MuscleMeat

Stelling Versnelde spiergroei na dieet

Heeft niet veel met genen te maken ;). Als je maar de juiste voeding stoffen binnen krijgt op de juiste momenten dan moet iedereen dat kunnen. Van calorien groeien spieren niet, wel van je juiste verhouding voedingstoffen en training, rust. Het gaat alleen wat minder snel als bij een bulk.

Bron?

Heeft niet veel met genen te maken ;). Als je maar de juiste voeding stoffen binnen krijgt op de juiste momenten dan moet iedereen dat kunnen. Van calorien groeien spieren niet, wel van je juiste verhouding voedingstoffen en training, rust. Het gaat alleen wat minder snel als bij een bulk.
Praat je over IF?

Gewoon vocht wat weer in je spieren trekt. Door te cutten creeer je een tekort waardoor opgeslagen voedingsstoffen in je spieren (glucose) verbruikt worden. Wanneer deze aangevuld worden wordt de osmotische waarde in je spiercellen hoger waardoor ze weer vocht opnemen. (het omgekeerde gebeurt dus in de cut)

Dit is ook de massa die je kwijt raakt als je een week ziek bent. Voordat je daadwerkelijk spiermassa zelf gaat verbranden (dus de eiwitten) moet je het wel heel gek maken..

het is inmiddels wel duidelijk dat het jou wel gelukt is, tenminste, dat verkondig je hier wel vaker...Je zult dan wel de supergenen van wonderwoman hebben:)

Onderhoud betekend het aantal kcals dat je nodig hebt om OP gewicht te blijven. Hoe wil je aankomen als je onder onderhoud eet? Dan zou de term onderhoud toch helemaal geen waarde meer hebben..
Noem het hoe je het wilt noemen, of geef de invulling die jij wilt geven,.. uiteindelijk weet je prima wat ik bedoel.

Ál zou ik supergenen hebben, dan nog gaat het niet vanzelf. Maar als je kijkt waar ik vandaan kom (flink overgewicht en daarna zo op dieet dat ik mijn stofwisseling dusdanig heb verkloot wat nu nog te merken is), kan je best concluderen dat ik niet de beste basis en start heb gehad ;)

• Topic Starter Topic Starter
Maar als je goed dieet hebt hoef je geen spiermassa te verliezen tijdens de cut. Ik zou persoonlijk daar eerder voor kiesen. ;)

Een goed dieet tijdens de cut waarin je geen spiermasse verliest is ook mogelijk. Laat ik voorop stellen dat ik tijdens de cut heel strict de calorieen en macro ratios geteld heb en ontzettend hard getraind heb. Ik heb mijn voeding gebaseerd op het boek burn the fat feed the muscle, wat geschreven is door iemand die met professionele bodybuilders gewerkt heeft.

Vandaag heb ik de cut beeindigd en heb ik mijn vetpercentage weer laten meten (met DEXA). In 8.5 week heb ik SLECHTS 700 gram aan lean body mass ingeleverd. Waarschijnlijk is dit niet eens allemaal spiermassa, maar grotendeels vocht. Daarbij is mijn vetpercentage gedaald met 4.5%. van 15.8% naar 11.3%. Hierbij moet ik vermelden dat de waarde van 15.8% gemeten is een maand voor de cut en toen ben ik ook nog op vakantie geweest waarbij ik ruim 2 kilo ben aangekomen. Tijdens de cut ben ik dus minimaal 4.5%. vet verloren, maar aangezien mijn vetpercentage alvorens ik aan de cut begon hoger geweest is dan 15.8% is de daling in vetpercentage dus aanzienlijk hoger (5-6%. schat ik). Tijdens die 2-3 maanden die jij nog bezig zou zijn met licht cutten kan ik nu clean gaan bulken en spiermassa aankomen op een veel hoger tempo dan op jouw manier. Als je netto gaat kijken na 4-5 maanden denk ik dat dit veel efficienter is. Daarbij weet ik niet of je AS gebruikt, ik in ieder geval NIET!

Hoe dan ook, ik ben ZEER tevreden over mijn eerste cut. Heb mijn lichaam beter leren kennen en heb nu een vetpercentage wat in de volgende cut periode naar de enkele cijfers gebracht zal worden!

Bedankt voor de reacties in ieder geval! Als er nog mensen zijn met tips over hoe je je energie inname het best op kan bouwen na de cut dan hoor ik dit graag!

Momenteel word er ook een atleet onder handen genomen door onze begeleider die pro bb was. Die atleet is ook iets van 5% bf verloren, vvm is toegenomen in zowel water als vvm en gewicht is 400gram gedaald in 3 week tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Momenteel word er ook een atleet onder handen genomen door onze begeleider die pro bb was. Die atleet is ook iets van 5% bf verloren, vvm is toegenomen in zowel water als vvm en gewicht is 400gram gedaald in 3 week tijd.

Dan wil ik niet weten hoeveel testosteron/groeihormoon die atleet in zich heeft.
Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar diegene is, hoe betrouwbaar er gemeten is en wat zijn/haar stats zijn.....

Stel 80 kg --> 0.05 x 80 = 4kg vet verloren in 3 weken

Per week: 4kg/3 = 1.333 kg vet --> 1.333 x 7000 Kcal = 9333 Kcal per week onder onderhoud.

Per dag is dit 1333 Kcal energietekort (9333/7), je lichaam bevind zich dan toch echt in een catabole staat! Dit gaat richting een crash dieet en daarop ook nog massa aanzetten??? Heb niet veel verstand van anabolen en of dit met anabolen nog mogelijk is (denk het ook niet), maar zonder is dit fysiologisch echt onmogelijk en onmenselijk.

Dan wil ik niet weten hoeveel testosteron/groeihormoon die atleet in zich heeft.
Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar diegene is, hoe betrouwbaar er gemeten is en wat zijn/haar stats zijn.....

Stel 80 kg --> 0.05 x 80 = 4kg vet verloren in 3 weken

Per week: 4kg/3 = 1.333 kg vet --> 1.333 x 7000 Kcal = 9333 Kcal per week onder onderhoud.

Per dag is dit 1333 Kcal energietekort (9333/7), je lichaam bevind zich dan toch echt in een catabole staat! Dit gaat richting een crash dieet en daarop ook nog massa aanzetten??? Heb niet veel verstand van anabolen en of dit met anabolen nog mogelijk is (denk het ook niet), maar zonder is dit fysiologisch echt onmogelijk en onmenselijk.

Gok gewoon veel vocht :p

Geen roids, en het is puur vet vrijse spiermassa. Je lichaam groeit niet van de cals he maar van de bouwstenen uit bepaalde calorien. Dus ja onder onderhoud cutten en spiermassa winnen kan. Meting is betrouwbaar genoeg, je komt dan in water te liggen en dan word er een meting gedaan, ik weet zo niet hoe dit heet.
Maar blijf vooral geloven dat het niet kan.

Laatst bewerkt:
Laat je voedingsschema eens zien dan...

Terug
Naar boven