AndroidHealthClinic

Veel mooiere bodybuildster

3XL zei:
Waar het uiteindelijk alemaal op neerkomt is waar kijk je naar en ik denk dat de meeste mannen de dames BB meer beijken als lustobject dan als atlete. Dus de hoeveelheid spier is niet het belangrijkst maar de ****ability
Dat is ook precies het probleem in de foto-gallery:
zodra een qua fysiek middelmatig grietje daar een foto plaatst regent het 9-ens en 10-en (en coïtusistische opmerkingen). Er wordt zelden critisch naar de fysiek gekeken.

Inderdaad DutchVince. En als er eens foto's verschijnen vanvrouwen met veel spieren, hoor je alleen maar commentaar dat het net manwijven zijn. Ik heb een tijd geleden een discussie gehad met die Benchmark daarover. Die beweerde dat vrouwen die zo gespierd zijn (zoals de Ms Olympia) op een man willen lijken. Vette bullshit! Maakte daarbij de vergelijking van transcoïtusuelen. Die zijn het zelfde maar dan andersom. Er wordt totaal niet meer vanuit het oogpunt van de sport gekeken. Alleen maar als lustobjecten. Denk eerder dat dat soort figuren er gewoon gefrusteerd door zijn, dat die vrouwen meer spieren dan zijzelf hebben!! Ego aangetast!

Amen

Anja Langer,Cory Everson dat zijn toch ook wel mijn favo vrouwelijke BBers.
Heb een enorme berg foto's zal eens kijken hoe ik ze een keer hierop kan krijgen.

Oja Raye Hollitt hoort toch ook wel in dit rijtje thuis!

3XL zei:
Waar het uiteindelijk alemaal op neerkomt is waar kijk je naar en ik denk dat de meeste mannen de dames BB meer beijken als lustobject dan als atlete. Dus de hoeveelheid spier is niet het belangrijkst maar de ****ability
DutchVince zei:
Dat is ook precies het probleem in de foto-gallery:
zodra een qua fysiek middelmatig grietje daar een foto plaatst regent het 9-ens en 10-en (en coïtusistische opmerkingen). Er wordt zelden critisch naar de fysiek gekeken.
Aimee zei:
Inderdaad DutchVince. En als er eens foto's verschijnen vanvrouwen met veel spieren, hoor je alleen maar commentaar dat het net manwijven zijn. Ik heb een tijd geleden een discussie gehad met die Benchmark daarover. Die beweerde dat vrouwen die zo gespierd zijn (zoals de Ms Olympia) op een man willen lijken. Vette bullshit! Maakte daarbij de vergelijking van transcoïtusuelen. Die zijn het zelfde maar dan andersom. Er wordt totaal niet meer vanuit het oogpunt van de sport gekeken. Alleen maar als lustobjecten. Denk eerder dat dat soort figuren er gewoon gefrusteerd door zijn, dat die vrouwen meer spieren dan zijzelf hebben!! Ego aangetast!
Ik zou het er niet meer mee eens kunnen zijn!!
ik denk dat dat ook (een van) de belangrijkste reden is waarom zo weinig vrouwen hun foto (durven) neerzetten. Omdat ze toch al weten dat er niet serieus (vanuit bodybuilding-oogpunt bedoel ik dan) naar gekeken wordt en er weer opmerkingen gemaakt worden als:
'je moet echt niet droger worden, das niet aantrekkelijk meer voor een vrouw'
'lekkere kont!'
'ziet er sexy uit'
'ik ben verliefd zo iets moois zie je niet elke dag mag ik telefoon nummer'
'Nog vrijgezel??'
'hhmmm jammie jammie jammie.. daar zou ik wel meer van willen zien'
'Hijg Hijg... mijn testosteron gehalte, wat doe je'
en nee, die heb ik niet zelf verzonnen maar gewoon bij de foto's vandaan gehaald. en ik hoefde echt niet lang te zoeken ;)

Wat mij betreft zouden de mods daar ook veel beter op mogen letten, zoals Dani dat gedaan heeft bij de post van Aimee 'mooie bodybuildster'.
Dan bedoel ik niet dat ik wil dat ze meteen stafpunten gaan geven, maar gewoon duidelijk maken dat dit niet gewenst is en ook niet de bedoeling van een bodybuildingforum waar je je foto's kunt posten om opbouwende kritiek te krijgen over welke delen van je lichaam die al goed zijn en welke nog extra werk nodig hebben e.d. Gewoon net zoals dat bij de mannen gebeurt.
En dus niet om te horen of je wel of niet een lekker meid bent.

Cossieboy zei:
Oja Raye Hollitt hoort toch ook wel in dit rijtje thuis!

Bedoel je zoals ze was als bbster in de 80's, als Zap in de 90's of als model nu. Ik vind namenlijk dat ze in de loop der jaren nogal een transformatie heeft doorgemaakt

Ik vind het mooi als een vrouw gespierd is, maar het moet dan niet te over dreven gespierd zijn...........
Zo als Anja Langer, Rachel Mclish dat is perfect....

Perfect voor wat?

Perfect voor een BBster? of perfect voor wat jij "aantrekkelijk" vind in een vrouw ?

3XL zei:
Perfect voor wat?
Perfect voor een BBster? of perfect voor wat jij "aantrekkelijk" vind in een vrouw ?

Het heeft weinig te maken met lustobject of aantrekkelijkheid. Je moet de lichamen beoordelen zoals een schilder of beeldhouwer de lichamen van zijn kunstwerk beoordeelt (daarbij bedoel ik dan ook de stromingen waarin lichamen geidealiseerd worden, (dus geen realisme, expressionisme, kubisme en andere stromingen waarvoor dat niet geld)).

3XL zei:
Rachel Mclish
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
zelfde laken een pak
En zo kan ik wel doorgaan.
Allemaal vrouwen die in hun tijd (mijn tijd) als overgespierd werden beschouwd maar die nu kwa fysiek net in de lichtere minder gespierde klassen zouden zitten.

Dit is nu een goed gevormde bodybuildster. Esthetisch, gespierd doch vrouwelijk. (Verder zou het niks met aantrekkingskracht te maken moeten hebben, voor het geval je het wilt weten is ze in dat opzicht niet eens mijn smaak)

EricR zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Meervoudig Ms Olympia Cory Everson mag dan zeker niet ontbreken, uit dezelfde tijd als Lee Haney. De overgang van esthetiek naar de freaks.

wederom een prachtige fysiek. De sport had zich meer in deze richting moet bewegen.

Voor de rest van mijn onderbouwing zie de thread die ik daaromtrent geopend had.

Aimee zei:
mss is dat wel het manco van de sport.
De meeste mensen op dit forum zien ook liever een Dexter Jackson winnen dan een Ronnie Coleman. Terwijl die laatste mss wel veel beter is kiezen ze voor de meer 'mooie' fysiek. Lustobjecten klinkt dan wat raar omdat we het over mannen hebben, maar in principe komt het daar wel een btje op neer. We kiezen voor het 'mooiere' lichaam.

Goedie zei:
Het heeft weinig te maken met lustobject of aantrekkelijkheid. Je moet de lichamen beoordelen zoals een schilder of beeldhouwer de lichamen van zijn kunstwerk beoordeelt (daarbij bedoel ik dan ook de stromingen waarin lichamen geidealiseerd worden, (dus geen realisme, expressionisme, kubisme en andere stromingen waarvoor dat niet geld)).
Nee je beoordeelt de lichamen op de basis van de doelstelling van de sport. Het bereiken van een zo symetrisch mogelijk, gespierd lichaam waarbij ook alle verhoudingen kloppen. DAT is de doelstelling van de sport, dus DAT is ook waar je op beoordeelt.

boogie zei:
mss is dat wel het manco van de sport.
De meeste mensen op dit forum zien ook liever een Dexter Jackson winnen dan een Ronnie Coleman. Terwijl die laatste mss wel veel beter is kiezen ze voor de meer 'mooie' fysiek. Lustobjecten klinkt dan wat raar omdat we het over mannen hebben, maar in principe komt het daar wel een btje op neer. We kiezen voor het 'mooiere' lichaam.
Alleen zullen de heren in het publiek niet bij Ronnie bedenken dat 'dat ze hem daar nog niet insteken al werden ze er voor betaald' en hem daarom minder punten toekennen. En dat is het verschil.

Goedie zei:
Dit is nu een goed gevormde bodybuildster. Esthetisch, gespierd doch vrouwelijk. (Verder zou het niks met aantrekkingskracht te maken moeten hebben, voor het geval je het wilt weten is ze in dat opzicht niet eens mijn smaak)

Sorry, maar Rachel McLish wordt in deze tijd echt niet meer als een bodybuildster beschouwd, eerder een fitness model! De tijden zijn veranderd. Nadat Cory Everson kwam zijn de vrouwen alleen maar gespierder geworden. Ik vind het geen slecht punt dat de vrouwen nu met 20% minder massa moeten komen hoor, ik vind juist die vrouwelijkheid bij een BBster ontzettend belangrijk. Juist DAT maakt een BBster zo mooi!

Maar het punt blijft, we praten hier over een sport bodybuilding en niet over wat jij of ik aantrekkelijk vindt. Ik vind het jammer dat er tegenwoordig teveel naar het grote geld gekeken wordt. Zoals dat bij de Olympia. De vrouwen van de Ms Olympia worden gewoon naar een zijpodium verplaatst, omdat er in de grote zaal een schoonheidswedstrijd gehouden wordt! Als ik naar een Bodybuilding wedstrijd ga, wil ik geshockeerd worden! Ik wil grote gasten zien. Ik wil kunnen zien dat er mensen op het podium staan die zichzelf de t*ring getraind hebben voor hun fysiek! Ik hoef geen geile koppies te zien met een paar siliconentieten waar amper een spier op te bekennen is! Als ik dat wil zien, ga ik wel naar een miss verkiezing! Maar helaas, gebeurt het steeds meer, zeker in Nederland!

Aimee zei:
Sorry, maar Rachel McLish wordt in deze tijd echt niet meer als een bodybuildster beschouwd, eerder een fitness model! De tijden zijn veranderd. Nadat Cory Everson kwam zijn de vrouwen alleen maar gespierder geworden. Ik vind het geen slecht punt dat de vrouwen nu met 20% minder massa moeten komen hoor, ik vind juist die vrouwelijkheid bij een BBster ontzettend belangrijk. Juist DAT maakt een BBster zo mooi!
Maar het punt blijft, we praten hier over een sport bodybuilding en niet over wat jij of ik aantrekkelijk vindt. Ik vind het jammer dat er tegenwoordig teveel naar het grote geld gekeken wordt. Zoals dat bij de Olympia. De vrouwen van de Ms Olympia worden gewoon naar een zijpodium verplaatst, omdat er in de grote zaal een schoonheidswedstrijd gehouden wordt! Als ik naar een Bodybuilding wedstrijd ga, wil ik geshockeerd worden! Ik wil grote gasten zien. Ik wil kunnen zien dat er mensen op het podium staan die zichzelf de t*ring getraind hebben voor hun fysiek! Ik hoef geen geile koppies te zien met een paar siliconentieten waar amper een spier op te bekennen is! Als ik dat wil zien, ga ik wel naar een miss verkiezing! Maar helaas, gebeurt het steeds meer, zeker in Nederland!

:bow: :bow: :bow: :clap: :clap:

Het gaat erom dat vrouwen mannelijk hormoon nemen om gespierder te worden en mede daardoor er gewoon niet uitkomen te zien. Pfff vrouwen die mannelijk hormoon nemen... da's de wereld op zn kop. Vind je t gek dat vrouwenbb totaal niet serieus genomen wordt?

inVorm zei:
Het gaat erom dat vrouwen mannelijk hormoon nemen om gespierder te worden en mede daardoor er gewoon niet uitkomen te zien. Pfff vrouwen die mannelijk hormoon nemen... da's de wereld op zn kop. Vind je t gek dat vrouwenbb totaal niet serieus genomen wordt?
Volgens mij zit je op het verkeerde forum.

inVorm zei:

:yawn:

Inderdaad, jij zit op het verkeerde forum!

............

Laatst bewerkt:
...............

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven