Fitness Seller

Vechtsport en krachttraining

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene107

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
8%
Ik heb gemerkt dat er ook een flink aantal mensen op dit forum zitten die krachttraining en vechtsport doen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wat hebben jullie ermee bereikt door krachttraining te doen? En met welke trainingen hebben jullie dit bereikt?

Ik doe zelf al sinds mijn 10e kempo (soort karate) en nu sinds 2,5 jaar krachttraining. Heb wel een pauze van een jaar gehad in mijn krachttraining.

Verder heb ik veel gevarieerd met trainingen, waaronder bodybuildingschema's, explosieve trainingen en krachttraining.

Heb ook een korte periode aan olympisch gewichtheffen gedaan, maar de faciliteiten van de sportschool waren niet top. Tijdens die periode ben ik niet erg hoog in gewicht gegaan, maar ik merkte wel door het leren van de techniek dat ik mijn heup beter(explosiever) leerde gebruiken tijdens mijn kempo trainingen.

Sinds kort ben ik ook bezig met beentrainingen op kracht. Momenteel ben ik bezig met een aangepast wendler schema (powerlifting). Merk dat ik hierdoor leniger wordt en explosiever.

Over het algemeen heb ik gemerkt dat ik leniger, explosiever en sterker ben geworden. Mijn gewicht is ook toegenomen, wat ik ook als voordeel beschouw. Ik heb niet het idee dat mijn snelheid is af genomen waar ik erg blij mee ben.

Dus, wat zijn jullie ervaringen?

ps. Ik weet niet of dit topic hier hoort, als het ergens anders hoort hoor ik dat graag.

Edit: Verplaatst naar: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/vechtsport-krachttraining-321663/

Laatst bewerkt:
Zou het nog maar eens in de vechtsport sectie neerplakken ;)

Maar zou iig onthouden dat je vechtsporter bent en geen bodybuilder, dus wegblijven bij dingen als isolatie oefeningen, sportschoolschema's enz

• Topic Starter Topic Starter
Zou het nog maar eens in de vechtsport sectie neerplakken ;)

Maar zou iig onthouden dat je vechtsporter bent en geen bodybuilder, dus wegblijven bij dingen als isolatie oefeningen, sportschoolschema's enz

Ja doe dat toch maar, ik zag daar alleen wedstrijd nieuws dus vandaar dat ik twijfelde:P

Dat is zeker waar. Heb ik ook altijd rekening mee gehouden, daarom vond ik het olympisch gewichtheffen ook een mooie trainingsmethode.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Oct 2012 om 00:48 ----------

Heb het topic toch maar in de vechtsport sectie gezet, dus ik denk dat deze wel gesloten kan worden.

Ik deed gisteren toevallig mee met het NK Grappling in Wijk bij Duurstede. Ik spraak een aantal jongens die Cross Fit deden, veel MMA'ers schijnen het ook te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik deed gisteren toevallig mee met het NK Grappling in Wijk bij Duurstede. Ik spraak een aantal jongens die Cross Fit deden, veel MMA'ers schijnen het ook te doen.

Ja ik heb er ook over na zitten denken. Het principe is wel goed, maar ik denk zelf dat ik een betere progressie kan maken door het zelf te periodiseren.
Ik kan dan wat langer een bepaald schema doen waardoor ik werkelijk progressie boek op bijv. mijn kracht of explosiviteit. Mijn plan is dus ook om, om een bepaalde tijd te wisselen van schema. Voorlopig focus ik me nog even op kracht.

Wat doe jij voor trainingen?

Edit: Ik heb trouwens dit topic verplaatst naar de vechtsportsectie aangezien ik dat toch een betere plek vond. Zullen we daar verder gaan met het gesprek?

---------- Post toegevoegd Sun 28 Oct 2012 om 22:03 ----------

Kan dit topic gesloten worden, heb hem hierheen verplaatst: http://forum.dutchbodybuilding.com/f134/vechtsport-krachttraining-321686/#post7189201

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven