Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
yeahyeah i knowklusmier zei:je armen zijn wel groter maar je hebt nog steeds een kippeborstje![]()
Ik heb iig m'n benchrecord weer verbroken
Eerst 80kg 1 rep, nu een paar maandjes alleen met db's gewerkt en nu drukte ik maandag 90kg bijna 2x. 95kg zal wel 1x lukken denk ik. Met wat goeie motivatie
Dus qua kracht gaat het iig wel lekker, massa zal ook nog wel een keer komen. Ik had vroeger echt 0,0 borst, de meesten hebben van zichzelf al wat. Het duurt gewoon wat langer, maar uiteindelijk zal er wel wat komen! Sowieso heb ik k*taanhechtingen bij borst
Bovenkant en onderkant borst zit een grote gleuf tussen, waardoor er een kuil in m'n borst zit ipv een bolling. Doe je niks aan behalve door het supermassive op te vullen, maar voor dat gebeurt is heb ik tegen die tijd ook 45cm armen en 70cm benen. Als dat nog ooit gebeurt 
benchMarc zei:yeahyeah i knowIk heb iig m'n benchrecord weer verbroken
Eerst 80kg 1 rep, nu een paar maandjes alleen met db's gewerkt en nu drukte ik maandag 90kg bijna 2x. 95kg zal wel 1x lukken denk ik. Met wat goeie motivatie
Dus qua kracht gaat het iig wel lekker, massa zal ook nog wel een keer komen. Ik had vroeger echt 0,0 borst, de meesten hebben van zichzelf al wat. Het duurt gewoon wat langer, maar uiteindelijk zal er wel wat komen! Sowieso heb ik k*taanhechtingen bij borst
Bovenkant en onderkant borst zit een grote gleuf tussen, waardoor er een kuil in m'n borst zit ipv een bolling. Doe je niks aan behalve door het supermassive op te vullen, maar voor dat gebeurt is heb ik tegen die tijd ook 45cm armen en 70cm benen. Als dat nog ooit gebeurt
![]()
ooo doe jij ook maar zpn lage gewichten ;-) ben ik toch oook weer beetje blij eigenlijk!benchMarc zei:yeahyeah i knowIk heb iig m'n benchrecord weer verbroken
![]()

Stats zijn niet echt veranderd. 78kg nu, bf = stranddroog op zo'n 8% ofzo. Armomvang 38cm. Verder is qua omvang niks veranderd als ik zo naar de foto's kijk, het is iig niet echt te zien. Wel is te zien dat ik een stukje droger ben dan op 81.5kg. Ik moet nog steeds beginnen met goed te eten. Net zoals nu ben ik bijv pas net wakker, vannacht weer tot laat opgebleven. Tja, en als ecto maaltijden overslaan is een hel voor je gewicht. 's Morgens heb ik altijd moeite met eten, dus daar probeer ik nu ook wat aan te doen. Misschien dat het langzaam wel weer gaat komen. Zodra ik weer op de 80kg zit drop ik hier wel een post.Smoothmold zei:zijn je stats inmiddels al veranderd? Gewicht, BF% en armomvang?
benchMarc zei:Ik denk dat je een verkeerd beeld van me hebtIk vrees helemaal niet om niet clean te eten, integendeel. Het nadeel is dat ik bij niet-clean eten veel sneller vol zit en dan 2,5 uur later geen zin heb om iets te eten omdat het honger gevoel niet komt.
Ik zal me eens vol gaan gieten met lijnzaadolie dan maarMightyDuck zei:Dus kun je helemaal niet meer eten. Je doet het gewoon in je broek om te eten, bang te ontdekken dat je het niet weg krijgt. Maar dat wisten we al. Wanneer ga jij nou goddomme op een ecto specifiek dieet. Probeer het eens met een KEV balans van 50 - 15 - 35% of zelfs maar 10% eiwit, wat moet je met zoveel eiwit zoveel massa heb je niet eens en voor vetafzetting hoef je niet bang te zijn. Beperk meteen het aantal maaltijden tot 6, volgens mij eet je er nu meer.
Het eiwit is daarnaast ook nog thermogeen, én verspilling als je toch al niet vlug massa opbouwt. Vét heb je nodig, das goed voor je hormonen benchmans. Bovendien is een redelijk vetpercentage nodig om massa te bouwen, misschien is de rek er voor jou nu af bij 8%
Het kan ook nog zo zijn dat aangezien proteine het moeilijkst verteerd dat dát in combinatie met de vele caloriën jou opbreekt als je ook nog meer vet gaat eten, dan krijg je het helemaal niet meer verteerd.
Volgens mij heb ik dit vorig jaar ook al eens gezegd maar het lijkt soms ook alsof je er gewoon geen zín in hebt dat te doen, want Frenkpie doet het ook niet en die "coacht" je. Je ziet jezelf zeker al krimpen als je afwijkt van de dieetmethode die je gewend bent, een methode die niet praktisch is voor rasechte ecto's dat zie je nu wel nu je je begintijd gehad hebt.
Dus als je de moed er weer in hebt doe het dan eens knurft.

gozer, ik heb ongeveer dezelfde stats als jou. Nou iets groter danbenchMarc zei:Stats zijn niet echt veranderd. 78kg nu, bf = stranddroog op zo'n 8% ofzo. Armomvang 38cm. Verder is qua omvang niks veranderd als ik zo naar de foto's kijk, het is iig niet echt te zien. Wel is te zien dat ik een stukje droger ben dan op 81.5kg. Ik moet nog steeds beginnen met goed te eten. Net zoals nu ben ik bijv pas net wakker, vannacht weer tot laat opgebleven. Tja, en als ecto maaltijden overslaan is een hel voor je gewicht. 's Morgens heb ik altijd moeite met eten, dus daar probeer ik nu ook wat aan te doen. Misschien dat het langzaam wel weer gaat komen. Zodra ik weer op de 80kg zit drop ik hier wel een post.
Maar ik ben ook zwaar ecto. Woog toen ik begon denk zo'n 55 kg bij 183 en nu ben ik 82 kilo bij dezelfde lengte. Armen weet ik toen niet maar zwaar onder de 30 cm in ieder geval (eerder 20
) ik zit nu inmiddels tegen de 40 aan te hikken. Ik heb me nu al 2 maanden niet gemeten. Pas einde bulk weer. Dan moet die dr over heen zijn koud. Ik ben nu bijna weer 5 kilo zwaarder geworden in 2 maanden. En bijna zelfde bf (misschien hetzelfde) alleen beetje vocht vast misschien. Het voordeel van wij ecto's is dat we gewicht kunnen toenemen zonder de bf veel te laten stijgen. Wat ik nu doe is gewoon brinta met water wegzuipen. Minimaal een half pak per dag + lijnzaadolie + half brood + 3 blikjes tonijn +pindakaas + 2x warm met rijst en kip etc. Maar die brinta met water is zeker voor wij ecto's ideaal. Drink 's ochtends zo'n 20 scheppen brinta met water. Verdeelt over 2x met water. mixen en direct drinken. Dan komen de kilo's er ook aan.
Sorry to say, maar ik vind de KEV verhoudingen die je daar aangeeft echt 3x niks. Ik ben het wel eens met een grote hoeveelheid koolhydraten, maar 10-15% eiwit en 35% vet? Sowieso doet vet in de bulk niet zoveel in mijn ogen en is 15% meer dan genoeg. Daarnaast zijn eiwitten sowieso van belang, dus ik zou de verhoudingen van eiwit/vet die je aangeeft switchen en dan zit het wel goed.MightyDuck zei:Dus kun je helemaal niet meer eten. Je doet het gewoon in je broek om te eten, bang te ontdekken dat je het niet weg krijgt. Maar dat wisten we al. Wanneer ga jij nou goddomme op een ecto specifiek dieet. Probeer het eens met een KEV balans van 50 - 15 - 35% of zelfs maar 10% eiwit, wat moet je met zoveel eiwit zoveel massa heb je niet eens en voor vetafzetting hoef je niet bang te zijn. Beperk meteen het aantal maaltijden tot 6, volgens mij eet je er nu meer.
Het eiwit is daarnaast ook nog thermogeen, én verspilling als je toch al niet vlug massa opbouwt. Vét heb je nodig, das goed voor je hormonen benchmans. Bovendien is een redelijk vetpercentage nodig om massa te bouwen, misschien is de rek er voor jou nu af bij 8%
Het kan ook nog zo zijn dat aangezien proteine het moeilijkst verteerd dat dát in combinatie met de vele caloriën jou opbreekt als je ook nog meer vet gaat eten, dan krijg je het helemaal niet meer verteerd.
Volgens mij heb ik dit vorig jaar ook al eens gezegd maar het lijkt soms ook alsof je er gewoon geen zín in hebt dat te doen, want Frenkpie doet het ook niet en die "coacht" je. Je ziet jezelf zeker al krimpen als je afwijkt van de dieetmethode die je gewend bent, een methode die niet praktisch is voor rasechte ecto's dat zie je nu wel nu je je begintijd gehad hebt.
Dus als je de moed er weer in hebt doe het dan eens knurft.
Wat Mighty aangeeft is dat wanneer je ecto bent je daar je verhoudingen iets op af kunt stemmen. Als je (te) hoog in eiwitten zit moet je alleen maar meer eten, omdat eiwitten omzetten naar energie ook weer energie kost. Maar als je vervolgens minder eiwitten gaat eten en de rest aanvult met koolhydraten, dan eet je zoveel koolhydraten dat ik je kan garanderen dat je over je nek gaat. Zeker als je al moeite hebt om veel te eten. Door ook de vetten wat op te schroeven los je dat probleem op. Sowieso zie je al een trend om meer vetten te nemen. 25% van je energie behoefte begint al normaler te worden, en in amerika zitten de meesten al hoger. 15% is echt op het randje voor wat de hormoonhuishouding betreft, dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken.Buffster zei:Sorry to say, maar ik vind de KEV verhoudingen die je daar aangeeft echt 3x niks. Ik ben het wel eens met een grote hoeveelheid koolhydraten, maar 10-15% eiwit en 35% vet? Sowieso doet vet in de bulk niet zoveel in mijn ogen en is 15% meer dan genoeg. Daarnaast zijn eiwitten sowieso van belang, dus ik zou de verhoudingen van eiwit/vet die je aangeeft switchen en dan zit het wel goed.
greetz,
Ron
MightyDuck zei:Bovendien is een redelijk vetpercentage nodig om massa te bouwen, misschien is de rek er voor jou nu af bij 8%
WTF heb ik hier nou weer mee te maken. Je brengt het alsof ik endo ben en spuit.boogie zei:mooi verhaal idd. het is gewoon vervelend om ecto te zijn. Dat vele eten is gewoon belastend na verloop van tijd. Net zoals het wss ook vervelend zal zijn om endo te zijn. Ik snap de frustratie. Zo was ik een dezer dagen bij D. en die vent traint amper een paar weken en hij blaast alweer zienderogen op. Wat dat betreft is spuiten een mooie optie, een andere hobby zoeken waarin je wel excelleert of berusting vinden in het feit dat het allemaal wat langzamer gaat als je zou willen dat het ging.
Wat natuurlijk wel gezegd moet worden is dat je nu gewoon een mooi lichaam hebt, knoeterhuge worden is echter heel wat anders.
succes ermee bolle.

Voor de duidelijkheid: Mesomorph en natural.benchMarc zei:Stats zijn niet echt veranderd. 78kg nu, bf = stranddroog op zo'n 8% ofzo. Armomvang 38cm. Verder is qua omvang niks veranderd als ik zo naar de foto's kijk, het is iig niet echt te zien. Wel is te zien dat ik een stukje droger ben dan op 81.5kg. Ik moet nog steeds beginnen met goed te eten. Net zoals nu ben ik bijv pas net wakker, vannacht weer tot laat opgebleven. Tja, en als ecto maaltijden overslaan is een hel voor je gewicht. 's Morgens heb ik altijd moeite met eten, dus daar probeer ik nu ook wat aan te doen. Misschien dat het langzaam wel weer gaat komen. Zodra ik weer op de 80kg zit drop ik hier wel een post.
hihi, je begrijpt best dat ik doelde op het feit dat ik jou als een genetisch beest beschouw. Verder heb ik overigens geen hoge pet van je opD. zei:WTF heb ik hier nou weer mee te maken. Je brengt het alsof ik endo ben en spuit.Voor de duidelijkheid: Mesomorph en natural.
Wat betreft het zoeken van een andere sport ben ik met je eens. Een ecto is gewoon niet gemaakt om bodybuilder te worden. Jullie moeten marathons gaan lopen, dat kunnen ecto's als de beste. En endo's.... jesus... die gasten... nou ja, ga maar darten ofzo.