XXL Nutrition

Vet percentage? Foto's

Dit inderdaad maar houd er rekening mee dat je in het begin vocht verlies.. begin met bovenstaande na 1 week ofzo.. en weeg elke dag na opstaan na wc en zet dat in een schemaatje, dan kan je het aantal calorieen wat bijsturen voor een perfecte cut ;) Houdt er wel rekening mee dat je na een paar weken lichter bent en minder calorieen nodig hebt, 100 of 200 zoiets.

En schema is goed, maar doe vetten omhoog ten koste van koolhydraten.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 00:37 ----------

ssssst met je 54 kg :D

sstttt men kuiten zijn 36cm

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vandaag de Defender Body fat caliper gehaald.
Deze manier heb ik het gemeten: http://www.youtube.com/watch?v=wPy-D9LZQqM
Hiermee kom ik uit op:
Been: 13%, 14% ,14%
Buik: 17%, 19%, 18%
Borst: 7%, 7%, 7%
Dus ik denk dat me uiteindelijke vet percentage 18%
Ik ga ook niet meer cutten omdat ik heb gehoord van een vriend van me het beste is om 1,5 maand voor de zomervakantie te gaan cutten en nu gewoon te gaan cleanbulken.

Ik schat ook 17-18% maar je pectus is echt wel
Niet opvallend hoor!! Ikzelf heb zware vorm en kijk maar naar men pics, heb geen zijaanzicht maar je kan makelijk zien dat mijn bovenste buikspieren ingetrokken zijn..

Er is hier overigens een topic van iemand die zo'n operatie liet doen, tik in google "herstellen pectus operatie dutchbodybuilding" is miss interessant!

Ja, het is niet heel erg. Maar ik heb toch wel liever dat het weg gaat omdat ik gehoord dat als je je borstspieren traint dat de diepte van de pectus alleen maar groter wordt. Ik probeer nu ook dus keihard te trainen en spieren gainen en dan in de zomervakantie de operatie aan te gaan als het mag, dan heb ik na de revalidatie tenminste nog wat spieren over en dan begin ik niet helemaal opnieuw. Het liefst wil ik in de zomervakantie en dan kan ik 2 a 3 maanden na de revalidatie weer beginnen op te pakken fitnessen.
Bij mij kan je ook wel zien dat mijn bovenste 2 blokjes van de buikspieren ingetrokken zijn. Bij de foto span ik me lichaam half aan, als ik niet aan span komen me 2 ribben naar voren en dat ziet van vooraanzicht en zij aan zicht ook niet echt geweldig uit.
Ik heb nog geen foto kunnen vinden van jou practice.
Ik heb veel gelezen over de operatie en het herstel van de operatie, maar ik heb nergens nog gelezen of het goed is om nu keihard te trainen voor de operatie, maar ik zit nu gewoon te trainen en 20 maart heb ik afspraak met een chirurg in enschede ''spectrum twente'' nu dus maar hopen dat het mag van de chirurg en dat het van me ouders mag, want me ouders vinden zelf het niet nodig maar ik blijf door pushen tot ik toestemming krijg. Als het niet mag van me ouders of van de chirurg, dan heb ik pech en dan weet ik niet hoe het dan verder gaat of ik verder blijf trainen of niet.

Ja, het is niet heel erg. Maar ik heb toch wel liever dat het weg gaat omdat ik gehoord dat als je je borstspieren traint dat de diepte van de pectus alleen maar groter wordt. Ik probeer nu ook dus keihard te trainen en spieren gainen en dan in de zomervakantie de operatie aan te gaan als het mag, dan heb ik na de revalidatie tenminste nog wat spieren over en dan begin ik niet helemaal opnieuw. Het liefst wil ik in de zomervakantie en dan kan ik 2 a 3 maanden na de revalidatie weer beginnen op te pakken fitnessen.
Bij mij kan je ook wel zien dat mijn bovenste 2 blokjes van de buikspieren ingetrokken zijn. Bij de foto span ik me lichaam half aan, als ik niet aan span komen me 2 ribben naar voren en dat ziet van vooraanzicht en zij aan zicht ook niet echt geweldig uit.
Ik heb nog geen foto kunnen vinden van jou practice.
Ik heb veel gelezen over de operatie en het herstel van de operatie, maar ik heb nergens nog gelezen of het goed is om nu keihard te trainen voor de operatie, maar ik zit nu gewoon te trainen en 20 maart heb ik afspraak met een chirurg in enschede ''spectrum twente'' nu dus maar hopen dat het mag van de chirurg en dat het van me ouders mag, want me ouders vinden zelf het niet nodig maar ik blijf door pushen tot ik toestemming krijg. Als het niet mag van me ouders of van de chirurg, dan heb ik pech en dan weet ik niet hoe het dan verder gaat of ik verder blijf trainen of niet.

Foto's kun je zien onder me naam, pics staat er, die ribben is idd door je pectus en dat gaat weg met massa, maar idd het gat wordt alleen maar groter spijtig genoeg!

Zelf ga ik ook operatie laten doen zo snel mogelijk, maar ik moet je wel teleurstellen na de operatie moet je zelf andere ademtechniek gebruiken voor de pijn, laat staan eten, zoiezo verlies je massa, maar zou toch door trainen massa komt veel sneller als je ze al had voordien..

Enja je moet prioriteiten stellen, uit ervaring weet ik als je traint om er goed uit te zien geef je dat snel op, en bij jou zal dat miss ook zo zijn of niet, maar die pectus zorgt ervoor dat je doorzet, maar eenmaal die weg is zal je of stoppen met trainen of doorgaan, maar ik zou andere prioriteiten stellen dan alleen maar om er goed uit te zien.

Bvb meer kracht in een oefening of andere trainingtechnieken, gewicht, vetpercentage noem maar op..
Ook als je hart niet ingedeukt wordt zullen ze dit niet aanvaarden bij de verzekeringen en op het eerste zicht ziet het er niet naar uit bij jou.. Maarja wie ben ik om dat te zeggen..

Maar al bij al kost die operatie geen bom van geld, in totaal zo'n 2000euro is echt wel het maximum zonder verzekering, maarja als je nog thuis woont en nog op school zit is dat een ander verhaal.

In ieder geval veel succes!

Bij jou Practice ziet je vooraanzicht nog wel sick uit vind ik tenminste je ziet het wel een beetje.

Ik ben nu 17 en wordt 29 november 18, daarom dat ik nu om een operatie aanvraag. Als het na me 18e was dan zou ik het niet meer doen, omdat het gruwelijk duur is, 4000 euro operatie en nuss-bar eruit ook rond de 3000-4000 euro. Ik zit nog op school (4vwo), ik had nogal veel research gedaan en bij de meestje jongeren onder de 18 wordt wel gedaan en zegt de chirurg meestal tegen de verzekering dat het medisch noodzakelijk is, tenminste wat ik allemaal heb gelezen op internet en dan wordt het natuurlijk wel vergoedt.
Als reden zeg ik tegen de chirurg dat me sport prestatie onderlijden, zoals het opbouwen van conditie dat het super lang duurt voordat ik echt een goed conditie pas heb opgebouwd. Dit is belangrijk omdat ik voor school het vak BSM (Bewegen sport Maatschappij) elke jaar een conditie test moet afleggen voor test en dit jaar heb ik er al voor gefaald... een cijfer 5 had ik ervoor.

Over dat prioriteiten stellen denk ik dat het me wel gaat lukken, omdat zelf super leuk vindt om het te doen. Soort van nieuwe hobby, heb super veel tijd ingestoken om alles echt goed onder de knie te krijgen. Maja ik denk zelf wel dat ik door ga.

Als de operatie mag, dan maak ik er ook een log van vanaf april ofzo tot aan het einde van de revalidatie.

Jij ook veel succes met de operatie!

Ik heb weer een nieuwe vraag over voeding. Ik heb net gelezen over snelle eiwitten/langzame eiwitten.
Langzame eiwitten eet je alleen na de training en 's avonds voor het slapen. Snelle eiwitten eet je 's ochtends en voor de training. Dus mijn schema is niet eigenlijk optimaal dat ik 's ochtends, voor fitness en na fitness kwark neem en dat ik tonijn en groente eet voor de training eet. Zoals ik op internet sites heb gelezen is alleen Whey de enigste product die snelle eiwitten bevatten. Dus is het belangrijk om dan nu mijn kwark alleen te vervangen door whey? Of is het niet erg en moet ik gewoon aan me eiwitten komen?
Als ik whey gebruik moet ik alleen op Full body training dagen gebruiken of gewoon elke dag?
Als ik hem 2x per dag moet gebruiken ben ik binnen 1 maand klaar met zo'n pot whey van 34,90 en dat is nog best wel redelijk veel geld.
Ik gebruik +/- 30 gr whey dagelijks. 10 gram hier 20 gr daar. Je hoeft echt niet de volle aanrading te volgen op de emmer. Je haalt uit je voedsel ernaast ook eiwitten namelijk. Het is voor mij enkel goed om een completer profiel te krijgen en vooral om s'morgens te gebruiken.

Tip ;)

Ik gebruik +/- 30 gr whey dagelijks. 10 gram hier 20 gr daar. Je hoeft echt niet de volle aanrading te volgen op de emmer. Je haalt uit je voedsel ernaast ook eiwitten namelijk. Het is voor mij enkel goed om een completer profiel te krijgen en vooral om s'morgens te gebruiken.

Tip ;)

Bedankt voor de tip, bespaart me ook super veel geld dit, want dan doe ik ong 2,5 maand over zo'n shake pot :) zit nogal in skere tijden :P Dan neem ik gewoon 1 schep per dag, dus 15 g 's ochtends en 15g voor de fitness!

Bedankt voor de tip, bespaart me ook super veel geld dit, want dan doe ik ong 2,5 maand over zo'n shake pot :) zit nogal in skere tijden :P Dan neem ik gewoon 1 schep per dag, dus 15 g 's ochtends en 15g voor de fitness!
Ja met 300 ml melk heb je genoeg eiwit binnen dan :). Wel opletten dat ook je andere maaltijden dan de eiwitten hebben die je nodig hebt. :)

Ga nu offline, lange dag gehad.

Dus dit is mijn uiteindelijke voedingsschema voor cutten. Hoop dat hij nu perfect is!
Ik heb het aangepast met de tips van hier en van mijn andere topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-tips-reacties-330829/

Mijn verhouding hier is E/K/V = 127 / 148 / 63
De reden dat ik minder eiwitten heb is, omdat in de andere topic michieln zeg dat het genoeg dat het aantal eiwitten tussen 115-140 g eiwitten per dag is. Of zie ik dit helemaal verkeerd, omdat cutten en cleanbulkschema totaal anders is?
En bij het avondeten let ik vooral op vlees en groente, dus ik krijg ongeveer 10 a 20 gram eiwitten binnen bij het avondeten en dan kom ik ong uit op 140 g eiwitten per dag en dat is genoeg volgens michieln

Alleen bij After School and na workout krijg ik wat minder eiwitten. Maar Afterschool en pre workout hoort eigenlijk samen, want na school ga ik direct eten en dan fitnessen, dus die pre workout hoort er eigenlijk bij.

Bijlagen

Dus dit is mijn uiteindelijke voedingsschema voor cutten. Hoop dat hij nu perfect is!
Ik heb het aangepast met de tips van hier en van mijn andere topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-tips-reacties-330829/

Mijn verhouding hier is E/K/V = 127 / 148 / 63
De reden dat ik minder eiwitten heb is, omdat in de andere topic michieln zeg dat het genoeg dat het aantal eiwitten tussen 115-140 g eiwitten per dag is. Of zie ik dit helemaal verkeerd, omdat cutten en cleanbulkschema totaal anders is?
En bij het avondeten let ik vooral op vlees en groente, dus ik krijg ongeveer 10 a 20 gram eiwitten binnen bij het avondeten en dan kom ik ong uit op 140 g eiwitten per dag en dat is genoeg volgens michieln

Alleen bij After School and na workout krijg ik wat minder eiwitten. Maar Afterschool en pre workout hoort eigenlijk samen, want na school ga ik direct eten en dan fitnessen, dus die pre workout hoort er eigenlijk bij.

1718 kcal is mijn BMR. Dit schema is niet goed.

Hier is een voorbeeld, ga daar maar mee aan de slag.

Bijlagen

Mijn doel is nu na wat struggles toch uiteindelijk cutten geworden. Ik wil z.s.m. (ik weet dat het lang duurt) me vetpercentage naar 14% of lager te krijgen.
Uncle Outlaw, met jou excel kom ik uit op:
BMR: Harris-Benedict = 1682kcal en Katch- Mcardle=1504 kcal
Onderhoud: Harris-Benedict = 2607 kcal en Katch-Mcardle=2331 kcal
Cutten: Harris Benedict= 2347 en Katch-Mcardle= 2098 kcal.
Dus eigenlijk zat ik niet te ver vanaf met de onderhoudsniveau, alleen bij de excel bestand hebben ze -300 kcal gedaan en zelf heb ik van de onderhoudsniveau 500 kcal vanaf getrokken.
Moet ik 500 kcal (dus 1831kcal) onder de onderhoud eten of gwn 2098 kcal eten wat in het excel staat.
Welke formule moet ik gebruiken van Harris of Katch, want het is wel wat verschil tussen de onderhoud van Harris en Katch.

Laatst bewerkt:
Zijn jullie bekend met Carbcycling? Zal goed werken om te cutten of vertraagd het proces voor cutten alleen maar?

Mijn doel is nu na wat struggles toch uiteindelijk cutten geworden. Ik wil z.s.m. (ik weet dat het lang duurt) me vetpercentage naar 14% of lager te krijgen.
Uncle Outlaw, met jou excel kom ik uit op:
BMR: Harris-Benedict = 1682kcal en Katch- Mcardle=1504 kcal
Onderhoud: Harris-Benedict = 2607 kcal en Katch-Mcardle=2331 kcal
Cutten: Harris Benedict= 2347 en Katch-Mcardle= 2098 kcal.
Dus eigenlijk zat ik niet te ver vanaf met de onderhoudsniveau, alleen bij de excel bestand hebben ze -300 kcal gedaan en zelf heb ik van de onderhoudsniveau 500 kcal vanaf getrokken.
Moet ik 500 kcal (dus 1831kcal) onder de onderhoud eten of gwn 2098 kcal eten wat in het excel staat.
Welke formule moet ik gebruiken van Harris of Katch, want het is wel wat verschil tussen de onderhoud van Harris en Katch.
Jij zat 600 kcal onder je CUT-niveau... CUT-niveau is wat je moet hanteren. NIET 600Kcal onder cut. :-/ mss MAX 100-200 kcal onder CUT maar in mijn ogen ben je dan ZWAAR aan het cutten en gaat dat gepaard met spierverlies.

Je kan het gemiddelde van de 2 nemen dus 2450 kcal en nu eet je 1700. Je zit met andere woorden 750 kcal onder je onderhoud. Dat is teveel een max wordt aangeraden op 500 en dat zou al de spiergroei tegengaan en zelfs verminderen. Hangt van body tot body af. Ik spoed je aan 2200 kcal te eten op trainingsdagen en 2000 kcal op rustdagen.

Jij zat 600 kcal onder je CUT-niveau... CUT-niveau is wat je moet hanteren. NIET 600Kcal onder cut. :-/ mss MAX 100-200 kcal onder CUT maar in mijn ogen ben je dan ZWAAR aan het cutten en gaat dat gepaard met spierverlies.

Je kan het gemiddelde van de 2 nemen dus 2450 kcal en nu eet je 1700. Je zit met andere woorden 750 kcal onder je onderhoud. Dat is teveel een max wordt aangeraden op 500 en dat zou al de spiergroei tegengaan en zelfs verminderen. Hangt van body tot body af. Ik spoed je aan 2200 kcal te eten op trainingsdagen en 2000 kcal op rustdagen.

Maar mijn avond eten zit niet bij opgerekent he, bij avond eten eet ik sws minsten 100 of 250 kcal en dan heb ik wel 500 kcal onder de onderhoud 2331 kcal
Ik wil 500 kcal onder de onderhoud zitten omdat het super langzaam duurt voordat mijn vetpercentage omlaag laagt. Ik ga nu ook nu 1831 kcal per dag nemen en kijken hoeveel kg ik afval per week. Als ik meer dan 0,5 kg per week afval dan verhoog ik mijn cut kcal van 1831 naar 1931. Als ik bijvoorbeeld van hoog naar de perfecte cut kcal voor mij gaat proberen dan duurt het ziek lang voordat mijn vetpercentage onlaag gaat. Ik had al gehoord van practice dat het ziek lang duurt en dat dit proces wel 3 a 4 maanden duurt voordat ik 12 a 14 procent wil halen, dus daarom wil ik zo snel mogelijk

Laatst bewerkt:
Maar mijn avond eten zit niet bij opgerekent he, bij avond eten eet ik sws minsten 100 of 250 kcal en dan heb ik wel 500 kcal onder de onderhoud 2331 kcal

ZEG!

Verdiep je eens wat meer in de materie, WTF is dit nu voor noob uitspraak? avondeten is al snel 500-700Kcal!

ZEG!

Verdiep je eens wat meer in de materie, WTF is dit nu voor noob uitspraak? avondeten is al snel 500-700Kcal!

Ik zeg toch ook geen 500 750 kcal dat ik eet... Maar ong 100 a 250 kcal. Kijk ik hoef 1831 kcal per dag om te cutten en ik zit nu per dag op 1700 kcal zonder avond eten. Als ik dus per avondmaal 100 a 250 kcal binnen krijg dan heb ik me doel van 1831 kcal per dag bereikt toch?

Ik zeg toch ook geen 500 750 kcal dat ik eet... Maar ong 100 a 250 kcal. Kijk ik hoef 1831 kcal per dag om te cutten en ik zit nu per dag op 1700 kcal zonder avond eten. Als ik dus per avondmaal 100 a 250 kcal binnen krijg dan heb ik me doel van 1831 kcal per dag bereikt toch?

Een maaltijd van 100 a 250 Kcal is IMO geen avondmaal! een correcte avondmaal zitten tussen de 500-700Kcal!

Een maaltijd van 100 a 250 Kcal is IMO geen avondmaal! een correcte avondmaal zitten tussen de 500-700Kcal!

Oooh je bedoelt het zoo sorry dan.
Ik eet alleen vlees en groenten, de rijst is al meegerekend bij de excel, maar dan kom ik toch niet zo snel uit op 750 kcal? Dus betekent dat ik nu nog lager kcal behoefte moet nemen 1600 a 1500 kcal?

Laatst bewerkt:
Je had al gereageerd op wat ik wilde zeggen... Dus weggehaald.

Ik zou wel een fatsoenlijke maaltijd eten. Als je de rijst al had meegerekend moet je niet nog lager gaan zitten IMO.

Terug
Naar boven