Fitness Seller

Vijf vrouwen (17-25 jaar) verkracht op werkvakantie

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Vijf Nederlandse vrouwen op werkvakantie verkracht

Vijf Nederlandse vrouwen zijn tijdens een werkvakantie in Kenia afgelopen donderdag verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. ANP Photo

AMERSFOORT (ANP) - Vijf Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 17 tot 25 jaar zijn tijdens een werkvakantie in Kenia afgelopen donderdag verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. De vrouwen maakten deel uit van een groep die bezig was met welzijnswerk in het Afrikaanse land.

Ze waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. Een woordvoerster van de organisatie bevestigde maandag een bericht hierover van het Reformatorisch Dagblad.

Medewerkers van Livingstone, dat al tientallen jaren werkvakanties in verschillende Afrikaanse landen, Oost-Europa en Zuid-Amerika organiseert, zijn ,,ontzettend geschokt''. Een groep van twaalf Nederlanders was in het Keniaanse Kakamega bezig met het opknappen van een school. Zij waren juist het project aan het evalueren toen een groep Keniaanse mannen het terrein op kwam. Het terrein was beveiligd, maar de mannen hadden een buurman gegijzeld om zich toegang tot het terrein te verschaffen.

http://www.brabantsdagblad.nl/algem...rlandse-vrouwen-op-werkvakantie-verkracht.ece

Zulke jonge meisjes, die met de beste bedoelingen naar zo'n land gaan, en dan dit. Sta je een hut te timmeren komt er opeens zo'n groep mannen je op die manier bedanken. Moet een verschrikkelijke ervaring zijn geweest. Met een beetje pech hebben ze ook nog aids. :(

Ik ken ook een aantal mensen die regelmatig op werkvakantie gaan, scholen bouwen, putten slaan enz. Ik begrijp dat eerlijk gezegd nooit helemaal, na een jaar hard werken ga je je schaarse vrije tijd besteden om te zwoegen in een land met 80% werkloosheid. Is er daar niemand die tijd heeft om dat te doen. ???

t*ring! bizar

laat ze daar toch de pluris krijgen ! bom er op en weg er mee

Het is zeker erg voor die vrouwen, maar wat moet je ook in zo'n land ? Je verwacht natuurlijk niet dat zoiets zal gebeuren, maar de kans is er wel. Net als die vrouw met die vleermuis... mij zul je niet in zo'n land vinden. (jaja, laat de flame maar komen)

Jammer.

Zal zorgen voor negatieve publicitiet wat het project geen goed doet.
Is dit nu domheid?

ach **** de flame , dit is gewoon zo erg kan geen flame tegen op ,, ik ben eens met olddutch gooi het maar plat , de kenianen de echt de wil hebben zitten hier al.

[dbbmodus] moet je daar maar niet gaan werken [/dbbmodus]

Triest maar terugkomend op die DBB-modus en nu wel serieus kan je dit soort zaken wel verwachten in een land dat kort geleden op het randje van een burgeroorlog stond. Zo'n compound moet je wel heel erg goed beveiligen wil er niks mis kunnen gaan.

wtf. echt niet normaal meer.

Met alle respect maar ik snap ook niet goed dat vrouwen daar schooltjes gaan bouwen. Laat ze iets veiliger doen of weet ik veel wat.
Je kunt tegenwoordig overal verkracht worden dus net zo goed daar, maar zorg dan iig voor veiligheid als een organisatie zijnde.

erg triest ! deze groep mannen verkloot het voor de rest ...

Moet je maar thuis blijven genoeg vrijwilligers werk in eigen land.

• Topic Starter Topic Starter
Het is zeker erg voor die vrouwen, maar wat moet je ook in zo'n land ? Je verwacht natuurlijk niet dat zoiets zal gebeuren, maar de kans is er wel. Net als die vrouw met die vleermuis... mij zul je niet in zo'n land vinden. (jaja, laat de flame maar komen)

Inderdaad, maar mensen hebben kennelijk zo de drang om 'goed te doen' dat ze toch gaan. Eerlijk gezegd hoop ik dat mijn vrienden nu wel twee keer nadenken voor ze nog een keer gaan. t*ring, nu ik er aan denk, een vriendin van mijn vriendin is ook een keer verkracht op werkvakantie in Zuid Amerika.

Als ontwikkelingswerker moet je eerst overheidsfunctionarissen omkopen om te 'mogen' helpen, vaak betaal je een vette verzekeringspremie tegen ontvoering, en je loopt een reëel risico te worden vermoord, verkracht of beroofd. Wat die mensen beweegt is me een raadsel, aangezien ontwikkelingswerk meestal geen zichtbare effecten heeft of averechts werkt.

Platgooien is natuurlijk weer het andere uiterste, maar hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat dit soort goedbedoelde hulp geen zin heeft, en de risico's niet waard is. Dat schooltje is nadat de westerse bouwers zijn vertrokken in no time op z'n best weer vervallen, en op z'n slechtst een trainingskazerne voor kindsoldaten.

ik steun zulke projecten nooit. Onzin is het. Wordt niet eens gewardeerd zo te zien. Laat die mensen toch zichzelf helpen. Is er geen regering/leider etc in zo'n land. Laat ze zelf hun problemen aanpakken, hun land opknappen en er voor werken. En dan zet je zo'n houten schooltje neer...nog een stuk of miljoen te gaan. Haalt niets uit.

is er een filmpje van gemaakt ? :o

nee hoor, is k*t...maar zo gaat dat daar nou eenmaal, wees niet dom en blijf gewoon lekker veilig in je eigen land, die lui hebben een hekel aan blanken en schijt aan onze regels

Wat die mensen beweegt kan ik me wel een voorstelling bij maken, zou het alleen niet snel zelf doen. Heb in Nepal genoeg projecten gezien die wel werken en waarbij de lokale bevolking niet alleen geholpen wordt maar ook echt zelf iets opbouwt waardoor er in zo'n streek een afname is van werkloosheid. Ook nadat de hulpverleners weg zijn.

In Afrika is het inderdaad vaak dweilen met de kraan open maar het is moeilijk om te zeggen of deze hulpverleners bezig waren met iets zinloos. Als ze bezig waren met het geven van opleidingen of cursussen dan kan dat wel voordelig zijn voor de lokale bevolking. Betere educatie kan nooit ergens kwaad natuurlijk.

Serieus, echt erg voor die vrouwen. Gelukkig zijn ze verder niet gefolterd of doodgemaakt. Ik vind het wel lame dat ze daar gaan werken. Ik bedoel maar, als 80% van die gasten werkloos is zie ik niet in waarom onze arbeid daar noodzakelijk is. Als er iets is waar ze een overschot van hebben is het dat wel. Mss een oud-koloniaal aanwerven om de boel daar te organiseren, maar het lompe werk knappen ze zelf maar op.

Ik denk dat het goed zou kunnen dat het een soort van naïeve wereldverbeteraarstypetjes waren. Dan hebben ze nu iig een reality-check achter de rug. Maaroed, dit wens je natuurlijk zelfs hen niet toe.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat die mensen beweegt kan ik me wel een voorstelling bij maken, zou het alleen niet snel zelf doen. Heb in Nepal genoeg projecten gezien die wel werken en waarbij de lokale bevolking niet alleen geholpen wordt maar ook echt zelf iets opbouwt waardoor er in zo'n streek een afname is van werkloosheid. Ook nadat de hulpverleners weg zijn.

In Afrika is het inderdaad vaak dweilen met de kraan open maar het is moeilijk om te zeggen of deze hulpverleners bezig waren met iets zinloos. Als ze bezig waren met het geven van opleidingen of cursussen dan kan dat wel voordelig zijn voor de lokale bevolking. Betere educatie kan nooit ergens kwaad natuurlijk.

Denk dat landen waar het wel werkt om te beginnen al veel meer potentie hadden. Nepal komt er waarschijnlijk toch wel, met of zonder hulp. In het verloren continent Afrika is er een veel langere weg te gaan vrees ik.

En het geven van opleidingen is natuurlijk goed, maar helaas vertrekken de best opgeleiden op een gegeven moment vaak naar het westen omdat ze daar meer verdienen. Schiet allemaal niet echt op dus. Het heeft denk ik meer zin als er iets gebeurt aan de corruptie, criminaliteit, inkomensongelijkheid en braindrain. Allemaal dingen die mensen daar uiteindelijk zelf doen, ondanks alle beschuldigende vingers naar het uitzuigende westen.

Tja beter gooien we er een bom ofzo, ziek gedoe daar. Zullen ook wel meteen aids te pakken hebben :thumb:

ondanks alle beschuldigende vingers naar het uitzuigende westen.

maakt niet uit wat het "uitzuigende westen" doet, je word sowieso verkracht en in je reet genaaid !
Gewoon in eigen Europa investeren en laat ze een keer de touwtyfus krijgen.

Livingstone, reformatorisch dagblad... Jammer dat hun site platligt maar het heeft wel veel weg van wat modern zendelingwerk. Anyone?

Niet dat dat iets afdoet aan de gruwelijkheid van deze daad. Maar het plaatst de motieven voor deze vrouwen om daar te zijn wel in een ander licht.

Terug
Naar boven