AndroidHealthClinic

Vegetarisch voedingschema

Bezoekers in dit topic

Vlegel

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
19
Waardering
2
Hallo heren (en dames),

Ik zou graag jullie mening horen over mijn voedingsschema, waar ik met de info die ik hier op de fora kon vinden zojuist een paar uur mee aan de slag ben geweest.

Wat voorafgaande (niet geheel onbelangrijk) info:

Leeftijd: 35 herfsten jong
Lengte: 1.83
Gewicht: 92 (ongeveer 20% vet)
Doel: vet omlaag, spieren behouden (misschien zelfs beetje meer op de benen).
Training: 4 keer per week fitness, 3 dagen split, daarnaast fiets ik 3/4 keer per week naar het werk (10 km, met heuvels in landschap) en probeer ik 2 keer na het fitnessen nog een half uurtje lichte cardio te doen.
Ik train al wat jaartjes (druk 110kg een keer of 4/5), maar wil nu echt op mijn voeding letten, met name omdat ik wil afvallen.
Voetnoot: Ik eet inderdaad geen vlees.

Alvast bedankt!

 

Bijlagen

  • Voeding.xls
    10 KB · Weergaven: 247
3000 Cal en dan willen afvallen ? Ik denk dat je minder zult moeten eten (begin maar met die boterhammen met stroop)
 
Totaal kcal moet idd lager.
Zou eiwitten hoger zetten en koolhydraten veel lager.

En stroop heeft volgens mij geen meerwaarde voor je voedingsschema... :)
 
Dank u! Ik vond het al wat veel, maar ben de afgelopen week aan het afvallen geweest, wat vrij snel ten koste ging van mijn spieren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Ik ben hier en daar aan het snijden gegaan, en heb de kcal flink omlaag gekregen ten kosten van koolhydraten en vetten. Een maaltijd minder, en naar de avond toe vooral geminderd in koolhydraten... Maar hoe die eiwitten nu omhoog te krijgen? 2 shakes lijkt me wel zat toch?
 

Bijlagen

  • Voeding2.xls
    9,5 KB · Weergaven: 122
Hoe weet jij na een week dat je afvallen ten koste gaat van je spieren?
 
Omdat ze in omvang afnemen...
 
Zou me sterk verbazen met zo'n hoog aantal koolhydraten.. en zeker al niet in een week :)
Volgens mij kan je in een week echt niet al spiermassa zitten verliezen hoor.
 
Ik gebruikte dan ook niet dit voedingschema, maar at rond de 1500 kcal op een dag.
Maar ja, beetje moeilijk om jullie te laten zien wat ik bedoel, en natuurlijk heeft iedere man die een beetje fitnesst last van omgekeerde anorexia (groeit wel, maar ziet alleen zelf dat niet) maar mijn vriendin ziet het ook.
Kracht daarentegen weinig verandering, wel sneller "op".

Ennieweeeeee, waar het omgaat is dat ik goed eet en alleen vet verlies...
Ziet het schema er nu beter uit?
 
Nou ja, iig bedankt voor de tips zover ;)
 
Als je maar 1500 kcal per dag eet,traint,en veel aan cardio doet moet je lichaam die energie van ergens halen. Maar zal ook vooral vocht zijn denk ik,minder kh is meestal minder vocht vasthouden.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Ik zou trouwens s'ochtends meer eieren eten en ipv 250 gram kwark 500 leeglepelen.
 
Je weet vast al wel dat het je prestaties kan hinderen als je vegetariër bent, maar ik vroeg me af waarom eigenlijk? en waarom wel zuivelproducten maar geen vlees terwijl het soms van dezelfde koe af komt?
 
Klopt, maar vlees eten is echt geen optie, al 13 jaar lang niet en ik voel me er top bij.
Over het waarom, das altijd tricky, zo'n vraag beantwoorden. Het roept namelijk onbedoeld altijd een hoop reacties op. (Sommige vleeseters hebben heeeele lange tenen als het om vlees gaat) Enniewee, mijn geloof laat het niet toe onnodig dieren te laten lijden of sterven en mijns inziens is vlees eten een keuze. Je kan namelijk prima zonder, ook als kind (drie vegetariërs als kinderen en die zien er super gezond uit). Melkproducten en eieren koop ik altijd biologisch en vrije uitloop. Ik hoop daarmee dat de dieren in kwestie dan toch een goed leven hebben. Ik heb niet de illussie dat we herbivoren zijn, want zonder vlees waren we nooit de "intelligente" schepsels geworden die we nu zijn, maar tijden veranderen, en we kunnen die intelligentie nu ook gebruiken voor alternatieven. Niemand is perfect, dus ik ook niet, maar ik doe mijn best dat te doen waarvan ik denk dat het het juiste is. Als vegetariër is dat soms moeilijk uit te leggen, want we krijgen heel wat kritiek over ons heen. (Ook al draag ik zo goed als geen leer en dan enkel tweedehands, inkoppertje om er wat over te zeiken natuurlijk).
Maar goed, het is onzin dat je al vegetariër niet een behoorlijk gespierd lichaam kan krijgen, het is alleen een stuk moeilijker qua voeding....

Voordat mensen zich geroepen voelen op te komen voor het eten van vlees, dat is niet nodig. Ieder zijn keuze, toch?
 
Iedereen zegt dat 3000 kcals teveel is zonder dat ze ook maar een flauw benul hebben van jou totale verbruik op een dag. :roflol:
Weet typisch alá DBB hoor. Een vrij lange man van 92 kg heeft best een aardig BMR, en dus ook een vrij hoog energieverbruik. Stel je eet 3000 kcals, en verbrand er per dag 500 met cardio, en 250 met een krachttraining, dan blijft er al weinig over voor normale dagelijkse bezigheden.

Lees de stickies, daarin staat hoe je een voedingsschema basseerd op je energiebehoefte.

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Hoger in eiwitten, en lager in koolhydraten -> en dan voornamelijk suikers!
 
Klopt, maar vlees eten is echt geen optie, al 13 jaar lang niet en ik voel me er top bij.
Over het waarom, das altijd tricky, zo'n vraag beantwoorden. Het roept namelijk onbedoeld altijd een hoop reacties op. (Sommige vleeseters hebben heeeele lange tenen als het om vlees gaat) Enniewee, mijn geloof laat het niet toe onnodig dieren te laten lijden of sterven en mijns inziens is vlees eten een keuze. Je kan namelijk prima zonder, ook als kind (drie vegetariërs als kinderen en die zien er super gezond uit). Melkproducten en eieren koop ik altijd biologisch en vrije uitloop. Ik hoop daarmee dat de dieren in kwestie dan toch een goed leven hebben. Ik heb niet de illussie dat we herbivoren zijn, want zonder vlees waren we nooit de "intelligente" schepsels geworden die we nu zijn, maar tijden veranderen, en we kunnen die intelligentie nu ook gebruiken voor alternatieven. Niemand is perfect, dus ik ook niet, maar ik doe mijn best dat te doen waarvan ik denk dat het het juiste is. Als vegetariër is dat soms moeilijk uit te leggen, want we krijgen heel wat kritiek over ons heen. (Ook al draag ik zo goed als geen leer en dan enkel tweedehands, inkoppertje om er wat over te zeiken natuurlijk).
Maar goed, het is onzin dat je al vegetariër niet een behoorlijk gespierd lichaam kan krijgen, het is alleen een stuk moeilijker qua voeding....

Voordat mensen zich geroepen voelen op te komen voor het eten van vlees, dat is niet nodig. Ieder zijn keuze, toch?

Ik zeg ook niet dat het niet kan, zeg alleen dat het iets moeilijker is.
Maar ik ben altijd gewoon benieuwd naar de beweegredenen achter zulke keuzes, welk geloof heb je trouwens of is het meer uit persoonlijk geloof? Ik hou teveel van vlees en te weinig van die slachtdieren om het zelf ook te doen maar ieder zijn eigen ding zoals je zelf al zegt.
Veel succes met je doelen.
 
zo goed als geen leer, maar dan wel 2e hands......
wel de koe en de kip genetisch manipuleren en zwaar uitmelken om zoveel mogelijk melk en eieren te produceren, maar de kip die dan slecht 1,5 jaar oud wordt, maximaal....die eet je dan weer niet.

Maar stap liever over op alles van soya....elke minuut of was het seconde...4 voetbalvelden aan oerbossen plat voor de soya. Lekker aan de tofu.

Nu hoop ik niet dat jij ook onze mooie flora en fauna kapot maakt omdat je zo nodig plantjes wil eten.

Onlangs ook nog een stukje gelezen; baby dood door ondervoeding, reden........ouders waren vega's. Arme kind kreeg alleen een beetje soya te drinken verder niks.

Ouders moeten de kinderen zelf laten kiezen als ze de leeftijd hebben om te kiezen.
Velen gaan te ver in hun eigen overtuiging en dwingen de kinderen te volgen, vaak met nare gevolgen.
En als je zelf al zegt, ieder zijn eigen keuze.....laat dan je kinderen gewoon eten en ook later zelf kiezen.


Quote:
The death of an infant who died of malnutrition after his parents fed him a vegan diet of mostly soy milk and apple juice has brought to light the importance of ensuring that kids who are being raised as vegetarians get proper nourishment.

The 6-week-old boy weighed just 31/2 pounds when he died. The couple told the court they'd never intended to harm their baby and were only trying to lead a vegan lifestyle. They were sentenced to life in prison after an Atlanta jury found them guilty of murder, involuntary manslaughter, and cruelty to children.

Vegans are vegetarians who do not eat meat (red meat, poultry, or fish) or any products that come from animals, such as eggs or dairy products.

People following less-strict types of non-meat diets might eat eggs, but no meat; eggs and/or dairy products, but no meat; or eggs and dairy products, poultry and/or fish, but no red meat.

bron: http://www.thechildrenshospital.org/wellness/info/news/56858.aspx
 
TS heeft zelf bepaald geen vlees te eten, en dwingt niemand anders het ook te doen. Jou voorbeeld van het overleden kindje is dus een beetje off-topic. Daarnaast waren dat veganisten, geen vegetariërs.

Verder snap ik de essentie van je post niet. Probeer je jezelf nu op te hemelen door TS zijn overtuiging af te kraken?

Eerst naar jezelf kijken voordat je een ander de grond in trapt Martin. Deze post voegt gewoon helemaal niks toe aan deze discussie, en je helpt er niemand mee. So be serious, or GTFO. Trollen is voor pubers, niet voor 45 jarigen..
 
Maar stap liever over op alles van soya....elke minuut of was het seconde...4 voetbalvelden aan oerbossen plat voor de soya. Lekker aan de tofu.

Here we ****ing go again, altijd maar die zelfde crap die nergens over gaat.

Die oerbossen die plat gaan voor het verbouwen van soja gaan plat omdat die soja vooral gebruikt wordt als veevoer. Voor jouw biefstukje dus. Dan hebben we het over meer dan 95% van de soja-aanplant die later gebruikt wordt als veevoer voor o.a. de McDonalds koeien en ander vee.

Soja dat gebruikt wordt voor vegetarisch voedsel is ten eerste non GMO-soja en ten tweede vaak ook nog eens biologisch verbouwd. De rest van je betoog maar niet geciteerd want het slaat weer eens totaal nergens op.
 
TS heeft zelf bepaald geen vlees te eten, en dwingt niemand anders het ook te doen. Jou voorbeeld van het overleden kindje is dus een beetje off-topic. Daarnaast waren dat veganisten, geen vegetariërs.

Verder snap ik de essentie van je post niet. Probeer je jezelf nu op te hemelen door TS zijn overtuiging af te kraken?

Eerst naar jezelf kijken voordat je een ander de grond in trapt Martin. Deze post voegt gewoon helemaal niks toe aan deze discussie, en je helpt er niemand mee. So be serious, or GTFO. Trollen is voor pubers, niet voor 45 jarigen..

Ik vond het iets te persoonlijk om te gaan bemoeien met zijn opvoeding, maar in principe (Tenminste, als de kinderen niet vroeger eerst vlees hebben mogen eten en toen zelf de keuze hebben gemaakt je voorbeeld te volgen) maakt hij de keuze voor zijn kinderen om ook geen vlees te eten dus tja, dat hij niemand verder "dwingt" is niet helemaal waar. Maar ja uiteindelijk weet je nog te weinig om zo'n conclusie te kunnen trekken, maar icm geloof zie je dit wel heel vaak...
 
Idioten heb je overal dus ook onder veganisten of vegetariers, dat stukje over dat kind heeft verder niks met een vegetarische levenswijze te maken. Die ouders spoorden niet en had totaal geen benul van evenwichtige voeding voor hun baby.
 
@ martinnoppert wat een domme reactie:roflol: Je kan op het internet duizende voorbeelden vinden van mensen die zijn omgekomen omdat ze zich volvraten met teveel, ongezond vlees. Is het daarom slecht om vlees te eten?
 
Back
Naar boven