Fitness Seller

vetverlies

hoos

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
118kg
Hallo daar!

Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar! nu moet je dit niet pas in Juni lezen.

Ik zal even wat vertellen over mijzelf.

Ik ben een jongen van 21 jaar. Mijn lengte is 1,96 en weeg 118 kg. ik ben een jaar geleden begonnen met intensief afvallen. ik ben toen de tijd in 5 maand tijd 20 kg afgevallen. toen ik van 133 naar 113 kg ging was ik ontzettend blij. sindsdien is staat het afvallen eigenlijk op een laag pitje. ik let wel op wat ik eet. maar sport niet veel meer, dit heeft te maken met werk etc. etc.

Ik heb een paar vraagjes omtrent dieet. ( vetverlies ).

ik woon nog thuis en moet elke dag eten wat de pot schaft. maar omdat ik hardcore wil ben ik van plan om voor mezelf te gaan koken en dan bijvoorbeeld voor de hele week in te vriezen. is dit een idee? ik ben gek op rijst! mijn vriendin komt uit Indonesië en maakt altijd zelf sambal. van vis etc. ik eet vaak kale rijst met die sambal.

Verder vind ik de sportschool heel leuk. maar ik als ik eenmaal lid ben ga ik haast nooit. ik weet dat ik het kan maar het is vaak de motivatie wat zegt; blijf lekker thuis! ik heb thuis halters en een bankje. dus ik kan ook thuis trainen.

Verder ga ik buiten ook liever hardlopen. wat voor mij beter werkt als in de sportschool, in de sportschool kan je de loopband uitzetten, buiten moet je terug lopen naar huis! ( als je een huis hebt ).

nu je al zover bent met lezen denk je vast; wtf is zijn vraag. nou hier komt die dan maar:

mijn streefgewicht ligt rond de 95kg. ik wil dit behalen zonder spierweefsel te verliezen, liever aankomen in spieren! maar ik wil dit niet op een sportschool doen ook i.v.m. dat ik niet zeker weet hoelang ik nog in mijn huidige woonplaats blijf wonen.

even wat feitjes:

weeg 118 kg.
streefgewicht 95kg.
baseer mijn dieet 60% voeding, 40% training.

Voedingsschema:
Ontbijt:

2 boterhammen met mager beleg + mager smeren.

- Sandwichspread
- Magere kaas

1 beker melk + 1 beker water

Middag eten:

Voor de tijd 1 glas water drinken

2 boterhammen met mager
Beleg + mager smeren. Een boterham die dik gesmeerd mager beleg heeft is net zoveel als een licht gesmeerde boterham met vet beleg.
+ eventuele cracker

- Sandwichspread.
- Magere kaas.

1 beker melk + 1 glas water water

Avond eten:

Voor de tijd 0,5 liter water drinken

Één keer opscheppen.
Waarvan het bord bestaat
Uit 75% uit groente. Een klein stukje vlees
En een klein beetje aardappels, rijst.

Saus: rode saus. Als ketchup, curry, sambal etc. etc.

Sju: niet. Meng je aardappelen, rijst met de groente.

Tussendoor
Tussendoor mag ik altijd een glas water of flesje water nemen. Eventueel een stuk fruit of een koekje of kale cracker. Het koekje mag geen vulling bevatten en moet licht verteerbaar zijn.

Afwijking:

Tijdens verjaardagen, feesten en partijen mag ik niet afwijken van mijn dieet. Ik neem geen gebak en neem water.

Sorry als bij dit topic moet blijven scrollen. heb geen i.d. hoeveel ik heb getypt. ik heb voor mijzelf afspraken gemaakt in mijn voedingsschema, dit heb ik voor mijzelf nodig om er niet vanaf te wijken ( ooooh! ééntje kan wel.) ( NEE EENTJE KAN NIET BLIJF MET JE POTEN ERVAN AF! ) als mijn dieet te extreem is graag vermelden of ik vitamine pillen moet gaan slikken etc.

Je eet te weinig. Op de lange termijn zal dit resulteren in een vertraging van je stofwisseling waardoor je niet zult afvallen. Voor zover dat nu nog niet het geval is. Je geeft aan dat je niet in een sportschool wilt trainen omdat je misschien gaat verhuizen. Hebben ze in je nieuwe woonplaats geen sportschool dan? Ik adviseer je de stickies op dit forum te lezen.

Je eet inderdaad wel te weinig, als ik het zo lees eet je op je dag: 4 boterhammen en evt een cracker, avondeten en drink je 2 glazen melk en drink je wat water.
Reken uit wat je e/k/v zijn en probeer meerdere maaltijden toe te voegen.

Terug
Naar boven