MuscleMeat

Vet % omhoog gewicht amper

Bezoekers in dit topic

sjanetje

Cool Novice
Lid geworden
24 dec 2013
Berichten
37
Waardering
4
Lengte
1m65
Massa
52kg
Vetpercentage
21%
Hallo allemaal
Ik ben sinds januari meer aan het eten omdat ik hetzelfde blijf5 in omvang maar spiermassa wil aankomen. Ik heb mijn voeding omhoog gedaan en ben sindsdien een schrale 2 kilo aangekomen. Mijn gewicht blijft beetje hetzelfde.maar ik merk dat het vet op mijn onderbuik weldegelijk meer is geworden! Hoe komt het.dat ik met gewicht bijna niet aankom maar met vetpercentage wel? Ik eet alleen maar verantwoord van havermout groente kip noten enz. Ik train om de dag crossfit/fitness mix zwaar en intensief en om.de dag buispieren.
Iemand tips?
 
Post je trainings en voedings schema eens.
Met alle macro's erbij (kcal en ekv) en je onderhoud.
 
hoi, bedankt voor je reactie :)
ik zit aan voedingsschema aan ongeveer 2400 cal.
ik zit per maaltijd rond de 400cal en eet 6x per dag.
ik doe nu weightgainer erbij.
mijn voedingsschema zier er als volgt uit

8u 30gr Brinta, schepje noten, chiazaad, lijnzaad, kaneel, schepje eiwitpoeder.
9.30 halve weightgainer
11u 3 boterhammen met kipfilet, pindakaas en appelstroop ( gevarieerd beleg hierin ook wel tonijn, 30+ kaas, eitje,
12.30 halve weightgainer
14.00 30gr havermout, 1 appeltje, schepje noten, chiazaad, lijnzaad. of
80gr zilvervliesrijst met tonijn, uitje, peper zout paprika en tomaat
17.00 80gr aardappels, 200gr groente en stukje kipfilet of mager gehakt.
18.30 koffie met halve stroopwafel
20.00 roerbiogarde met eiwitpoeder en klein handje zomaar voor smaak van ontbijtringen

per maaltijd probeer ik aan 400cal 30 eiwit 50 koolhydraten 8,5 vetten
hierin varieer ik ook zoveel mogelijk en zo gezond mogelijk

(tussendoor cappuchino met soms klein stukje chocola erbij.)

mijn training

maandag borst/rug/biceps
dinsdag 12 min buik, upper/obliques
woensdag schouders/nek/triceps/benen
donderdag 12min buik low
vrijdag borst/rug/biceps
zaterdag 12min buik, upper/ obliques
zondag schouders/ nek/ triceps / benen

enz enzo


mijn training is 15 min vol achter elkaar ( rust niet meegerekend dan 20 min ) met warming up van 20 burpees ervoor.
de oefeningen zijn zoveel mogelijk samengesteld

bv
push up/ rows met db
bicep curl
bank press
deadlift

push up ongelijk
kettlebell swing
box jump
5 wijd 5 smal biceps
push up / row

voorover staan, db naar je borst
bank press op bal
biceps
db pull over

schouders enz
push press/ squat
dips
wall walk
skull crusher

push press/ armen wijd achter toe
5 shrugs/ 5 kickback
wide squat / kettlebell omhoog voor je borst
5 halve push ups / 5 dips

step up/ push press
skull crushter
wall walk
stofzuiger/5 halve push up

en zo probeer ik steeds te varieren met alles en steeds wat nieuws te combineren

graag hoor ik of ik beetje goed bezig ben:o:o
 
Laatst bewerkt:
en je macros?
 
Mis inderdaad je macro's.

Waarom een weightgainer nemen als je zulke kleine maaltijden eet? Ik zou de gainer schrappen en je maaltijden wat uitbreiden.
30 gram brinta of havermout is echt niets... dat zou ik eerder verdubbelen dan een weigthgainer te nemen.
Maar met je macro's erbij is er meer te zeggen over je schema.

Qua trainen... waarom elke dag trainen? en een split is verre van optimaal.
Buik zoveel trainen heeft ook geen zin.

Ik zou eerder kijken naar een FB of UB/LB schema en je op compounds richten. Squat, DL, BP, pulls ups, BOR.
Uurtje goed zwaar trainen levert je denk ik meer op dan dit zoals het eruit ziet "cardio achtige" schema.
Buik pak je ook al mee in ed compounds. Dan zou je hooguit 1 a 2 x per week na je training een buikspieroefening kunnen pakken.
Dan heb je ook genoeg rust in je schema. Om de dag een FB is iets wat mij ook wel goed bevalt al is dat natuurlijk een persoonlijke mening.
 
dank je wel voor de reacties

naar mijn weten eet ik toch wel de macro's? ik eet brood, zilvervliesrijst, pasta, aardappels, kipfilet, groente, bananen appels, kwark, yoghurt, eieren, eiwitpoeder, tomaten sla vetten van pindakaas en kokosolie, noten en soms van zalm. dat zijn toch de macro's????

en ik heb al veel geprobeerd met trainen en wissel steeds weer af naar wat anders maar het ub/lb schema ga ik zeker eens proberen!!
fb heb ik ook gedaan en vind ik ook wel erg prettig. en buik zal ik wat minder trainen alhoewel ik het leuk vind die te trainen en van de compound oefeningen merk ik niet veel dat ik mijn buik daarmee ook train.
ik ga de maaltijden wat verhogen en de weightgainer schrappen. zijn de maaltijd op zich wel goed van producten en tijden ook goed?
daar heb ik ook wel moeite mee om vast te stellen hoeveel ik moet hebben van welke producten en hoeveel ik precies moet eten om verantwoord aan te komen met zo min mogelijk vet en zoveelmogelijk spiermassa.
ik ga der mee aan de slag en weer een nieuw schema maken :)
 
Je eet macros,iedereen eet macros.

Je moet weten hoeveel gr.
 
Je eet macros,iedereen eet macros.

Je moet weten hoeveel gr.


dat vind ik nou juist ook net zo moeilijk van alles. ik heb alles uitgerekend en berekend ( zoveel mogelijk info verzameld van internet en hier )
en toen schema gaan samenstellen en daarin afgepast de vetten eiwitten en koolhydraten.
en dacht dat ik redelijk op de goede weg zat... althands dat hoop ik!!!
ben uitgegaan van 30% eiwit 25% vet en 50% koolhydraten

is 2500 cal per dag:6
416 cal per maaltijd
31 eiwit
52 koolhydraten
14.8 vet

heb ik het goed uitgerekend of zit ik er helemaal naast?

weeg 52
lengte 165
44 jaar
train 4x per week redelijk zwaar
ik hoor het graag
 
dat vind ik nou juist ook net zo moeilijk van alles. ik heb alles uitgerekend en berekend ( zoveel mogelijk info verzameld van internet en hier )
en toen schema gaan samenstellen en daarin afgepast de vetten eiwitten en koolhydraten.
en dacht dat ik redelijk op de goede weg zat... althands dat hoop ik!!!
ben uitgegaan van 30% eiwit 25% vet en 50% koolhydraten

is 2500 cal per dag:6
416 cal per maaltijd
31 eiwit
52 koolhydraten
14.8 vet

heb ik het goed uitgerekend of zit ik er helemaal naast?

weeg 52
lengte 165
44 jaar
train 4x per week redelijk zwaar
ik hoor het graag

Met die % rekenen ze hier niet.

Richtlijn is 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht (voor u dan een 104gr /dag) 1gr vet per kg lichaamsgewicht (voor u dan een 52gr vet per dag) de rest aanvullen met koolhydraten.
 
Laatst bewerkt:
oh oke ik zal kijken voor een nieuw eetschema en mijne aan te passen :o
bedankt iniedergeval :)
 
Misschien kan je er al wat mee starten met deze info. :)
succes!

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 118
Misschien kan je er al wat mee starten met deze info. :)
succes!

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

super bedankt voor de info!
wat aangeraden word voor te eten, eet ik eigenlijk ook allemaal, maar waarschijnlijk niet genoeg.
ik ga met alle info zeker aan de slag! en uiteraard, hard trainen!
maar heb ik toch nog 1 vraag,
hoe kan het dan toch dat ik niet aankom in gewicht en spiermassa, maar dat mijn vetpercentage wel omhoog gaat?
 
super bedankt voor de info!
wat aangeraden word voor te eten, eet ik eigenlijk ook allemaal, maar waarschijnlijk niet genoeg.
ik ga met alle info zeker aan de slag! en uiteraard, hard trainen!
maar heb ik toch nog 1 vraag,
hoe kan het dan toch dat ik niet aankom in gewicht en spiermassa, maar dat mijn vetpercentage wel omhoog gaat?

hoe gemeten?

Lijkt me sterk dat je gewicht hetzelfde blijft maar je krijgt wel vet bij. Om dat te verkrijgen moet je dan ergens gewicht verliezen.
Anders zou je gewicht omhoog moeten gaan als je vet bijkomt.
 
hoe gemeten?

Lijkt me sterk dat je gewicht hetzelfde blijft maar je krijgt wel vet bij. Om dat te verkrijgen moet je dan ergens gewicht verliezen.
Anders zou je gewicht omhoog moeten gaan als je vet bijkomt.

met mijn ogen:D ik zie dat in de spiegel maargoed, ik ga eerst eens proberen aan te komen, en dan erna weer het bijgekomen vetpercentage weer proberen weg te werken, maar eerst meer massa :o
 
met mijn ogen:D ik zie dat in de spiegel maargoed, ik ga eerst eens proberen aan te komen, en dan erna weer het bijgekomen vetpercentage weer proberen weg te werken, maar eerst meer massa :o

Probeer het aankomen wel goed op te volgen. Als je te veel bijkomt zal er meer vet bij zijn. En dat moet er nadien weer af.
 
Probeer het aankomen wel goed op te volgen. Als je te veel bijkomt zal er meer vet bij zijn. En dat moet er nadien weer af.

zeker weten! ik ga met het voedingschema aan de slag, en verhoog mijn maaltijden elke keer een beetje. ik ben nu in 2 maanden 2 kilo aangekomen. en wil het langzaam opvoeren.
ik ga weer opnieuw berekenen met het schema wat ikgehad heb en evt veranderingen aanbrengen en uiteraard het vetpercentage zoveel mogelijk te beperken.
ik ben vandaag gelijk begonnen met het ub/lb schema begonnen dus ben benieuwd
bedankt voor je reacties!:)
 
Back
Naar boven