MuscleMeat

Van Wasbeer tot GrizzlyBBeer: It's time to rip-a-toe

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik heb net even gekeken of we nog kwark ik huis hadden. We hadden geen magere kwark maar wel magere kwark met aardbeien smaak. Ipv 13 gram eiwit en 3 gram KH was deze 8.5 gr eiwit en 15 gr KH (vooral suikers), niet echt bulkspul dus. Maar de kwark was totaal niet vies (lekker zelfs), het smaakte naar een soort dikke danoontje. Is normale magere kwark VEEL vieser dan dit? Of valt dat wel mee

Verder heb ik mijn voedingsschema een beetje aanpast:

Ik neem de all-day-protein shake nu 's ochtends, verder eet ik ook de walnoten 's ochtends. Net zoals eerst eet ik nog steeds het fruit in de ochtend. Alleen neem ik nu 800 calorieen als eerste maaltijd naar binnen ipv de 300 die ik eerst nam. Nu ik de all-day-protein 's ochtends eet moet ik dit toch weer aanvullen in de avond. Daarom probeer ik nu 's savonds 500 gram magere kwark te eten voor het slapen gaan. In totaal eet ik 2800 calorieen op niet trainingsdagen en 3100 op trainingsdagen. 300 calorieen extra ten opzichte van mn vorige schema.

Ik zit nu alleen wel hoog in de eiwitten. 250 gram voor iemand van 67 kg, kan dat nog? Mijn huidige eiwit/kh/vet verhouding is 35/45/20

Laatst bewerkt:
Oke ik heb net even gekeken of we nog kwark ik huis hadden. We hadden geen magere kwark maar wel magere kwark met aardbeien smaak. Ipv 13 gram eiwit en 3 gram KH was deze 8.5 gr eiwit en 15 gr KH (vooral suikers), niet echt bulkspul dus. Maar de kwark was totaal niet vies (lekker zelfs), het smaakte naar een soort dikke danoontje. Is normale magere kwark VEEL vieser dan dit? Of valt dat wel mee

Ik neem de all-day-protein shake nu 's ochtends, verder eet ik ook de walnoten 's ochtends. Net zoals eerst eet ik nog steeds het fruit in de ochtend. Alleen neem ik nu 800 calorieen als eerste maaltijd naar binnen ipv de 300 die ik eerst nam. Nu ik de all-day-protein 's ochtends eet moet ik dit toch weer aanvullen in de avond. Daarom probeer ik nu 's savonds 500 gram magere kwark te eten voor het slapen gaan. In totaal eet ik 2800 calorieen op niet trainingsdagen en 3100 op trainingsdagen. 300 calorieen extra ten opzichte van mn vorige schema.

Ik zit nu alleen wel hoog in de eiwitten. 250 gram voor iemand van 67 kg, kan dat nog? Mijn huidige eiwit/kh/vet verhouding is 35/45/20

Ja, normale kwark is zeker smeriger ! Maar dat went wel. Ook een stukje discipline. Als je het niet lust, leer je het maar lusten. ander ben je een mietje! :)

250 gram is wel een hoop! Wat is je precieze voedingsschema nu dan

Achja we zullen zien ik wen er vast wel aan, hierzo een fotootje van mijn schema. Dan kan je beter de inhoud bekijken

Schema jpg.png

Normale kwark is bitter en zuur, met een oude kaas nasmaak.
Ikzelf meng altijd 300-400g magere naturel kwark in 500ml water en drink het in 1x weg. Daarna ff een vies gezicht trekken en i'm good to go.

Ah crack, ik lust dus echt totaal geen kaas. En al helemaal geen oude kaas :o achja we zullen zien. Even kijken of ik het weg kan drinken, lijkt me wel ziek veel man alles in 1 keer drinken. Een liter water of melk is al veel, moet je nagaan een half liter met halve kilo kwark :|

Tuurlijk zou het kunnen, het zou altijd beter kunnnen :) Ik zelf ben helaas een type die echt een anti-ochtend mens is, ik slaap vaak door mn wekker heen en verzet mn wekker ook vaak tot zolaat mogelijk. Maar gelukkig valt hier wel aan te werken, ik zal mn best doen ;)

1 punt dat je misschien niet echt begrijpt, maar BB is een levensstijl. Dit betekent dus altijd hard gaan op trainingen, veel eten tijdens de dag en op tijd in je bed! Als je echt aan je lichaam wilt werken, moet je er veel voor over hebben...

Ik begrijp hardstikke goed dat het een levenstijl is en ik heb er wel degelijk wat voor over. Als je lees dan zie je ook dat ik netjes mijn voedingsschema heb veranderd wat verbeterd kon worden. Ik zie ook niet waar je uit plukt dat ik BB niet zie als een levenstilj??? Wat ik probeerde te zeggen is dat het altijd wel beter kan dan dat je nu doet, en dat je niet alleen BBer bent of progressie maakt als je alles perfect doet. Elke BBer doet wel iets wat hij beter niet kan doen, al is het alleen een biertje drinken of een uurtje minder slapen omdat er een goede film komt. Niet dat ik daarmee probeer te zeggen dat ik er niet volledig voor ga, want ik ga gewoon proberen vroeger uit bed te stappen en eraan werken.

Oh trouwens ik was vergeten erbij te vermelden dat ik een lichte vorm heb van gynaecomastia. Dus ik heb helaas een beetje vettietjes :o op dagen dat ik dus heel veel zuivel eet, lijkt mn gynaecomastia veel erger dan normaal. Dat was in eerste instantie de reden dat ik heel veel zuivel uit mn schema gegooid had :)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp hardstikke goed dat het een levenstijl is en ik heb er wel degelijk wat voor over. Als je lees dan zie je ook dat ik netjes mijn voedingsschema heb veranderd wat verbeterd kon worden. Ik zie ook niet waar je uit plukt dat ik BB niet zie als een levenstilj??? Wat ik probeerde te zeggen is dat het altijd wel beter kan dan dat je nu doet, en dat je niet alleen BBer bent of progressie maakt als je alles perfect doet. Elke BBer doet wel iets wat hij beter niet kan doen, al is het alleen een biertje drinken of een uurtje minder slapen omdat er een goede film komt. Niet dat ik daarmee probeer te zeggen dat ik er niet volledig voor ga, want ik ga gewoon proberen vroeger uit bed te stappen en eraan werken.

Oh trouwens ik was vergeten erbij te vermelden dat ik een lichte vorm heb van gynaecomastia. Dus ik heb helaas een beetje vettietjes :o op dagen dat ik dus heel veel zuivel eet, lijkt mn gynaecomastia veel erger dan normaal. Dat was in eerste instantie de reden dat ik heel veel zuivel uit mn schema gegooid had :)

Was helemaal niet de bedoeling om je aan te vallen met mijn post;)
Ik wou er gewoon mee aantonen dat iets niet lusten en het eigenlijk nog nooit gegeten te hebben en tijdsgebrek 's morgens gemakkelijk op te lossen zijn

Jaa je hebt ook wel gelijk inderdaad :) Ik ga morgen eventjes langs de appie een halve kilo magere kwark halen en dan kijken of ik het lust. Als ik het totaal niet lust dan moet ik eventjes wat verzinnen... misschien inderdaad met water of melk mixxen en dan achter elkaar opdrinken. Ik hoorde dat iemand er suikervrije siroop doorheen deed? Kan dit geen kwaad? Want ik weet dat deze suikervrije producten vaak ook totaal niet gezond zijn. Wat voor invloed hebben ze op de bulk

Jaa je hebt ook wel gelijk inderdaad :) Ik ga morgen eventjes langs de appie een halve kilo magere kwark halen en dan kijken of ik het lust. Als ik het totaal niet lust dan moet ik eventjes wat verzinnen... misschien inderdaad met water of melk mixxen en dan achter elkaar opdrinken. Ik hoorde dat iemand er suikervrije siroop doorheen deed? Kan dit geen kwaad? Want ik weet dat deze suikervrije producten vaak ook totaal niet gezond zijn. Wat voor invloed hebben ze op de bulk
Gewoon die kwark vreten, niet zeiken.

Maar serieus, je kan het op veel manieren verbeteren als je per se die kwark wilt vreten. Ik zou pleiten voor een extra stuk biefstuk maar goed:p

Je kan flesjes zoetstof kopen ter vervanging van suiker. Je kan ook nog proberen specerijen als kaneel ofzo er doorheen te gooien, beetje fruit ofzo. Gewoon een beetje uitproberen.

Mijn wheyshakes zijn van simpel water/melk + x gr whey ook gegaan naar weet ik veel wat voor creaties, maar het is goddelijk:cool:

2 november, trainingsdag 1

Oke net mijn eerste training weer gehad:

Workout A

Squat 3x5 op 60 kilo
Bench Press 3x5 op 40 kilo
Deadlift 1x5 op 80 kilo
3 setjes buikoefeningen
Bij de Pull-up (handpalmen naar me toe, greep dicht bij elkaar) is 5 keer met redelijk gemak gelukt. Echter ik denk dat ik het niet helemaal goed uitvoer. Ik gebruik een beetje mn benen erbij en ik weet niet precies tot hoelaag ik me moet laten zakken. Ik laat mn hoofd nu tot mn ellebogen zakken en dan weer omhoog tot mn kin boven de stang is. Iemand tips?

Voor een eerste training vind ik het niet verkeerd, 2 nieuwe records.

Laatst bewerkt:
Succes kerel!

Oke vanavond weer eens stappen, vanavond maar eens rustig doen met de drank... hoe doen jullie het? ALS jullie drinken op een avond, eten jullie dan minder calorie overdag om dit te compenseren? Of ben ik dan dubbelfout bezig.

Echte bodybuilders die drinken niet... :joint::wiet:

Gewoon het drinken onder controle proberen houden. Je ieder weekend kapotzuipen geeft zeker gevolgen voor je training. Paar pintjes kunnen natuurlijk geen kwaad. Ideaal is wat wiet met een redbull en cola lights :P. Vind ik toch xD.

inderdaad niet slecht voor een eerste keer. Probeer helemaal uit te hangen en je dan omhoog te trekken met je kin inderdaad boven de stang. Je benen niet gebruiken om te zwaaien. Lukt het je nog niet goed, dan rustig aan beginnen en eventueel met behulp van iemand die je benen vast houd. MAAAAR lekker getraind man:O

Rippetoe... Leuke korte trainingen zijn dat altijd... Heb er zelf goeie gains op gemaakt! Succes bro!

Kwark moet je gewoon leren eten. Probeer ook zeker eens verschillende merken uit, er zijn merken die ik na 3 jaar elke avond kwark eten nog steeds niet binnenkrijg zonder kotsneigingen en andere die ik met veel plezier opeet.

Rippetoe... Leuke korte trainingen zijn dat altijd... Heb er zelf goeie gains op gemaakt! Succes bro!

Kwark moet je gewoon leren eten. Probeer ook zeker eens verschillende merken uit, er zijn merken die ik na 3 jaar elke avond kwark eten nog steeds niet binnenkrijg zonder kotsneigingen en andere die ik met veel plezier opeet.

Daar heb je inderdaad een punt. Die van de aldi is bijvoorbeeld f*cking ranzig! Das de enige waar ik moeite mee heb. Bevat wel veel eiwitten.

Daar heb je inderdaad een punt. Die van de aldi is bijvoorbeeld f*cking ranzig! Das de enige waar ik moeite mee heb. Bevat wel veel eiwitten.

+1 maar wat melk en noten erdoor doet wonderen :).

Ik vind kwark zowieso ranzig, dus dan liever die van 11gram dan die van 9 :)

Echte bodybuilders die drinken niet... :joint::wiet:

Gewoon het drinken onder controle proberen houden. Je ieder weekend kapotzuipen geeft zeker gevolgen voor je training. Paar pintjes kunnen natuurlijk geen kwaad. Ideaal is wat wiet met een redbull en cola lights :P. Vind ik toch xD.
Ik ben sowieso niet van plan om elk weekend mezelf kapot te zuipen, probeer het te beperken tot 1 keer per maand alcohol avond. Jointjes zijn prima, maar niet als ik ga stappen.. dan word ik echt een wrak :p

Probeer helemaal uit te hangen en je dan omhoog te trekken met je kin inderdaad boven de stang. Je benen niet gebruiken om te zwaaien. Lukt het je nog niet goed, dan rustig aan beginnen en eventueel met behulp van iemand die je benen vast houd. MAAAAR lekker getraind man:O

Damn zoals jij het zegt gaat het echt moeilijk worden, dan kom ik niet echt ver denk ik :p Ik zal even kijken volgende keer hoever ik dan kom :)

Ik heb vandaag ff normale magere kwark gehaald bij de albert heijn, 10 gram eiwit per 100 gram. Meer was er niet. Net even geproef en tot mn verbazing vond ik het totaal niet vies ??? het smaakt gewoon naar gewone yoghurt, maar dan iets minder zuur en iets dikker.. Totaal niet naar zure oude kaas ofso zoals iemand zei (gelukkig) :D

Ik vind kwark van de Aldi de allerlekkerste kwark, je moet even fruit erdoor heen mengen.

Ik keek naar je voedingsschema en het verbaasd me echt dat je rond de 2800 cal per dag zit, heb zelf geen voedingsschema maar als ik zo naar jouw schema kijk eet ik rond de 4000 calorien.

Maar ik volg je log, maak het bijzonder!:D

Ik vind kwark van de Aldi de allerlekkerste kwark, je moet even fruit erdoor heen mengen.

Ik keek naar je voedingsschema en het verbaasd me echt dat je rond de 2800 cal per dag zit, heb zelf geen voedingsschema maar als ik zo naar jouw schema kijk eet ik rond de 4000 calorien.

Maar ik volg je log, maak het bijzonder!:D

Toen ik de aldi kwark had zat ik in de cut:D dus dan is fruit niet echt een optie. Maar onthoudt het! Een zien of dat lekker is. wat voor fruit?

Terug
Naar boven