Hazo... openminded. Ik vind dat elk individu zijn vrijheid daarin moet hebben. Uiteraard als iemand zijn vrijheid heeft dan kan die nog enorm bepaald worden door de vrijheden die hij tot zich betrekt en ben je dan echt vrij om te kiezen voor aas of niet? Men is zodanig beheerst door andere dingen dat vrijheid een illusie wordt.
Dat vind ik toch. Wanneer is een mens vrij en onbepaald? Als we onbepaald zouden zijn 'vrij' dan zou er alsnog een onvrijheid zijn, namelijk je onbepaaldheid.
Zo kun je ook van drugs zeggen dat het legaal moet worden omdat als je verantwoord er mee om gaat het niet per definitie slecht voor je moet zijn.
Helaas heb je mensen die er aan verslaafd raken en criminele shit gaan uitvreten om hun verslaving te voeden.
Daarnaast wil iedereen vrij zijn om te doen wat hij en zij wilt, logisch. Maar denk jij dat mensen die roken en vervolgens gezondheidsklachten krijgen zullen zeggen: ik was vrij en blij dus ik betaal de kanker medicijnen zelf wel?
Nee dan gaat het handje omhoog en moet de maatschappij betalen voor hun 'vrijheid'.Ik heb geen probleem met het Nederlandse systeem. Aas is makkelijk te krijgen maar niet direct voorhanden. Zou niet echt positief zijn als ze je bij een sportschool abonnement gelijk een kuurvoorstel meegaven.
België is dan wel weer een beetje te, maar goed, hoe moeilijk is het om een paar potjes te verstoppen.

Lol