AndroidHealthClinic

Vet percentage? Foto's

thinhnong

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m71
Massa
74kg
Vetpercentage
21%
Hallo,

Ik ben net nieuw hier en dus zal ik me even voorstellen!
Ik ben zelf 17 jaar
Ik voetbal, maar aan het eind van het seizoen stop ik ermee ivm met vrijetijd, fitness en school.
3 maanden geleden ben ik begonnen met fitnes bij Basic Fit, hiermee heb ik me broer ook geinspireert om te gaan fitnessen.

Wat gegevens over me lichaam:
Ik ben 171 cm lang
ik weeg 64 kg
Jammer genoeg heb ik pectus excavatum, hiermee heb ik een afspraak op 20 maart met een thorax chirurgie, ik was al verwezen door de huisarts. Ik hoop dat ik vergoed wordt want dan ben ik blij dat het weg is.

Ik heb 2,5 maand geleden en hele dikke research gedaan over voedingschema, training schema. Ik begon dus met bulken spieren kweken. Heb wel wat kleine resultaten geboekt zoals biceps, borst en schouders ze zijn maar een paar centimeter of nog geeneens groter geworden.

Korte samenvatting training schema:
Dinsdag: Borst en bicep spieren
woensdag: Buikspieren en Schouders
donderdag: Rug en triceps

Even een kort samenvatting van me voedingschema, ik zal dit nog posten bij de echte onderwerp:
- groot kommetje brinta ongeveer 300 of 400 ml, dit weet ik niet zeker
- 6 boterhammen met 1 plakje kalkoenfilet op school
- Thuiskomst shake (500gr magere kwark, halvolle melk, 2 banaan, Brinta)
en ik probeer 200g kip, maar het is moeilijk omdat ik altijd naar school ff geen zin heb om te koken
maar ik probeer dit wel.
- Dinner
- 500g magere kwark
In het begin vond ik magere kwark echt vies, maja je moet bikkelen! Na 3 weken was ik gewend aan magere kwark en nu eet ik zonder problemen zonder zure gezicht magere kwark op :)

2,5 maand geleden na de research ging ik aan de voedingsschemaen trainen houden, dit hield ik 3 weken vol en daarna had ik 2 weken niks gedaan, dit vond ik best jammer. Maar sinds 3 weken trainen ik en hou ik weer aan de voedingsschema.

Dus vandaag heb ik nog wat research gedaan en ik vond dat cutten het beste was en daarna pas bulken en dat vetten belangrijk zijn (eerst probeerde ik vet zoveel te vermijden). Zo te zien kreeg ik in me voedingsschema maar ong 25gr vet per dag.

Ik na een lange intro even terug naar het onderwerp.

1. Ik ga nu cutten en ik weet niet precies wat me vet percentage is en ik had gelezen dat een paar uit foto's kunnen zien hoeveel het is
2. Wat is het beste streef vetpercentage? is dat 8% of 10%? Want ik ben wel bereid om mijn vet percentage laag te krijgen.
3. Is dit een goed voedingsschemaom te cutten?
4. Wat is het beste voor aantal Kcal voor cutten?
5. Me ouders hebben Shaun T insanity gekocht en ik kan er ook gebruik van maken. Kan je hiermee je vetpercentage omlaag krijgen of is er een beter manier?
6. Is het beste om bulkschema en cutten samen te doen?

Hier heb ik wat foto's hopen dat jullie genoeg foto's hebben om mijn vet percentage te kunnen bepalen.

Alvast nog bedankt voor jullie hulp!

IMG_1429.jpg

IMG_1431.jpg

IMG_1441.jpg

Laatst bewerkt:
1. 15/16% schat ik.
2. Mooi is om je vet percentage tussen de 10% en 14% te houden, dus cutten tot 10% bulken tot 14% cutten tot 10% en dan natuurlijk de cutperiodes zo kort mogelijk houden door gematigd te bulken (cleanbulken). Voor een strandvakantie kan je dan eventueel makkelijk naar onder de 10% cutten en sta je heel het jaar door redelijk droog.
3. Vetten zijn inderdaad noodzakelijk en erg gezond. Bij jouw voedingsschema staat geen hoeveelheid calorieen en qua voeding moet je je als eerste druk maken om het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Dat is het belangrijkst en meest beslissend voor je resultaten, een paar honderd calorieen maken al een wereld van verschil. Zorg ook dat je macro's goed zitten, dus voldoende eiwitten/vetten en waar je je het minst druk om moet maken is onder andere wanneer je iets eet.
4. Verdiep je in onderhoud en zorg dat je weet hoeveel calorieen je verbrandt en eet op een dag, dát is de sleutel voor vet verliezen, niet of je bijvoorbeeld wel of geen cardio doet. In het algemeen is het verstandig om 500 kcal onder je onderhoud te eten, bij een groter tekort heb je meer kans op spierverlies en dat wil je vermijden.
5. Naar mijn bescheiden mening zijn producten zoals die jij noemt geldtrekkerij en kan je niks beters doen dan gewoon traditioneel te bulken/cutten en goed te trainen in de gym.
6. Bulken en cutten wissel je af, zie 2 ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja de voedingsschema moet ik even uitwerken met koolhydraten/eiwitten/vet en Kcal.
Ik weet echt weinig over het onderwerp Kcal, sorry.
Dus als ik het goed begrijp is dat als ik bijvoorbeeld 2500 calorieen per dag eet, moet ik dan 2000 calorieen verbranden?
Hoe kan je ongeveer je aantal calorieen verbranding berekenen? Want ik doe namelijk best wel weinig op dit moment met het verbanden van calorieen. Van maandag tot vrijdag rij ik met de scooter naar school en zit ik thuis beetje te gamen en dan verbrand ik niet echt veel calorieen. Maandag werk ik als vakkenvuller 3 uur, dinsdag fitnes, woensdag fitnes en voetbal, donderdag fitnes en vrijdag vakkenvuller. Dus hoe bereken ik dan het best hoeveel ik per dag me calorieen verbrand? Of moet ik proberen van de luie stoel af te gaan en gaan joggen om calorieeen te verbranden?

En over punt 5: kan je me misschien een paar links geven of posts hoe een goed cut trainingschema er ongeveer uit ziet? Of moet ik het aantal reps veranderen? Want ik doe nu soort piramide voor alle spiergroepen, 10 reps 1 set, 8 reps 1 set, 6 reps 2 sets of is dit manier van trainen slecht?

Laatst bewerkt:
Ja de voedingsschema moet ik even uitwerken met koolhydraten/eiwitten/vet en Kcal.
Ik weet echt weinig over het onderwerp Kcal, sorry.
Dus als ik het goed begrijp is dat als ik bijvoorbeeld 2500 calorieen per dag eet, moet ik dan 2000 calorieen verbranden?
Hoe kan je ongeveer je aantal calorieen verbranding berekenen? Want ik doe namelijk best wel weinig op dit moment met het verbanden van calorieen. Van maandag tot vrijdag rij ik met de scooter naar school en zit ik thuis beetje te gamen en dan verbrand ik niet echt veel calorieen. Maandag werk ik als vakkenvuller 3 uur, dinsdag fitnes, woensdag fitnes en voetbal, donderdag fitnes en vrijdag vakkenvuller. Dus hoe bereken ik dan het best hoeveel ik per dag me calorieen verbrand? Of moet ik proberen van de luie stoel af te gaan en gaan joggen om calorieeen te verbranden?

En over punt 5: kan je me misschien een paar links geven of posts hoe een goed cut trainingschema er ongeveer uit ziet? Of moet ik het aantal reps veranderen? Want ik doe nu soort piramide voor alle spiergroepen, 10 reps 1 set, 8 reps 1 set, 6 reps 2 sets of is dit manier van trainen slecht?

Qua Kcal: bereken deze eens op giantpt.com. Daar volgt een onderhoud uit, het totaal aantal kcal om op je huidige niveau te blijven zitten. Wil je afvallen / vet verliezen dan ga je 250 tot 500 kcal onder de uitkomst eten.

Joggen is een goede manier om kcal te verbranden, mijn inziens effectiever dan bijvoorbeeld normaal fietsen o.i.d.

Piramide is op zich niet slecht, hoe lang train je nu ? Als je net begint is mijn persoonlijke voorkeur altijd 3 x in de week fullbody geweest. Vormt een basis, split zie ik voor mensen die al langer trainen. Piramide met full body kan prima hoor. Maar is persoonlijk. Overigens is er hier veel info te vinden over schema's, ook voor de mensen die net beginnen.

Succes.

Oke ik heb me calorieen berekent met de excel van Panzer VIII, als je het erg vind dat ik je schema hebt gebruikt moet je vertellen dan verwijder ik hem weer. Bij de voedingsschema heb ik niet de avond eten bij gedaan omdat mijn familie altijd gevarieerd eet, we zijn half vietnamees/chinees. Mijn moeder varieert altijd.
De Gaintpt geeft: 64kg - 16 vetpercentage - 3 - 54 LBM - 1536 BMR - 2381 onderhoud
En volgens mijn voedingsschema eet ik 2580 calorieen en dit moet naar 1900 calorieen , dus dit betekent dat ik meer moet gaan verbranden, elke dag ongeveer 680 calorieen verbranden ? Want minder eten om minder calorieen te krijg slecht was zoals ik heb gelezen in Cutten voor beginners.

mesoectosaurus, ik trainde 2,5 maand geleden 3 weken lang deze piramide en bouwde ik rustig op samen met de voedingschema. Na 3 weken had ik druk met school en voetbal etc. had ik 2 weken niks meer aan fitness en voedingsschemagedaan. En dus 3 weken geleden ben ik dus weer begonnen met voedingsschema en trainen maar tot nu heb ik eigenlijk alleen maar gebulkt/massa gedaan. Maar ik ga denk ik gewoon jou advies opnemen en heb hier over gelezen en dit doe je ongeveer een half jaar

Nog bedankt voor jullie reacties en hulp!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Even over je bovenste stukje: No problem dat je dat schema kopieert, t'is echt ideaal je voert gram en soort eten in en je hebt de calorieen ;) Avondeten zou ik toch onder controle proberen te krijgen, desnoods eet je alleen groente en vlees ofzo.. of je maakt een goede schatting want bijvoorbeeld 250kcal kan een behoorlijk verschil maken in wat je bereikt. Ik vind zelf dat cardio in de cut niet nodig is, zeker niet als je boven de 10% bodyfat zit, het zal allicht voordelen hebben maar zonder kan ook prima en het is verspilde moeite. 1900 calorieen is echt genoeg om gewoon goed en gezond te eten, zorg ervoor dat je je macro's haalt en je vet/eiwit hoog heb zitten doe zelf altijd carbs vrij laag.

Dus volgens jou (Panzer) is het methode zonder cardio is om calorieen rijke voedsel te schrappen voor iets anders, bijvoorbeeld bij school: van 6 snee brood naar 3 snee brood met 6x kalkoen filet, en bakje ongezouten pinda? Dus vooral voedsel eten die weinig calorieen en koolhydraten bevat maar wel veel eiwitten en vetten. ongeveer 680 calorieen verminderen. Heb jij misschien een goede cut schema die ik misschien kan overnemen?

Je hebt toch al een mooi schema een paar posts terug? Minder bijvoorbeeld in brood, brinta en bananen en eet wat meer eireren/pinda's/olijfolie/kwark zo moeilijk is dat toch niet? ;)

Je moet er ook een beetje mee spelen, een goed schema ontwikkel je in de loop van de tijd en heb je niet in een keer of kant en klaar :) Blijf dingen opzoeken die je niet weet en die je je afvraagt.. dan komt het helem,aal goed.

En misschien werkt cardio voor jou erg goed, dat weet ik niet, maar voor mezelf werkt cutten zonder cardio prima en ik ben blij dat ik die moeite niet heoft te doen ;)

1. 16/17% schat ik
2. 10% is goed te behalen en dan zou je mooi droog moeten staan
3. Wat je eet is niet interessant, de naam van de voeding zegt NIKS. Het gaat puur om de hoeveelheden. Reken je onderhoud uit, ga hier 500 kcal onderzitten, probeer genoeg eiwitten te eten (2-2,5g per kg) en genoeg vetten (minstens 1g per kg). Vul de rest in zoals je dat zelf wilt. Let er wel op dat je voldoende vitamines enzo binnenkrijgt, maar daar heb je ook weer multivitamines voor.
4. Is puur persoonlijk. Een tekort van 500 kcal zal prima werken. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen, en pas zonodig je kcal inname aan.
5. Geen idee wat dat is, maar krachttraining + goede voeding is waar je je op moet richten. Geen rare pilletjes en apparaatjes, als die uberhaupt al werken zal het voor 0,001% zijn.
6. Afwisselen

Oke heb eindelijk me cutschema kunnen maken :) Echt bedank voor al jullie hulp. Morgen dan ff alle boodschappen doen die ik nodig heb bij de lidl :)
In de bijlage zit nu mijn voedingsschema voor het cutten erbij. Wat ik eraan heb verandert is:
- Aardbei ipv van banaan
- Minder Brinta en Melk
- Minder brood
- Geen kipfilet maar makreel
- olijfolie erbij
Kunnen jullie misschien kijken of dit genoeg is? ik heb kipfilet eruit gehaald omdat ik volgens de formule maar 160 eiwitten nodig heb.
Ook zijn de calorieen maar 1772, maar dit heb ik gedaan omdat ik me avond eten niet weet. Of is het toch beter om dit naar 1900 calorieen te verwerken?

Bijlagen

Zoals ik al zei, probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen. Als je te veel afvalt, moet je meer eten. Beetje op de weegschaal letten dus en aanpassingen maken.

ik zou zeker niet minderen met brood meer eiwitten en vetten nemen bij e brood.
namiddag bij je kwar doe je die melk en brinta best weg en of die banaan ,of je neemt een appel.
meer groentjes zodat je goed vezels en vitamines krijgt.onbtijt meer ,meer eiwtten en vetten.
elke maaltijd moet hoog in eiww en vetten.
pindakaas in boterham en met je brinta
noten mengen met je shake en brinta
neem vette vis
goede dikke volkoren brood(luchtige brood is net als witte troep brood)

wat neem jij bij je diner?meer groenten
voor slapen kwark met vetten (pindakaas en noten)
minderen met eten?
beter niet

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 22:50 ----------

btw waar is benen training?
64kg en minderen met eten?

Amand: Ik volgde de advies van Panzer VIII om wat minder calorieeen te eten. Ik ga nu niet bulken maar cutten.
Mijn training zit nu ook als volg uit met de fullbody training, hierbij train ik nu ook mijn benen
Bij de cutschema heb ik de banaan verandert voor aardbeien en brinta weggehaald. Ik probeer misschien wat noten te mengen met me voedingsschema

Zoals ik al zei, probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen. Als je te veel afvalt, moet je meer eten. Beetje op de weegschaal letten dus en aanpassingen maken.

Dit inderdaad maar houd er rekening mee dat je in het begin vocht verlies.. begin met bovenstaande na 1 week ofzo.. en weeg elke dag na opstaan na wc en zet dat in een schemaatje, dan kan je het aantal calorieen wat bijsturen voor een perfecte cut ;) Houdt er wel rekening mee dat je na een paar weken lichter bent en minder calorieen nodig hebt, 100 of 200 zoiets.

En schema is goed, maar doe vetten omhoog ten koste van koolhydraten.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 00:37 ----------

btw waar is benen training?
64kg en minderen met eten?

ssssst met je 54 kg :D

Vet percentage zal eerder tegen de 20% aanzitten.

Rond de 16/18%

Dat is geen pretje nee, Every day is upperbody day :P
Ik weet genoeg ongeveer wat me vetpercentage is ongeveer rond de 16% 17%, als ik het zo graag wil weten wat me echte vetpercentage kan ik het op laten meten, maja dat is niet erg zo belangrijk voor me.
Ik heb nu alleen tips nodig voor voedingsschemaen cutten alleen :) Dus tips zijn altijd welkom!

Dat is geen pretje nee, Every day is upperbody day :P
Ik weet genoeg ongeveer wat me vetpercentage is ongeveer rond de 16% 17%, als ik het zo graag wil weten wat me echte vetpercentage kan ik het op laten meten, maja dat is niet erg zo belangrijk voor me.
Ik heb nu alleen tips nodig voor voedingsschemaen cutten alleen :) Dus tips zijn altijd welkom!

Lees stickies in de voedingssectie! Kom je al heel eind mee

Ja dat ga ik maar eens keer goed door lezen :) Een klein vraagje: Het is best moeilijk om ongezouten pinda's door me voedingsschemate mengen of om vooral elke maaltijd ongeveer dezelfde verhouding e/k/v te krijgen, want pinda's bevat veel calorieen. Is het verstandig om brood + kalkoenfilet te vervangen door ongezouten pinda's? Krijg je dan niet een erge honger als je op school zit? Want ik zit namelijk wel ongeveer 6 a 7 uur op school.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven