XXL Nutrition

Verandering oefeningen voor stimulatie spiergroei vs belangrijke basisoefeningen

Arconis

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Op verschillende sites (o.a Restimulating Progress by Changing Exercises ) wordt gesproken over het belang van het regelmatig veranderen van oefeningen om zodoende de spieren weer een extra stimulans te geven. Alleen vraag ik me af waar vind ik de balans tussen enerzijds het veranderen van oefeningen en anderzijds het behouden van belangrijke basisoefeningen zoals bijv. de squat?

Er zijn nog genoeg variaties op al de basisoefeningen om regelmatig te kunnen veranderen

naast reguliere squat heb je bijv. front squat, hack squat, split squat, step ups (squat) lunges.

compounds gewoon altijd er in houden zou ik zeggen en daarnaast gewoon varieren.
voor triceps zou ik dips sowieso doen en daarnaast kun je bijv french press of kickbacks doen.

Veranderen is altijd goed zolang het een doel heeft. Zo hoeft het helemaal niet slecht te zijn om bijv de squats eens te vervangen door bijv een split squat. Op deze manier kunnen kracht verschillen in de benen opgemerkt worden en zo nodig weer op gelijke hoogte te trekken.

Terug
Naar boven