StiffmeisterXL
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 161
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Noemen ze dat een pec deck bij jou in de gym dan?Ahhh dacht dat Pek Dek alleen voor dit ding stond:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze doe ik dus en dan de BP variant
)
Ja, jammer genoeg wel.

Dikke bullshit van je instructeur/sportschoolbaas. Starting Strength maakt je juist sterker (ook je rug!!).Ik deed Rippetoe ja.
M'n rug moet eerst een paar maanden () aansterken voordat ik weer met losse gewichten kan beginnen.
Youtube filmpjes laten wel degelijk wat zien, er zijn zat goeie instructie filmpjes waar je een hoop van leert.

Erg bedankt voor je inhoudelijke reactie!Dikke bullshit van je instructeur/sportschoolbaas. Starting Strength maakt je juist sterker (ook je rug!!).
Het is de bedoeling dat je elke training raist, in het begin met 5kg en als je al wat 'gevorderd' bent (rond de 100kg squat 3x5), met 2,5kg per keer.
Want ik zie je op de vorige pagina's continu bezig met 45kg squat: durf te raisen, ook als het zwaar was, want je lichaam wordt continu sterker als je juist en veel eet
Je moet gewoon raisen als je al je reps hebt gehaald (als je er minder dan 3 hebt gefaild moet je raisen, tenzij de techniek niet goed zit).
Zo wordt je lichaam sterker en sterker. Machines en de hele boel om eerst sterker te worden en dan pas SS doen is pure onzin: het heet juist Starting Strength.
Ik ben ook begonnen met SS op mijn 15e (1 maand voor mijn 16e). Ik ben nu pas een goeie 2 maand 17 jaar oud, als ik volgens die sportschoolbaas nu maar zou beginnen heb ik al een pak ervaring/kennis/kracht/massa gemist.
Als je techniek in orde is, kan er toch niks mislopen? Als je het hele jaar door zwaar bezig bent met SS, kan het absoluut geen kwaad eens een week vrij te nemen en niets meer te doen of eens een paar dagen light trainen
Doe je mond eens open tegen die sportschoolbaas en zeg dat jij betaalt voor je abonnement en dat jij dus gaat beslissen wat je wil doen.
En ga terug SS doen, als je dat interesseerde en daarin verder wilt gaan
Squatten/benchen/deadliften/pressen: dáár wordt je sterk van!
---------- Post toegevoegd Sat 23 Jul 2011 om 10:40 ----------
http://www.youtube.com/results?search_query=so+you+think+you+can+squat&aq=f
http://www.youtube.com/results?search_query=so+you+think+you+can+bench&aq=f
Moet je zeker ook eens bekijken (alle parts)
---------- Post toegevoegd Sat 23 Jul 2011 om 10:43 ----------
http://www.theworldsstrongestman.com/athlete/derek-poundstone/
Derek Poundstone is begonnen op zijn 13e![]()

, gelukkig hielp iemand me al snel.
27-7-11
3x10 Squat 30kg
2x7 Benchpress 40kg
1x5 Benchpress 40kg (FAIL)
1x5 Deadlift 40kg
2x8 Dips (Eerste 5 zonder pause, de 3 erna met)
Kon het niet laten om de 10 reps te pakken op mn squat, was alsnog heel licht.
Daarna benchen dus even een instructeur gevraagd om te spotten en dat kon wel.
Dus ik ga onder die stang liggen en ik zie hem opeens op een bankje naast me zitten, dus ik vraag: 'Moet je niet achter me gaan staan als je gaat spotten?'.
Hij: 'Ooowww dat bedoel je, ik dacht spotten'.
Toen ik klaar was vroeg ik of hij over 2 min weer even kon helpen, 'ja tuurlijk kan dat!'. Maar hij kwam niet opdagen...
Toen dacht ik dat ik wel een setje van 5 kon doen want ik had al 2 setjes van 7 gedaan. Maar bij 5 kreeg ik m net niet meer omhoog dus daar lag ik met die bar om m'n borst, gelukkig hielp iemand me al snel.
Ik dacht ook dat ik wel minimaal 45kg kon benchen omdat ik 50kg kan op Pek dek, niet dus.![]()
nee joh