Taste Of Fire
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 58
Dat kun je weer na de cursus.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kun je weer na de cursus.

) - het is meer dat ik niet de hele dag achter een bureau zit, ik moet regelmatig stukken lopen en ik sta veel, sommige dagen meer dan anderen. 
Denk niet dat je veel lbm op gaat bouwen met 1x eventueel 2x in de week trainen. Je zou wel gewoon af kunnen vallen als je een goed/uitgebalanceerd voedingsschemahebt ongeacht je beweging.
Kan je echt maar 5kg benchen? Moet wel meer in zitten denk ik..
Ik gebruik getallen die ik in het verleden (zeg bijna 10 jaar geleden) gebruikte - en toen had ik eigenlijk geen effect. Ik denk dus zeker dat meer moet kunnen, maar dat ik toen te aardig voor mezelf was 
Ik denk dat er ook wel meer in moet zitten hoorIk gebruik getallen die ik in het verleden (zeg bijna 10 jaar geleden) gebruikte - en toen had ik eigenlijk geen effect. Ik denk dus zeker dat meer moet kunnen, maar dat ik toen te aardig voor mezelf was
Ik snap dat met 1x geen effect te behalen valt, dus 2x moet van mezelf minimaal.
Ja, is goed.

:sl*t:
Volgens mij is dat wel extreem laag.Ahzo. Ik denk inderdaad dat je wel hoger kunt. Toen ik begon met benchpress deed ik gewoon alleen de stang=20 kg en dan gewoon gaan opbouwen. Weet niet hoeveel het bij jullie weegt.. Soms heb je ook stangen van 10kg etc. Maar 5 kg lijkt me gewoon te licht.
Je kan er met een goed voedingsschema vast wel iets uithalen maar het is natuurlijk niet optimaal. Belangrijkste in jouw geval is dus je voeding.
Dus 2x 5kg
Maar ik denk dat ik een stang wel moet kunnen. 
Ik was van plan het te doen met dumbbells heDus 2x 5kg
Maar ik denk dat ik een stang wel moet kunnen.
Ben vandaag geweest en heb initieel nu fullbody gedaan met 1 oefening per spiergroep. Heb al gemerkt dat veel van de gewichten die ik noemde in mijn startpost voor mij te licht zijn, dat je aan het eind van de oefening niet het gevoel hebt dat je alles eruit hebt gehaald. Volgende keer ga ik dus zeker zwaarder![]()

beter concentreer je je op de oefeningen correct te doen.

Bro science hier.
Starting Strength of Stronglifts zijn voorbeelden van prima beginnersschema's. Je hebt maar een paar (zware) oefeningen per training. Het is vooral gebaseerd op het opbouwen van kracht en het leren van de belangrijkste compound-oefeningen. Je kunt er zelf nog wat omheen bouwen, maar dat zou ik zeker niet overdrijven. 1 oefening per spiergroep is in principe genoeg. Echter zou ik dan wel 3 keer per week fullbody doen (dat is het meest optimaal IMO). Wel steeds een dag rust tussendoor.
Deze schema's maken gebruik van 5 herhalingen. Je intensiteit gaat dus wat omhoog en je kunt daardoor ook wat zwaarder liften. Het doel is om iedere week een klein gewicht erbij te doen (progressief laden).
Op het moment dat je echt maar 2 dagen per week kunt gaan, kun je het volume wat opschroeven (een extra oefening, paar extra reps, etc.)
Succes.
het een doe en het ander niet laten!
concentreren op goede uitvoering, en de gewichten zo zwaar mogelijk pakken... zonder dat je de uitvoering eronder laat lijden