Fitness Seller

Verband tussen cutten en blessures?

markhispania3

Freaky Bodybuilder
Waardering
582
Hallo lieve kijkbuiskindertjes,

Zit dit jaar voor het eerst in de cut, en ik merk dat ik allemaal kleine blessures begin op te lopen. Nu heb ik sowieso geen kogelvrij lichaam, ook niet in de bulk, maar het lijkt met de cut echt een stuk erger te zijn.

training:

bulk: 4x per week kt
cut: 4x per week kt + 3x per week cardio

blessures die ik in deze cut (2 maandjes nu) heb opgelopen: vrij serieuze knie blessure, lichte pijn in linker tricepsaanhechting en als klap op de vuurpijl een lichte pols blessure.

Puur toeval, of zit hier soms meer achter?

Hallo lieve kijkbuiskindertjes,

Zit dit jaar voor het eerst in de cut, en ik merk dat ik allemaal kleine blessures begin op te lopen. Nu heb ik sowieso geen kogelvrij lichaam, ook niet in de bulk, maar het lijkt met de cut echt een stuk erger te zijn.

training:

bulk: 4x per week kt
cut: 4x per week kt + 3x per week cardio

blessures die ik in deze cut (2 maandjes nu) heb opgelopen: vrij serieuze knie blessure, lichte pijn in linker tricepsaanhechting en als klap op de vuurpijl een lichte pols blessure.

Puur toeval, of zit hier soms meer achter?

1 - je doet flink meer (vandaar de pijn in je knie ?)
2 - je eet minder dus je herstelt net iets minder.

minder rusttijd ook ivg met training, en minder 'herstelstoffen' ook,
dus meer blesure gevoellig

• Topic Starter Topic Starter
Vrij logisch allemaal inderdaad. Probleem is natuurlijk wel dat ik niet lichter/minder wil gaan trainen tijdens de cut, om massa verlies te minimaliseren. Hoe los je dit op?

kuren :D :D

Kuren gaat inderdaad niet gebeuren, valt sowieso naturel nog een hele hoop uit te halen.

Vrij logisch allemaal inderdaad. Probleem is natuurlijk wel dat ik niet lichter/minder wil gaan trainen tijdens de cut, om massa verlies te minimaliseren. Hoe los je dit op?

lichter trainen is inderdaad geen optie, maar minder trainen wel. je hebt niet zo veel volume nodig om spieren te behouden. 2 a 3 sets per spiergroep is wel voldoende (misschien red je het zelfs wel met 1 zware set per spiergroep, desnoods 2 maal per week).

lichter trainen is inderdaad geen optie, maar minder trainen wel. je hebt niet zo veel volume nodig om spieren te behouden. 2 a 3 sets per spiergroep is wel voldoende (misschien red je het zelfs wel met 1 zware set per spiergroep, desnoods 2 maal per week).

Thanks, daar kan ik wat mee.

Verdeel ik de setjes dan over verschillende oefeningen of niet?

Okee duidelijk, bedankt voor de hulp :).

Terug
Naar boven