Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
cardio en kracht training.. dat doe ik nou zelf ook, maar moetje eerst cardio of eerst kracht :S , de ene zegt ervoor,andere zegt na je kracht training... Wie kan me ff helpe....
Als bloedglucose laag is zal vet ook aangesproken worden om als energie te dienen maar dat gaat via een ander proces (activatie LIPE), staat los van cortisol. Cortisol is er puur om de suikers die je net verloren bent door stress weer te compenseren.
Whhahahha,qua energie opde sportschool,heb ik constante toevoer(a)Interessant topic. Op dit forum is een sticky waarbij er gezegd wordt dat je met je voedingsschema op onderhoud moet gaan eten en dan het verschil maken met cardio. Op deze manier schijn je dus het minste last te hebben van spierverlies. Al ga je onder je onderhoud zitten en dan ook nog een cardio erbij, dan krijg je dus wel last van spierverlies neem ik aan? Mijn TDEE was 1950kcal (ff uit me hoofd, zit op school...), ben een student dus er komt alleen een sporttoeslag bij, oftewel.. Ik zou op 2653 uitkomen. Dit in combinatie met krachttraining en cardio zou het spierverlies tot een minimum beperken?
Dacht dat bovenstaande waar was, totdat ik afgelopen week op de sportschool met een instructeur aan de praat kwam.. Die vertelde me in één keer heel wat anders! Onder andere dat je met veel minder kcal uit de voeten zou kunnen en dat BF omlaag brengen en spiermassa winnen twee doelen zijn die zeer gemakkelijk te combineren zijn... (Wat ik dus altijd dacht van niet..) Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet geloven, omdat iedereen wat anders zegt.
@ instructeurtjeHelaas is het al meerder malen aangetoond dat cortisol niet af te remmen valt met producten als vitaminen ed. Ook post workout shakes hebben amper invloed. Beste is om je trainingen kort te houden, cortisol is vooral aanwezig als je lichaam onder grote stress staat, zoals bij een stressvol beroep of bij zware, lange trainingen, beperkte voeding (uithongering)...Als je dan b.v coritsol verlagende producten neemt voor de training (vit-c), dan heeft dit toch ook een voordeel op je spierafbraak ?
Cortisol is niet perse nodig om vet af te breken nee, zoals in een eerdere post gezegd staat het los van het vetafbraak proces.Is cortisol zelf ook nodig om vet te verliezen, of staat dat los van vet-verlies?
Is dat puur de insuline spiegel?
@ instructeurtje
even over je eerste alinea.....je moet geen formules gaan gebruiken...je moet gewoon gaan uitproberen
ga 3 weken 3000 Calorie per dag eten en kijk wat er gebeurt....wordt je dik dan zit je ruim boven je onderhoud, gebeurt er niets dan ben je een ecto en moet je jouw calorieopname opschroeven naar 3500...en dat herhaal je net zo lang tot jij jouw sweetspot gevonden hebt, dit is echt de enige manier hoor
spiermassa opbouwen=een paar honderd calorieën boven onderhoud eten, en met onderhoud bedoel ik dan gewoon alles bij elkaar wat er per dag verbrand wordt
afvallen= een paar honderd calorieën onder onderhoud eten met voldoende cardio daarbij
Zal inderdaad eens gaan proberen wat jij zegt. Wellicht is dat inderdaad toch effectiever. Alleen je allerlaatste regel... Dan spreek je dit wel tegen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
Hier wordt dus beweerd dat je naar je dagelijkse behoefte moet eten en het verschil moet maken met cardio. Hmm..

Waarom zou er lichaamsvet verbranden als er (meer dan) voldoende energie uit voeding komt? Je kan de cut vergelijken met een bankrekening: als er meer geld binnenkomt dan dat er buitengaat dan stijgt de som op je rekening (stijging vet), wanneer er meer geld buitengaat dan dat er binnenkomt dan ga je in het rood (verlies vet). Als je langdurig in het rood gaat betaal je debetrente aan de bank (spierverlies). Hoe meer je in het rood gaat (zakt in kcal), hoe groter het bedrag van de debetrente /spierverlies.
hey het ligt er maar aan hoe je mijn laatste regel intrepeteerd he
wat ik bedoelde was dat je totale verbruik op die dag hoger is als je calorieinname, en dat kan dus inderdaad betekenen dat het verschil net met die 500cal kostende cardio-workout wordt gemaakt. Het is in ieder geval geen exacte wetenschap aangezien elk lichaam anders reageert....dat boek waar big-t het over heeft is wel een aanrader ja aangezien iedereen er laaiend enthousiast over is.
maar basisregel blijft...groeien= calorie-inname boven onderhoud(je hebt immers excess voedingsstoffen nodig)
afvallen=calorie-inname onder onderhoud(je lichaam moet immers een reden hebben om je vet-voorraad aan te spreken wat dus alleen gebeurt als te weinig energie hebt(caloriëen inneemt).
Denk dat de laatste twee regels eigenlijk wel alles zeggen inderdaad.Wat als je op je KT dagen een calorie overschot neemt en op Cardio dagen op onderhoud eet. In combinatie met hoge eiwit iname natuurlijk. Volgens mij was het toch zo dat je lichaam na 30 minuten Cardio vet gaat verbranden ?