erwin280
Huge Freak
- Waardering
- 819
zie mijn link naar het Linus Pauling Institute. Het Amerikaanse Institute of Medicine heeft de Upper Level bij 4000 IE per dag gelegd. Ongetwijfeld hebben ze daar hun redenen voor, maar ik ken de onderliggende overwegingen niet. Normaal gesproken zul je ook niet meteen nadeel ondervinden van 5000 IE per dag. Als je er al nadelige gevolgen van ondervindt, is dat pas na jaren bij zulke dosis. Maar waarom risico's nemen als het niet nodig is? Ik zou 5000 IE alleen gebruiken bij een aangetoond tekort. Als je bedenkt dat de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid maar 100 IE is in Nederland, of 600 iE in Amerika, dan gebruik jij natuurlijk wel HEEL erg veel. Onnodig, tenzij je bloed is nagekeken en je een tekort hebt.
Ik heb hier en daar ff gegoogled en hunnie zeggen dat je lichaam het zelf regelt omdat je na een uurtje in de ''goede'' zonuren zitten je al een flinke overdosis te pakken hebt en dat je lichaam het zelf regelt.
Ook zeggen ze dat het in de huid opgewekt wordt en verwerkt wordt in de lever dus het lijkt mij dat de pillen vitamine d ook in de lever verwerkt wordt?
Zoja, dan wordt het overige aan vitaminen na de lever mee naar buiten genomen of kan je lever maar een aantal van deze vitamines per keer verwerken?