Veterano
Cool Novice
- Waardering
- 5
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 105kg
Hello everybody,
Aangezien ik 4 weken vakantie heb, en deze zomer mijn lichaam beter wil leren kennen ben ik van plan om een 'wetenschappelijk bewezen' foute manier te gaan cutten. Mijn onderhoud ligt op ongeveer 2400kcal, mijn huidig voedingsschema bevat 2000kcal met een e/k/v verhouding van 55/25/20%. Ik wil dit voor 4 weken vol gaan houden, om te kijken hoeveel procent vet en hoeveel spiermassa ik hiermee ga verliezen. Buiten het wetenschappelijk plaatje, geloof ik er zelf namelijk wel in dat als je meer dan 2.5g eiwit per VVM eet, dat het spierverlies minimaal is.
Ik ga elke week op maandagmiddag mijn vetpercentage en lichaamsgewicht laten meten. En na de KT trainingen, variërend van het energie gehalte (aangezien ik vrij weinig koolhydraten binnen krijg) 30-60min cardio'en. Dit in allerlei soorten vormen. Plain Old Cardio (fietsen, hardlopen, crosstrainer), maar ook een dagje bv zwemmen. Ook ben ik van plan er een HIIT training in te proppen in de vorm van een RUN-BIKE-RUN met een trainingsmaat. 1min sprinten, 1min fietsen.
Voedingsschema
40gr brinta, 30gr whey, banaan
250gr kwark
250gr vis (witte vis, tonijn) tomaat/komkommer/radijs/bieten/sla/ui
banaan, 30gr whey
handje noten, 100gr wortel, 3 hele eieren
250gr kipfilet, tomaat/komkommer/radijs/bieten/sla/ui
250gr kwark
30gr caseïne
Dag1 Borst, triceps, buik
Benchpress
Incline/Decline Benchpress
Incline/Decline Dumbbell Flyes
Dumbbell pullover
Triceps cable pressdown
Barbell lying triceps extension
Tricep dips
Weighted Crunches
Side Knee raises
Dag2 Rug, biceps, onderarmen
Pullups
Low Row
Lat pulldown
Dumbbell Rows
Barbell Curls
Dumbbell Curls
Machine Curls
Wrist Curl
Reverse Wrist Curl
Dag3 Benen, schouders
Hack squat
Leg Press
Seated leg curl
Barbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise
Barbell Upright Row
Shrugs
Zoals gezegd komen er morgen een vetpercentage, een gewichtsmeting en omtrekken. Ook zal ik elke week foto's maken. Ik verwacht zelf dat de foto's eigenlijk nutteloos zullen zijn aangezien je binnen 4 weken nauwlijks vooruitgang/achtergang zult zien. Deze komen dus ook morgen.
Nu mogen alle wetenschaplovers lekker gaan b**chen
Aangezien ik 4 weken vakantie heb, en deze zomer mijn lichaam beter wil leren kennen ben ik van plan om een 'wetenschappelijk bewezen' foute manier te gaan cutten. Mijn onderhoud ligt op ongeveer 2400kcal, mijn huidig voedingsschema bevat 2000kcal met een e/k/v verhouding van 55/25/20%. Ik wil dit voor 4 weken vol gaan houden, om te kijken hoeveel procent vet en hoeveel spiermassa ik hiermee ga verliezen. Buiten het wetenschappelijk plaatje, geloof ik er zelf namelijk wel in dat als je meer dan 2.5g eiwit per VVM eet, dat het spierverlies minimaal is.
Ik ga elke week op maandagmiddag mijn vetpercentage en lichaamsgewicht laten meten. En na de KT trainingen, variërend van het energie gehalte (aangezien ik vrij weinig koolhydraten binnen krijg) 30-60min cardio'en. Dit in allerlei soorten vormen. Plain Old Cardio (fietsen, hardlopen, crosstrainer), maar ook een dagje bv zwemmen. Ook ben ik van plan er een HIIT training in te proppen in de vorm van een RUN-BIKE-RUN met een trainingsmaat. 1min sprinten, 1min fietsen.
Voedingsschema
40gr brinta, 30gr whey, banaan
250gr kwark
250gr vis (witte vis, tonijn) tomaat/komkommer/radijs/bieten/sla/ui
banaan, 30gr whey
handje noten, 100gr wortel, 3 hele eieren
250gr kipfilet, tomaat/komkommer/radijs/bieten/sla/ui
250gr kwark
30gr caseïne
Dag1 Borst, triceps, buik
Benchpress
Incline/Decline Benchpress
Incline/Decline Dumbbell Flyes
Dumbbell pullover
Triceps cable pressdown
Barbell lying triceps extension
Tricep dips
Weighted Crunches
Side Knee raises
Dag2 Rug, biceps, onderarmen
Pullups
Low Row
Lat pulldown
Dumbbell Rows
Barbell Curls
Dumbbell Curls
Machine Curls
Wrist Curl
Reverse Wrist Curl
Dag3 Benen, schouders
Hack squat
Leg Press
Seated leg curl
Barbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise
Barbell Upright Row
Shrugs
Zoals gezegd komen er morgen een vetpercentage, een gewichtsmeting en omtrekken. Ook zal ik elke week foto's maken. Ik verwacht zelf dat de foto's eigenlijk nutteloos zullen zijn aangezien je binnen 4 weken nauwlijks vooruitgang/achtergang zult zien. Deze komen dus ook morgen.
Nu mogen alle wetenschaplovers lekker gaan b**chen

Laatst bewerkt:

Vanmiddag dus voor de eerste keer naar de sportschool hier in de buurt gegaan, aangezien ik normaal gesproken op het werk train. Viel me nog niet tegen. 20 euro inschrijfgeld. En 29 euro voor de rest van deze maand. Beetje jammer van het inschrijf geld natuurlijk, maargoed, het is niet anders.