MuscleMeat

Vetpercentage omlaag krijgen

kan jij me geen bijles geven?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn ook meerdere dingen die je zegt die niet kloppen... Ik lees me zeker in. Het komt over alsof je denkt dat ik niks wil doen/proberen en dat ik "de eerste stap niet wil zetten". Volgens mij is de eerste stap bedenken wat je wil, wat je doelen zijn en op welke manier het haalbaar is om dit te bereiken. De tweede stap is dit ook daadwerkelijk uitvoeren - en dat ben ik zeker van plan.

Overigens is mijn baan niet echt een fysieke baan, ik sjouw niet met dingen ofzo (nouja, soms een beetje met mensen :P) - het is meer dat ik niet de hele dag achter een bureau zit, ik moet regelmatig stukken lopen en ik sta veel, sommige dagen meer dan anderen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat als ik ipv 1x in de week een groepslesje 2-3x per week er vol voor gaan kies, dat 1400 te weinig is. Nou vind ik het echt niet moeilijk om op een gezonde manier iets meer binnen te krijgen, dus dat moet ook wel goedkomen :)

Denk niet dat je veel lbm op gaat bouwen met 1x eventueel 2x in de week trainen. Je zou wel gewoon af kunnen vallen als je een goed/uitgebalanceerd voedingsschemahebt ongeacht je beweging.
Kan je echt maar 5kg benchen? Moet wel meer in zitten denk ik..

Zoals mensen al zeggen, voeding is in deze situatie een stuk belangrijker dan je training. Je bent idd vrij klein dus dan kan je gewoon niet zo heel veel eten als je niet heel actief sport. Cardio is erg fijn voor conditie erbij en krachttraining is zeker fijn voor behoud van spiermassa, maar 't zal voornamelijk uit voeding moeten komen.

Denk niet dat je veel lbm op gaat bouwen met 1x eventueel 2x in de week trainen. Je zou wel gewoon af kunnen vallen als je een goed/uitgebalanceerd voedingsschemahebt ongeacht je beweging.
Kan je echt maar 5kg benchen? Moet wel meer in zitten denk ik..

Ik denk dat er ook wel meer in moet zitten hoor :) Ik gebruik getallen die ik in het verleden (zeg bijna 10 jaar geleden) gebruikte - en toen had ik eigenlijk geen effect. Ik denk dus zeker dat meer moet kunnen, maar dat ik toen te aardig voor mezelf was :P

Ik snap dat met 1x geen effect te behalen valt, dus 2x moet van mezelf minimaal.

Ik denk dat er ook wel meer in moet zitten hoor :) Ik gebruik getallen die ik in het verleden (zeg bijna 10 jaar geleden) gebruikte - en toen had ik eigenlijk geen effect. Ik denk dus zeker dat meer moet kunnen, maar dat ik toen te aardig voor mezelf was :P

Ik snap dat met 1x geen effect te behalen valt, dus 2x moet van mezelf minimaal.

Ahzo. Ik denk inderdaad dat je wel hoger kunt. Toen ik begon met benchpress deed ik gewoon alleen de stang=20 kg en dan gewoon gaan opbouwen. Weet niet hoeveel het bij jullie weegt.. Soms heb je ook stangen van 10kg etc. Maar 5 kg lijkt me gewoon te licht.

Je kan er met een goed voedingsschema vast wel iets uithalen maar het is natuurlijk niet optimaal. Belangrijkste in jouw geval is dus je voeding.

pff kan niet kiezen......

Ahzo. Ik denk inderdaad dat je wel hoger kunt. Toen ik begon met benchpress deed ik gewoon alleen de stang=20 kg en dan gewoon gaan opbouwen. Weet niet hoeveel het bij jullie weegt.. Soms heb je ook stangen van 10kg etc. Maar 5 kg lijkt me gewoon te licht.

Je kan er met een goed voedingsschema vast wel iets uithalen maar het is natuurlijk niet optimaal. Belangrijkste in jouw geval is dus je voeding.

Ik was van plan het te doen met dumbbells he :P Dus 2x 5kg ;) Maar ik denk dat ik een stang wel moet kunnen.

Ben vandaag geweest en heb initieel nu fullbody gedaan met 1 oefening per spiergroep. Heb al gemerkt dat veel van de gewichten die ik noemde in mijn startpost voor mij te licht zijn, dat je aan het eind van de oefening niet het gevoel hebt dat je alles eruit hebt gehaald. Volgende keer ga ik dus zeker zwaarder :)

Ik was van plan het te doen met dumbbells he :P Dus 2x 5kg ;) Maar ik denk dat ik een stang wel moet kunnen.

Ben vandaag geweest en heb initieel nu fullbody gedaan met 1 oefening per spiergroep. Heb al gemerkt dat veel van de gewichten die ik noemde in mijn startpost voor mij te licht zijn, dat je aan het eind van de oefening niet het gevoel hebt dat je alles eruit hebt gehaald. Volgende keer ga ik dus zeker zwaarder :)

oh! Dan heet het dumbbell press. Valt 5 kg nog mee om mee te beginnen doordat je balans moet zoeken, maar dan nog kan je wel iets zwaarder denk ik!

Goed bezig en merkt dat je zwaarder kan en ook gaat doen :D

beter concentreer je je op de oefeningen correct te doen.

beter concentreer je je op de oefeningen correct te doen.

het een doe en het ander niet laten! ;)
concentreren op goede uitvoering, en de gewichten zo zwaar mogelijk pakken... zonder dat je de uitvoering eronder laat lijden

Ik zou het progressief opbouwen. Iedere keer een minimaal gewicht erbij.

Bro science hier.

Starting Strength of Stronglifts zijn voorbeelden van prima beginnersschema's. Je hebt maar een paar (zware) oefeningen per training. Het is vooral gebaseerd op het opbouwen van kracht en het leren van de belangrijkste compound-oefeningen. Je kunt er zelf nog wat omheen bouwen, maar dat zou ik zeker niet overdrijven. 1 oefening per spiergroep is in principe genoeg. Echter zou ik dan wel 3 keer per week fullbody doen (dat is het meest optimaal IMO). Wel steeds een dag rust tussendoor.
Deze schema's maken gebruik van 5 herhalingen. Je intensiteit gaat dus wat omhoog en je kunt daardoor ook wat zwaarder liften. Het doel is om iedere week een klein gewicht erbij te doen (progressief laden).

Op het moment dat je echt maar 2 dagen per week kunt gaan, kun je het volume wat opschroeven (een extra oefening, paar extra reps, etc.)

Succes.

Hier had iemand in de sportschool het laatst over, schijnt supergoed te werken, korte traininingen, maar omdat je elke training onhoog gaat in of gewicht of aanta reps, boek je echt goed vooruitgaang.

ik zou als ik jou was wat meer benen doen en de isolatieoefningen er voorlopig uitgooien.

Succes!

het een doe en het ander niet laten! ;)
concentreren op goede uitvoering, en de gewichten zo zwaar mogelijk pakken... zonder dat je de uitvoering eronder laat lijden

mee eens,maar als beginneling is je techniek heel belangrijk en dan kan men pas verder.

Terug
Naar boven