Fitness Seller

Van vetz*k tot strak pak ;-)

gertcroon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, en heb al redelijk wat van de stickys gelezen over vetverlies en cardio.
Nu heb ik een vraagje, om te weten of ik goed bezig ben:

De voorbije 3 maanden deed ik 4 à 5x/week minimum een uur cardio aan lage weerstand (HR rond de 130). Op die manier ben ik, in combinatie met een 2000kcal-dieet van de diëtiste, iets van een 20 kg kwijtgeraakt. Die 20 kg zijn, als ik zo hier lees, een combinatie van vet en spieren.

Ik doe momenteel 4x/week 45min cardio, waarvan 20% ongeveer intervals (ben verminderd omdat ik hier las dat je best nog wat reserve inbouwt voor als je op een plateau komt met je vetverlies).

Mijn plan is om nog zo door te gaan, hopelijk met nog 10kg gewichtsverlies tot gevolg. En om dan te beginnen met een combinatie van KT en cardio om zo m'n ultieme doel te halen: een lichaam als dat van Brad Pitt in Snatch (zie avatar).

Ik zal ook nog meegeven dat ik 32 jaar ben, een man, en in de zomer 106kg woog, voor 1m79. Momenteel is dat 86,4kg.

Lijkt dit jullie een goed plan? Is dit realistisch?

Ga ik niet teveel huidoverschot hebben, en wat kan ik daaraan doen?

En hoe kan ik vermijden dat ik een 'dikke gespierde' word? Daarmee bedoel ik dat je wel breed bent en veel massa hebt, maar dat je spieren niet afgelijnd zijn... Dit wil ik absoluut niet.

In principe wil ik liefst dat als ik m'n t-shirt aanheb, dat ik er gewoon slank uitzie, en als ik het uittrek dat je een mooi-gespierd-sixpack-lichaam ziet... ;-)
Of is dat onrealistisch als je van mijn vetz*kken-lichaam komt? :bang:

Een hele boterham, ik weet het, maar graag jullie reacties...

(en excuseer als dit ergens verkeerd staat ofzo... of als ik iets verkeerd zeg... zoals ik zei, ben hier nieuw...;-))

Huid trekt wel bij na een tijdje. Wanneer je tevreden bent met je vetpercentage is het verstandig weer massa op te bouwen, zo vul je de huid soort van weer op.

Voor een mooi-gespierd-sixpack-lichaam kom je al gauw in de single digit vetpercentages.

Hee, tof man dat je al 20 kilo bent kwijt geraakt !
Het lijkt mij inderdaad verstandig om nog even door te 'cutten', alhoewel de laatste pondjes toch wat moeilijker zullen zijn ! Geef dus niet op als het niet meer zo snel gaat als je gewend bent.
Ik zou het alleen wel anders aanpakken : doe 3 keer per week een full body workout met vooraf wat cardio. Als je meer spieren opbouwt zal je lichaam meer energie verbruiken om deze spieren te voeden en dus raak je sneller je vet kwijt! + je bouwt spiermassa op.
Van dikz*k tot sixpack is een lange weg. Je zal een vetpercentage van ongeveer 10% moeten bereiken wil je duidelijke blokjes zien, maar wat je nu hebt neergezet is al top !
Onmogelijk? Zeker niet! Blijf goed eten en hou het vol. Na die laatste 10 kg zou ik HIIT(High Intensity Interval Training) gaan proberen om je vet te verliezen maar dat zien we dan wel weer ;) Goodluck to you!

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel! We blijven supergemotiveerd om verder te doen...
Het resultaat, voor en na, zal ik hier wel posten binnen een aantal maanden... ;-)

Terug
Naar boven