MuscleMeat

Vergelijking Borst Rug [amateur].

Staminaa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Hey Professionals:)

Heb altijd een beetje af en aan getraind.Nooit lang genoeg achter elkaar[.Tijd wel tijd niet].
Nu door die verrekte crisis in de WW gekomen.
Toen ik merkte dat ik dikker begon te worden.Van 80 naar 85 puur door het niet meer de hele dag actief te zijn,besloten om weer te gaan trainen.

Nu heb ik een foto van Borst en Rug.

Volgens mij is de rug beter dan de borst of niet ?
Ik heb het idee dat de rug al het werk overneemt,ook bij het bankdrukken!!

Welke oefeningen raden jullie aan voor borst gezien de foto.?

Zal ik de rug beter voorlopig niet meer trainen,en 100 %concentreren op de borst.

Uw professionele advies gevraagd omtrent deze kwestie Bij voorbaat dank

Fitness 004.jpg

Rug 001.jpg

In mijn ogen ben je nog niet in de fase beland om je op verhoudingen en achterliggende spiergroepen te concentreren. Ik zou gewoon flink door trainen en eten, voor algemene massa.

Goedenmorgen allereerst Staminaa k*t om te horen dat je je baan bent verloren maar life goes on!

Goede borst oefeningen die echt de borst zwaar belasten (dit kan voor iedereen verschillen).

Incline oefeningen (voor de upper pecs).

De Incline Benchpress.
De Incline Dumbbellpress.
De Incline Dumbbell Flys.

Flat Benchpress.
Flat Dumbbellpress.
Flat Dumbbell Flys

Decline oefeningen voor de lower pecs ontwikkeling.

Decline Benchpress.
Decline Dumbbellpress
Decline Dumbbell Flys.

Cable Crossovers, zorg dat je echt een goede techniek gebruikt en die borst dichtknijpt.
Dips zijn ook erg goed voor je borst.
Verder fly machines indien deze beschikbaar zijn in jouw gym.

Ik zelf heb bij bankdrukken het gevoel dat de schouders heel veel mee moeten werken, daarom leg ik de nadruk nu meer op flys en bijv dips. Als ik press oefening wil doen dan eerder dumbbell press ipv barbell. Probeer t is en kijk hoe het aanvoelt

Terug
Naar boven