Fitness Seller

Vet percentage? Foto's

• Topic Starter Topic Starter
Oke dit is me uiteindelijke cut schema! Het is moeilijk om weinig koolhydraten in te voegen en veel vetten, waaronder moeilijk om pinda's toe te voegen aan me schema. Hoop dat dit ongeveer goed is voor een cutschema

Bijlagen

Drink jij gewoon een eetlepel olijfolie? Bah, ik zou het echt niet kunnen maar geen verkeerd voedingsschema als ik zo kijk, ik zou zeggen kijk het een paar weken aan hoe het voor je werkt. Succes!

Leuk schema alleen waar zijn jouw groentes?

Aan paar aardbeien heb je niet genoeg

Isisrufus: Ik heb nu bij afterschool brood vervangen door erwten & wortelen 150 gr, dit is toch wel genoeg groenten en bij het avond eten probeer ik zoveel mogelijk vis,vlees en groenten te eten.
Ik doe nu bij de fitnes fulbody training
Ik ben sinds gisteren serieus begonnen met me voedingsschema:) Dus hopen dat ik resultaten boek!
Dus cutschema 1.2 zit nu ook groenten tussen :)

Bijlagen

Oke ik heb weer een nieuwe vraag!
Bij het avond eten, eten we altijd in ons familie rijst (basmati). Ik dacht dat ik bij het avond eten gewoon 500 kcal zal gaan eten, maar ik zit dus helemaal naast. Ik eet altijd standaard een kommetje rijst (basmati) en dit heb ik zojuist vandaag gewogen en dat was 200 gr basmati rijst! Dit is gewoon al 694 kcal! Dus na de 1e week heb ik eigenlijk veel meer dan me onderhoud gegeten en was het dus voor niks :S!
Dus mijn vraag nu is: Zal ik bij het avond eten gewoon rijst laten staan en alleen maar groenten en vlees eten? of zal ik maar 50 gr rijst eten?
Ik kan ook niet echt meer zoveel aan me schema aanpassen om minder kcal te nemen. Ik kan brood niet minderen, want dan krijg ik te erge honger op school. Het enigste product waar ik veel Koolhydraten en kcal krijg is van Brinta, brood en Rijst

Eet maar gewoon je rijst en kijk naar veranderingen de onderhoud die jij hebt berekend hoeft niet perse je daadwerkelijk onderhoud te zijn. En heb jij je rijst gewogen voor of na het koken? Als je na het koken hebt gewogen dan weegt het 2,5 x +/- zoveel..

Ja dat ga ik maar eens keer goed door lezen :) Een klein vraagje: Het is best moeilijk om ongezouten pinda's door me voedingsschemate mengen of om vooral elke maaltijd ongeveer dezelfde verhouding e/k/v te krijgen, want pinda's bevat veel calorieen. Is het verstandig om brood + kalkoenfilet te vervangen door ongezouten pinda's? Krijg je dan niet een erge honger als je op school zit? Want ik zit namelijk wel ongeveer 6 a 7 uur op school.

Je hoeft niet persé iedere maaltijd dezelfde verhouding te hanteren, als je voeding over de hele dag maar klopt ;)

---------- Post toegevoegd Sun 27 Jan 2013 om 21:17 ----------

Oke ik heb weer een nieuwe vraag!
Bij het avond eten, eten we altijd in ons familie rijst (basmati). Ik dacht dat ik bij het avond eten gewoon 500 kcal zal gaan eten, maar ik zit dus helemaal naast. Ik eet altijd standaard een kommetje rijst (basmati) en dit heb ik zojuist vandaag gewogen en dat was 200 gr basmati rijst! Dit is gewoon al 694 kcal! Dus na de 1e week heb ik eigenlijk veel meer dan me onderhoud gegeten en was het dus voor niks :S!
Dus mijn vraag nu is: Zal ik bij het avond eten gewoon rijst laten staan en alleen maar groenten en vlees eten? of zal ik maar 50 gr rijst eten?
Ik kan ook niet echt meer zoveel aan me schema aanpassen om minder kcal te nemen. Ik kan brood niet minderen, want dan krijg ik te erge honger op school. Het enigste product waar ik veel Koolhydraten en kcal krijg is van Brinta, brood en Rijst

Rijst in het schema is ongekookte rijst
De rijst die jij afgewogen hebt is gekookte rijst en daar is water ingetrokken
Ik gok dat dat 80gr rijst is ofzo

Je hoeft niet persé iedere maaltijd dezelfde verhouding te hanteren, als je voeding over de hele dag maar klopt ;)

---------- Post toegevoegd Sun 27 Jan 2013 om 21:17 ----------

Rijst in het schema is ongekookte rijst
De rijst die jij afgewogen hebt is gekookte rijst en daar is water ingetrokken
Ik gok dat dat 80gr rijst is ofzo

50gram ongekookt is 105gr gekookt ! ;)

Oh dat valt wel mee dan :P Want ik heb de rijst namelijk gewogen na het koken. Nog bedankt voor het vertellen!
Ik heb net me Cleanbulk Schema gemaakt! dus dan post ik hem maar gelijk. Dit is qua onderhoud toch wel goed? heb hierbij nog niet mijn avond eten bijgedaan, maar bij het avond eten ga ik zoveel mogelijk vlees en groenten eten.

Bijlagen

Veel succes! Wat handig zeg! Kan ik jullie tips ook gaan gebruiken, het vet moet er van af!

Is het gezond om 25ml olijfolie te atten en daarna direct melk drinken? Of is het beter als ik 30 ml olijfolie tussen me eten doe? Ik kan niet vaak olijf olie door me avond eten gooien, want olijfolie met rijst of noodles is niet erg lekker ofzo.

Ik post even wat resultaten, zit nu 2 weken bezig en dit is tot nu nog de resultaat. Als goed is er niet veel verandert maja moet door blijven gaan.
De log totnu:
22-01: 65 kg hele week hetzelfde
30-01: 64,5 kg
01-02: 64 kg (misschien verkeerd gewogen heb niet een digitaal weegschaal)
02-02: 64,2 kg
03-02: 64,5
04-02: 64,5

Over een maand maak ik nog een foto.

IMG_1461.jpg

IMG_1462.jpg

IMG_1464.jpg

Laatst bewerkt:
Gewoon 1x per week wegen, op dezelfde dag, zelfde tijdstip, zelfde omstandigheden ('s ochtends, op een lege maag na het opstaan en nadat je naar de wc geweest bent).

En per 2 of 3 maanden foto's maken, dan zul je verschil beter kunnen zien en dat zal mentaal chiller zijn.

Om heel eerlijk te zijn vind ik je nog al aan de lichte kan voor je lengte! zo daarom ook het advies geven om te cutten tot max 12% en daarna massa gaan pakken.

Ik zag dat de formule bij de Tonijn in eigen nat van je "After School" maaltijd ontbreekt. Deze moet je even doortrekken zodat de uiteindelijke Kcal klopt.. Er mist nu 147 Kcal in je totale dagelijkse aantal.

Is toch weer 150 Kcal die je er dus niet uithaalt om af te vallen als je het totaal berekend.

Ja daar was ik ook achtergekomen :) nu is het 150 gr tonijn en 170 kcal, 41 eiwitten en 1 vet

Ik heb weer een nieuwe vraag over voeding. Ik heb net gelezen over snelle eiwitten/langzame eiwitten.
Langzame eiwitten eet je alleen na de training en 's avonds voor het slapen. Snelle eiwitten eet je 's ochtends en voor de training. Dus mijn schema is niet eigenlijk optimaal dat ik 's ochtends, voor fitness en na fitness kwark neem en dat ik tonijn en groente eet voor de training eet. Zoals ik op internet sites heb gelezen is alleen Whey de enigste product die snelle eiwitten bevatten. Dus is het belangrijk om dan nu mijn kwark alleen te vervangen door whey? Of is het niet erg en moet ik gewoon aan me eiwitten komen?
Als ik whey gebruik moet ik alleen op Full body training dagen gebruiken of gewoon elke dag?
Als ik hem 2x per dag moet gebruiken ben ik binnen 1 maand klaar met zo'n pot whey van 34,90 en dat is nog best wel redelijk veel geld.

Laatst bewerkt:
Langzame en snelle maken weinig verschil, maak je niet druk

Ik heb weer een nieuwe vraag over voeding. Ik heb net gelezen over snelle eiwitten/langzame eiwitten.
Langzame eiwitten eet je alleen na de training en 's avonds voor het slapen. Snelle eiwitten eet je 's ochtends en voor de training. Dus mijn schema is niet eigenlijk optimaal dat ik 's ochtends, voor fitness en na fitness kwark neem en dat ik tonijn en groente eet voor de training eet. Zoals ik op internet sites heb gelezen is alleen Whey de enigste product die snelle eiwitten bevatten. Dus is het belangrijk om dan nu mijn kwark alleen te vervangen door whey? Of is het niet erg en moet ik gewoon aan me eiwitten komen?
Als ik whey gebruik moet ik alleen op Full body training dagen gebruiken of gewoon elke dag?
Als ik hem 2x per dag moet gebruiken ben ik binnen 1 maand klaar met zo'n pot whey van 34,90 en dat is nog best wel redelijk veel geld.

Je kunt een shake voor het trainen drinken en kwark voor het slapengaan nemen. Ik zou me er echter niet al te druk over maken. Zo'n significant verschil zal het toch niet maken en dingen zoals dit zijn toch vaak persoonsgebonden. Je moet gewoon even kijken wat jij prettiger vindt.
Whey elke dag gebruiken als daarmee je benodigde hoeveelheid eiwit per dag wordt bereikt. Ikzelf drink 2 shakes dagelijks. Maar als je aan genoeg eiwit komt zonder 2 shakes per dag is het onnodig.

Terug
Naar boven