MuscleMeat

Voeding/eiwitten

Leonnn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Goedenavond, Ik zal mij eerst eens even voorstellen ik ben Leon en ben 33 jaar en kom uit Den Haag, ben sinds kort weer begonnen met fitnessen en wil graag informatie ontvangen over voeding.

Mijn eerste vraag is: Ik heb gelezen dat je verschillende soorten eiwitten moet consumeren hier mee bedoel ik te zeggen met bijv. vlees niet alleen maar kip maar ook biefstuk en dergelijke, nu luid mijn vraag moet je elke dag verschillend soorten vlees eten? Of kan je bijv. een hele week kip eten en de week daarna biefstuk? Of is het beter om bijv. ene dag kip en de andere dag biefstuk en die dag erna vis te eten?

mijn tweede vraag: Wat is nu een goed ontbijt? Is het belangrijk om meer koolhydraten te nemen of eiwtten om je dag mee op te starten? Ben nu bezig met een voedingsschema zodra ik hem af heb zal ik hem wel posten.

Mijn derde vraag: Tijdens het trainen is het dan verstandig om koolhydraten te nemen? Bijv een banaan? Of is dat niet nodig? Hoor rond om me heen verschillende verhalen maar denk dat er hier op deze site mensen zitten die er verstand van hebben ipv al die wandelgang verhalen.

Wil iedereen alvast bedanken.
En hoop veel informatie te krijgen en van jullie te leren!

Je kan gewoon lekker afwisselen met eiwitbronnen maar een paar dagen dit of dat kan ook.
Zelf vind ik het fijn om te bouwen met vnl rundvlees. En dan zo nu en dan afwisselen met vis of kip.

Goed ontbijt is naar mijn mening niet te zeggen. De ene doet het goed op veel koolhydraten als ontbijt en de ander op vnl eiwitten en vetten en geen of weinig KH.
Ik neem graag of een lekkere omelet met kip of kalkoenfilet of eerst een lekkere shake met eiwitblend.

Tijdens training zou je in principe geen kh nodig moeten hebben, je eet in de aanloop naar je training als het goed is al voldoende om zat energie te hebben en direct en kort na de training weer.

Verhalen om je heen ...is hier hetzelfde hoor. 10 mensen, 10 meningen. Veel mensen zijn dan ook van mening dat hun manier de enige juiste manier is.
Zoek voor jezelf wat voor jou het beste werkt en het prettigste werkt.

Mijn eerste vraag is: Ik heb gelezen dat je verschillende soorten eiwitten moet consumeren hier mee bedoel ik te zeggen met bijv. vlees niet alleen maar kip maar ook biefstuk en dergelijke, nu luid mijn vraag moet je elke dag verschillend soorten vlees eten? Of kan je bijv. een hele week kip eten en de week daarna biefstuk? Of is het beter om bijv. ene dag kip en de andere dag biefstuk en die dag erna vis te eten?
Lekker dagelijks afwisselen. Afwisseling is in mijn ogen belangrijk om het makkelijker vol te kunnen houden (in plaats van elke da exact hetzelfde liedje) en om een variëteit aan voedingsstoffen binnen te krijgen.

mijn tweede vraag: Wat is nu een goed ontbijt? Is het belangrijk om meer koolhydraten te nemen of eiwtten om je dag mee op te starten? Ben nu bezig met een voedingsschema zodra ik hem af heb zal ik hem wel posten.
Net wat jij het prettigst vind en wat in de totalen van je dag past. Soms ontbijt ik niet, soms licht (wat havermout, ei en banaan en soms ook juist wat zwaarder.
Zolang je totalen kloppen en je training er niet onder lijd komt het niet zo precies.

Mijn derde vraag: Tijdens het trainen is het dan verstandig om koolhydraten te nemen? Bijv een banaan? Of is dat niet nodig? Hoor rond om me heen verschillende verhalen maar denk dat er hier op deze site mensen zitten die er verstand van hebben ipv al die wandelgang verhalen.
Niet perse. Als je niet langer dan 1,5 uur ofzo traint zal het niet nodig zijn. Zelf als je langer tekeer gaat zal het wel meevallen hoe 'belangrijk' het is.
'T kan zijn dat jij het wel prettig vind, dit zul je zelf moeten proberen en ontdekken.
Zie dikgedrukte.

Terug
Naar boven