XXL Nutrition

Van winterdip naar Sustanon: hoe een 48-jarige ondernemer weer scherp wil draaien TRT

Rotterdam77_N

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m89
Massa
99kg
Vetpercentage
19%
Oké, daar gaan we dan. Tijd om mijn verhaal eens netjes (en eerlijk) op een forum te gooien.

Ik ben 48 jaar, ondernemer, woon in Rotterdam en nee: ik ben niet zo’n gast die vroeger al op z’n 16e in de gym woonde. In mijn jeugd en jongvolwassen jaren was ik… laten we zeggen: redelijk actief. Beetje fitness, matige tennisser, matige voetballer — maar altijd met plezier. Recreatief wat gerookt, hier en daar wat middelen geprobeerd, niks exotisch, gewoon zoals dat toen ging.

Rond m’n 30e serieuzer met fitness begonnen. Van 85 kg bij 1.89 langzaam doorgegroeid naar zo’n 95 kg. Niet shredded, maar ook geen bouwvakker-met-bierbuik. Libido en algemeen welbevinden eigenlijk altijd prima geweest.
Tussen m’n 30e en 35e een paar lichte “vakantiekuren” gedaan (test + anavar). Altijd netjes hersteld, nergens last van. Daarna vooral focus op cardio en onderhoud.

De laatste vier jaar begon ik wel wat te merken: herstel werd trager, winters = lager libido, sporten voelde… meh. Niet slecht, maar ook niet scherp. De laatste drie zomers toch weer wat gespeeld met test, anavar en CJC-1295 en eerlijk is eerlijk: jezus, als 45+ ga ik daar écht goed op. Stoppen was elke keer weer een mentale en fysieke domper.

Afgelopen maanden zat ik op enclomifeen + CJC-1295. Ging lekker, maar ja: research products blijven research products. Na 12 weken altijd weer pauze. Ik laat regelmatig bloed prikken en op verzoek van de TRT-arts kwam mijn laatste meting uit op:

• Totale test: 12 nmol/L
  • Vrije test: 280
Niet dramatisch, maar ook niet waar ik me op m’n best voel.

Ik had al maanden een afspraak staan bij een TRT-arts, want ik wil dit medisch, duurzaam en gecontroleerd doen. Geen underground spul meer, geen eigen doktertje spelen. Mijn doelen zijn simpel: mentale scherpte, libido (ik heb een prachtige vrouw 😉), beter herstel en een fysiek dat weer meewerkt in plaats van tegenwerkt.

De arts snapte mijn verhaal en stelde een pilot van 3 maanden TRT voor. Onder toezicht. Geen gekke doseringen.
We zijn gestart met Sustanon (apotheekkwaliteit):

• 125 mg per week, verdeeld in
  • 2× per week 0,25 ml injecteren
Spuiten heeft mijn voorkeur, dus dat was snel besloten.

Verder: gezond, geen bijzondere medische issues. Doel is geen bodybuilder worden, maar anti-aging, feel good en functioneel sterk blijven.

Ik ga hier mijn ervaringen bijhouden: gevoel, training, libido, herstel, bloedwaarden en alles wat interessant is — met een beetje humor, want het leven is al serieus genoeg.

Wordt vervolgd. 💉💪
Vragen, opmerkingen of herkenning: brand los.

Waarom geen Nebido ?
4ml boost, elke week 125mg opvolgend

Denk dat voor de meeste mannen na hun 40ste TRT een hele goeie keuze is 👌💪🏻.

Lijkt mij te vroeg. Beter wacht je tot je lichaam aangeeft dat het nodig is.

Of neem jij op vrijdag al een aspirine tegen de kater hoofdpijn van zondag morgen?
Zijn bloedonderzoek gaf aan dat het ondergrens is. Het is natuurlijk per persoon verschillend maar als het de levenskwaliteit dermate positief beïnvloed, waarom wachten?

Wat heeft een kater hier mee te maken?🤔

Of neem jij op vrijdag al een aspirine tegen de kater hoofdpijn van zondag morgen?
Zie het zo met een lage test waarde:

Dat is alsof je met een lege telefoon de dag ingaat: alles doet het nog wel, maar op 12% en met energiemodus aan.

Zijn bloedonderzoek gaf aan dat het ondergrens is. Het is natuurlijk per persoon verschillend maar als het de levenskwaliteit dermate positief beïnvloed, waarom wachten?

Wat heeft een kater hier mee te maken?🤔
Ik reageerde op Seth, en met name op de meeste mannen.
Mocht ik iets van jou nodig hebben krijg je wel un dm.

Jij trekt in de anabolensectie vaker conclusies zonder aantoonbare kennis van zaken of relevante onderbouwing. Beter blijf je hier gewoon weg.

Ik begrijp je wel, maar in dit geval zit hij laag in waarde en medische TRT ipv op eigen initiatief

• Topic Starter Topic Starter
k heb lang getwijfeld of ik dit zou doen. Afgelopen jaar ben ik eerst aan de slag gegaan met supplementen zoals boron, vitamine D en ashwagandha om het “interne kacheltje” wat op te stoken. Dat leverde echter slechts minimaal resultaat op.

Wat wél effect had, was enclomifeen. Dat gaf duidelijk meer energie, maar niet het complete gevoel: door de blokkade van oestrogeenreceptoren voelde ik me soms wat vlak en nam mijn libido af.

Uiteindelijk dacht ik: ik sta midden in het leven en sport intensief — waarom zou ik dan niet kiezen voor de optimale versie van mezelf? Zie het als een vorm van biohacking. Na het gesprek met de TRT arts die gaf aan het vrije testeron toch wel erg aan de lage klant is. Gevraagd na de risico's en voordelen zo mijn keuze gemaakt.
Gisteren voor het eerst TRT gezet, met een kleine frontload van 0,5 ml (125 mg). Maandag start ik netjes volgens protocol: 0,25 ml, twee keer per week. Die testosteron zit trouwens in belachelijk kleine flacons—alsof je een espresso inschenkt met een brandslang. Best onhandig, zo weinig per keer.

Maar goed, injectie gezet en gisteravond voelde ik het al door m’n lijf trekken: lichte opvliegers, standje “interne kachel aan”. En vanmorgen? Laten we zeggen dat de interesse in het leven (en alles wat erbij hoort) duidelijk weer online was. Komt wellicht door de korte esters. Dit weekend even uiteten en paar drankjes! Daarna gaat de knop om en aankomende 10 weken geen drank , gezond doen en iets lager in de calorieën 2300. Ben benieuwd naar de resultaten en gevoel. Voel me vandaag energierijk ondanks relatief korte nacht 6 uur

tempImageg45Lea.jpg

Jij trekt in de anabolensectie vaker conclusies zonder aantoonbare kennis van zaken of relevante onderbouwing. Beter blijf je hier gewoon weg.
Nee.
Jij trekt hier de verkeerde conclusie.
Daarnaast is dit een forum, Google maar even.

En nogmaals, als ik iets van jou nodig heb, schop ik jouw stront emmer wel om.

Terug
Naar boven