 Dips (Driekwart dips met 1 sec rust ertussen)

23-6-11
3x5 Squat 45kg (Ik moet wat meer gaan letten op m'n vorm want iemand maakte een opmerking over m'n wat bolle rug)
1x5/1x4/1x4 Standing military press 22kg ~
3x5 BOR 30kg (Probeerde eerst 40kg, het lukte wel maar m'n rug ging krom als ik m'n rep deed)
2x8 Chin-ups (Halve Chin-ups met 1 a 2 sec rust ertussen)
2x10 Hanging leg raises

21-6-11
3x5 Squat 45kg
3x5 Bench Press 37.5kg
1x5 Deadlift 60kg
2x8 Dips (Driekwart dips met 1 sec rust ertussen)

Ok, toen ik klaar was met m'n deadlift kwam de baas v/d sportschool naar me toe en zei:

'1. Je voert hem verkeerd uit en 2. je doet hem veeel te zwaar. Je kan nog niet met (losse) gewichten trainen.
Later kan je vervelende dingen overhouden aan je rug. In health center moet je 17 zijn om met losse gewichten te trainen.

Je kan wel cardio of met machines wat doen maar niet zo.
Kom na de training bij me en dan maken we een afspraak en dan kan later iemand een schema voor je maken.'

Ik vind het prima als je zegt WAT ik verkeerd doe maar volgens mij wist hij dat zelf ook niet, volgens mij ging het er bij hem niet in dat een jong iemand krachttraining doet.

Hij vroeg ook waar ik het schema vandaan had, en toen hij 'internet' hoorde vallen was hij al helemaal overtuigd dat het niet goed kon zijn.

Het zou goed kunnen dat ik wat fout doe en ik zal binnenkort m'n squat, deadlift en BOR filmen dan kunnen jullie hopelijk constructieve kritiek geven.

Ik ben naar hem toe gegaan en heb nu een afspraak, iemand zal woensdag me waarschijnlijk een ruk schema geven en die 'instructeur' zal ook wel nooit van Rippetoe gehoord hebben. Ik zal dat schema hier posten en aan die instructeur vertellen wat jullie er van vinden.

Toen ik die afspraak aan het maken had een ex-bodybuilder het gesprek een beetje gevolgd, later sprak ik hem nog en hij zei dat Starting Strength natuurlijk niets voor niets een hoog geprezen schema was, je kreeg er met name ook sterke pezen van. Hij vond het wel jammer dat er niet bijgezegd wordt dat het wel heel blessure gevoelig is. Ook kan de deadlift heel gevaarlijk zijn als je 'm ook maar een beetje verkeerd uitvoert.

Dus mijn vraag aan jullie, kan ik op deze leeftijd wel zo zwaar trainen mits techniek goed is uiteraard.

zijnd ie squat benchpress en deads met stang meegerekend?

---------- Post added za 25 jun 2011 at 18:33 ----------

btw, op me 15de trainde ik ook deed alleen geen deads en squats maar verder wel met losse gewichten dus die instructeur meot niet zo zeiken;)

Film je squat, deadlift, bor etc. gauw, als je de oefening goed doet zie ik het probleem niet. Heb je de filmpjes van meneer rippetoe gezien? link torrent rippetoe filmpjes

Terug
Naar boven