AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

Tja, op je fotos te zien ben je nog niet uitgegroeid, ik ging pas op mijn 17e trainen want mij ook beter lijkt voor jou. Misschien heeft je instructeur toch wel een beetje gelijk dat je gaat deadliften terwijl je midden in de groei enzo zit.
Rug is nog nietvolgroeid enzo.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, stang is altijd meegerekend.

Ik heb de bijna alle Rippetoe filmpjes al wel gezien op YT.

Ik zal kijken wanneer ik m'n lifts kan filmen.
Als daaruit blijkt dat m'n techniek goed is lijkt me het geen probleem inderdaad.

Stukje uit SS:

Who is it designed for?
The Starting Strength programs are primarily designed for skinny male teenagers who want to get bigger and stronger, especially for athletic purpose. However, it can and does work very well for ANY novice who wants to get stronger on the basic/core compound movements

ik volg je pasta:)

27-6-11
3x5 Squat 45kg (Volgende keer gaat er wat meer op, vandaag maar even niet gedaan vanwege die hitte)
3x5 Standing military press 22kg~ (Zelfde als squat)
3x5 BOR 40kg (Voorlopig wel ff m'n max als ik m'n vorm wil behouden)
2x8 Chin-ups (Halve Chin-ups met 1 a 2 sec rust ertussen)

Trainen ging moeizaam vandaag, 't was dus t*fus heet en ik kreeg midden op de training ook buikpijn. Waarschijnlijk wat teveel gegeten voor het trainen.
Abs dus ook maar even weggelaten. Ik doe die leg raises wel bij workout A.

Hopelijk kan ik woensdag even m'n deadlift/squat filmen...

gaat goed toch?
zou dit echt heeel lang uitmelken
jammer dat ik niets van rippetoe afwist toen ik begon.

Tja, op je fotos te zien ben je nog niet uitgegroeid, ik ging pas op mijn 17e trainen want mij ook beter lijkt voor jou. Misschien heeft je instructeur toch wel een beetje gelijk dat je gaat deadliften terwijl je midden in de groei enzo zit.

hou op man, niet overdrijven

---------- Post added ma 27 jun 2011 at 22:01 ----------

27-6-11
3x5 Squat 45kg (Volgende keer gaat er wat meer op, vandaag maar even niet gedaan vanwege die hitte)
3x5 Standing military press 22kg~ (Zelfde als squat)
3x5 BOR 40kg (Voorlopig wel ff m'n max als ik m'n vorm wil behouden)
2x8 Chin-ups (Halve Chin-ups met 1 a 2 sec rust ertussen)

Trainen ging moeizaam vandaag, 't was dus t*fus heet en ik kreeg midden op de training ook buikpijn. Waarschijnlijk wat teveel gegeten voor het trainen.
Abs dus ook maar even weggelaten. Ik doe die leg raises wel bij workout A.

Hopelijk kan ik woensdag even m'n deadlift/squat filmen...

Kom op, je kan toch wel door trainen met een beetje warmte
En ik zou die videos nog wel even downloaden, dit staat niet op youtube om een of andere reden..

Je kan wel met losse gewichten trainen MITS je 100% zeker weet dat je ze goed uitvoert.
Succes boy ik volg je

21-6-11
3x5 Squat 47,5kg (Was zwaar maar desondanks kon ik m'n vorm ook goed behouden)
3x5 Bench Press 37.5kg (Kon de laatste rep net halen, ik wil toch 40kg proberen volgende keer)
1x5 Deadlift 60kg (Volgende week 65kg zetten met goeie vorm, moet kunnen)
2x8 Dips (Driekwart dips met 1 sec rust ertussen)

Dat met de baas v/d de sportschool is geregeld, heb hem uitgelegd dat ik best zwaar kan trainen mits ik m'n vorm behoud en hij stemde daar mee in.

Ik heb op advies m'n squats en DL's met een riem gedaan, wist niet eens dat ze die hadden daar, kon het verschil echter ook niet echt merken.

En wat dat filmen betreft, **** dat.
Ik heb genoeg filmpjes gezien en ben er wel redelijk van overtuigd dat het wel goed zit. Ook hebben de mensen waarmee ik wel eens train de laksheid van het hoogste niveau.

riem geeft steun :)

Het is ongeveer 2 week geleden in m'n rug geschoten, ik denk dat het bij de standing military press was toen ik voor het eerst 22kg deed.

Een kleine pijn die ik af en toe voelde bleef hangen, ik dacht dat het wel over zou gaan maar dat deed het niet dus heb ik maandag een fysio bezocht en had ik besloten om vrijdag niet te gaan trainen vanwege die aanhoudende pijn.

We hebben de wat gepraat en hij was er van overtuigd dat het een stabilisatie probleem was van kleine spiertjes in m'n rug, niks ernstig.

Nu moet ik een paar keer in de week langskomen om m'n kleine rugspieren te trainen op een speciaal apparaat.

Ik mocht wel blijven trainen maar ik moet eerst op machines gaan trainen en mag dan pas met losse gewichten trainen. :/
En als ik dan eenmaal met losse gewichten train moet er altijd begeleiding bijzijn, of hij zei dat er altijd begeleiding bij moet zijn, ook nu ik op machines train...

Hij vond het niet genoeg om aan iemand te vragen met verstand van zaken of m'n lifts goed waren of om het te filmen.

Dus ik denk dat ik maar een paar maanden op machines moet k*tten en dan weer met SS moet beginnen... Dan zorg ik gewoon dat ik alles gefilmd heb door genoeg mensen m'n techniek heb laten checken.

Want ik ga niet iemand vragen voor full time begeleiding, laat staan een omhoog gevallen mbo student 50 euro per uur betalen om mij te komen babysitten als 'personal trainer'.

4-7-11
3x5 Seated leg press machine 220kg (voordat ik met SS begon zat deze op 190 kg :))
3x5 Pec Deck 40kg
2x5 Seated shoulder press machine 35kg
1x5 Seated shoulder press machine 30kg (Kon bij het derde setje de 35kg niet 1x omhoog krijgen)
3x5 Lat pulldown machine 40 of 45kg
2x8 Arm curl machine 20kg
2x10 Hanging leg raises

7-7-11
3x5 Seated leg press machine 220kg (voordat ik met SS begon zat deze op 190 kg )
3x5 Pec Deck 40kg
3x5 Seated shoulder press machine 35kg
3x6 Lat pulldown machine 40kg (Kan wel wat hoger maar ben bang dat ik dan geen perfecte ROM heb)
2x10 Hanging leg raises

M'n motivatie is wel wat minder sinds ik niet meer mag deadliften enzo :/

Dat is crap.

Iemand nog aanmerkingen op het schema wat ik nu heb?

Misschien Lat mach. vervangen met wide grip pull ups en nog hammer curls erbij?
Ik denk dat ik triceps niet hoef te isoleren aangezien ik die al pak met pec deck en shoulderpress.

Triceps pakken met pecdeck..

Sinds ik pecdeck pak voor triceps maak ik de.........

Haha give him à break :P

Nee, is prima. Ik vind het alleen maar fijn om gecorrigeerd te worden.

Maar is dit wat ik nu heb een beetje redelijk?
En zal ik die lat mach vervagen met wide grip pull-ups, hammer curls toevoegen en eventueel nog een tricep isolatie toevoegen?

Je zegt dat je rippetoe doet? Youtube filmpjes laten geen zak zien, als je wat wil leren bekijk deze

Je zegt dat je rippetoe doet? Youtube filmpjes laten geen zak zien, als je wat wil leren bekijk [Link niet meer beschikbaar]
Ik deed Rippetoe ja.
M'n rug moet eerst een paar maanden (:() aansterken voordat ik weer met losse gewichten kan beginnen.

Youtube filmpjes laten wel degelijk wat zien, er zijn zat goeie instructie filmpjes waar je een hoop van leert.

11-7-11
1x4 Seated leg press machine 220kg FAIL
2x5 Seated leg press machine 210kg (Ook al neem ik 2min rust, ik krijg hem de 2e keer op 220kg niet omhoog)
3x5 Pek Dek 42,5kg
3x5 Seated shoulder press machine 35kg
3x5 Lat pulldown machine 45kg
2x8 Arm curl machine 20kg
2x10 Hanging leg raises

Als je gaat 'bankdrukken' op de pek dek pak je wel degelijk de triceps mee, misschien niet veel maar het stond toch duidelijk op het plaatje.

Terug
Naar boven