AndroidHealthClinic

Verkleving bindweefsel hamstring

Bezoekers in dit topic

thijsvanerp

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Luitjes,

Vroeger jaren gevoetbald, altijd blessuregevoelig geweest. Heel vaak een kleine verrekking, nooit ernstig. Maar wel gemakkelijk dat het erin schoot. Twee jaar geleden opnieuw begonnen bij een studentenploeg, 5e klasse. Laag niveau maar wel lekker ballen. Veel te hard van stapel gelopen na jaren niet meer gevoetbald te hebben, slechts af en toe een stukje hardlopen. Dan heb ik het over 3km. Na half jaar kreeg ik last van mijn hamstring, rustiger aangedaan. Toch nog wel wat trainingen 'soort van' meegedaan terwijl ik dit eigenlijk niet had moeten doen. Toen ik inzag dat ik echt rust moest houden was het denk ik al te laat. Zeurderige pijn bij lichte activiteit zoals lopen, zwaardere inspanning vermeed ik. Het deed geen daadwerkelijke pijn maar je greep af en toe wel naar je hamstring om even te wrijven, 'wat zit hier toch?'

Na weken hardlopen rustig aan opgepakt. Resulteerde wederom in lichte klachten.

Jaar rust gehouden, naar de fysio gegaan om te kijken naar de hamstring. Voelt inderdaad wat dik, wat stijf. Ik ben rechts en mijn linker hamstring leek beter ontwikkeld. Veel foam rollen en oefeningen uitgevoerd om kracht langzaam weer op te bouwen. Weinig resultaat. Bij het minste of geringste sprintje die ik moet trekken (trein/ brandalarm op werk...) heb ik de dag erna last van wat stijfheid.

Nu ga ik tegenwoordig regelmatig naar de masseuse voor mijn rug, lekker ontspannen. Laatst pakte ze mijn been mij en vertelde ze me wat ze voelde. Bindweefsel met behoorlijk flinke uitlopers/ vertakkingen verspreid over mijn hamstring. Het lijkt erop dat het herstel dus niet vlekkeloos is verlopen. Niet zo gek ook als ik het te vaak opnieuw heb stukgemaakt. Zij wil me gaan behandelen met bindweefselmassage: stevige en diepe massage om de verklevingen los te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee of hier ooit van gehoord? Ik had mezelf er al bij neergelegd de aankomende jaren misschien wel te kunnen sporten/ hardlopen. Heb weer hoop op een sportieve toekomst!
 
Heeft iemand hier ervaring mee of hier ooit van gehoord?
Ja hoor, heb daar ervaring mee. Voorheen heb ik dit een aantal maal laten doen door een behandelaar maar de laatste jaren doe zelf veel aan fascia (bindweefsel) manipulatie met goede resultaten.
 
Back
Naar boven