AndroidHealthClinic

Vegetarisch voedingschema

Bezoekers in dit topic

Vlegel

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
19
Waardering
2
Hallo heren (en dames),

Ik zou graag jullie mening horen over mijn voedingsschema, waar ik met de info die ik hier op de fora kon vinden zojuist een paar uur mee aan de slag ben geweest.

Wat voorafgaande (niet geheel onbelangrijk) info:

Leeftijd: 35 herfsten jong
Lengte: 1.83
Gewicht: 92 (ongeveer 20% vet)
Doel: vet omlaag, spieren behouden (misschien zelfs beetje meer op de benen).
Training: 4 keer per week fitness, 3 dagen split, daarnaast fiets ik 3/4 keer per week naar het werk (10 km, met heuvels in landschap) en probeer ik 2 keer na het fitnessen nog een half uurtje lichte cardio te doen.
Ik train al wat jaartjes (druk 110kg een keer of 4/5), maar wil nu echt op mijn voeding letten, met name omdat ik wil afvallen.
Voetnoot: Ik eet inderdaad geen vlees.

Alvast bedankt!

 

Bijlagen

  • Voeding.xls
    10 KB · Weergaven: 247
3000 Cal en dan willen afvallen ? Ik denk dat je minder zult moeten eten (begin maar met die boterhammen met stroop)
 
Totaal kcal moet idd lager.
Zou eiwitten hoger zetten en koolhydraten veel lager.

En stroop heeft volgens mij geen meerwaarde voor je voedingsschema... :)
 
Dank u! Ik vond het al wat veel, maar ben de afgelopen week aan het afvallen geweest, wat vrij snel ten koste ging van mijn spieren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Ik ben hier en daar aan het snijden gegaan, en heb de kcal flink omlaag gekregen ten kosten van koolhydraten en vetten. Een maaltijd minder, en naar de avond toe vooral geminderd in koolhydraten... Maar hoe die eiwitten nu omhoog te krijgen? 2 shakes lijkt me wel zat toch?
 

Bijlagen

  • Voeding2.xls
    9,5 KB · Weergaven: 122
Hoe weet jij na een week dat je afvallen ten koste gaat van je spieren?
 
Omdat ze in omvang afnemen...
 
Zou me sterk verbazen met zo'n hoog aantal koolhydraten.. en zeker al niet in een week :)