MuscleMeat

Vechtsport aanvullen met krachttraining

RockingD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
65kg
Hee allemaal.

Eerst maar ff hallo! Ben hier nieuw en dit is m'n eerste post. Heb hier wel al een beetje rondgekeken om het een en ander te weten te komen, maar zit toch nog met een aantal vragen.

Het is namelijk zo dat ik op het moment twee keer in de week (maandag en donderdag) aan vechtsport doe. Ik denk dat het voor mij verstandig is om dit aan te vullen met de nodige krachttraining. Ik ben namelijk op het moment 1.76m lang en weeg maar iets van 65 kg. Mag dus nog wel aardig wat bij dacht ik zo. Ik weet niet precies wat m'n bodyfat is, maar echt hoog zal 't niet zijn. Altijd al zo geweest.

Ik heb nog nagenoeg geen ervaring met krachttraining, dus voordat ik me inschrijf bij een sportschool wil ik eerst even weten of het te doen is. Ik snap dat het nodig is om je lichaam rust te gunnen zodat het kan groeien en herstellen. Alleen één keer per week op zaterdag naar de sportschool lijkt me ook zo weinig effect hebben. Mijn hoofdvraag is dan ook of het te doen is om bijvoorbeeld maandag en donderdagochtend krachttraining te doen, diezelfde avonden naar m'n krav maga trainingen te gaan en dan nog op zaterdag naar de sportschool te gaan.

Het is misschien wat veel op één dag, maar m'n lichaam kan dan in ieder geval ook een dag uitrusten. Ik ben uiteraard bereid om m'n voeding aan te passen voor een goed resultaat. Heb het sowiseo na het rondkijken hier omgegooid, want met alleen krav maga zal een goed voedingsschema ook alleen maar kunnen helpen lijkt mij.